Türk Dünyası halk edebiyatlarının tarihi gelişimini incelemek. Türk Dünyası halk edebiyatlarının çeşitli problemleri ve kültürel yapılarıyla ilgili araştırmalar yapmak ve Türk halk edebiyatı bağlamında değerlendirmeler sunabilmek.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 09.00-11.00, 1C15
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 15.00-16.00, 4A02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Araştırma, Soru-cevap, Anlatma.
Temel Kaynaklar
Açıkgöz, Halil (1991), Türk dünyası edebiyatı. Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı,. İstanbul.
(2001), Türk dünyası ortak edebiyatı : Türk dünyası edebiyat kavramları ve terimleri ansiklopedik sözlüğü. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Kültür Merkezi, Ankara.
Tural, Sadık (2004),Türk dünyası ortak edebiyatı Türk dünyası edebiyat tarihi. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Kültür Merkezi, Ankara.
Sağlam, Feyyaz (19969, Türk dünyası edebiyatı incelemeleri. Akademi Kitabevi, İzmir.
Diğer Kaynaklar
http://tdae.ege.edu.tr/detay.php?SayfaID=120
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Türk Dünyası Halk edebiyat geleneğinin genel bir şemasının verilmesi.
Araştırma, Soru-cevap, Anlatma.
2. Hafta
Coğrafi ve kültürel onumları itibariyle birbiriyle benzerlik içeren milletlerin halk edebiyatı geleneklerinin irdelenmesi.
Araştırma, Soru-cevap, Anlatma.
3. Hafta
Türk Dünyası Halk edebiyatında türlerin özelliklerinin incelenmesi. Çeşitli milletlerin halk edebiyatı üretimleri bağlamında tür probleminin irdelenmesi.
Araştırma, Soru-cevap, Anlatma.
4. Hafta
Türk Dünyası Halk edebiyatlarında kullanılan şekillerin işlenmesi.
Araştırma, Soru-cevap, Anlatma.
5. Hafta
Kazak halk edebiyatı ürünlerinin incelenmesi.
Araştırma, Soru-cevap, Anlatma.
6. Hafta
Kazak halk edebiyatındaki tür ve şekillerin incelenmesi.
Araştırma, Soru-cevap, Anlatma.
7. Hafta
Azerbaycan halk edebiyatı ürünlerinin incelenmesi.
Araştırma, Soru-cevap, Anlatma.
8. Hafta
Ara Sınav.
9. Hafta
Azerbaycan halk edebiyatındaki tür ve şekillerin incelenmesi.
Araştırma, Soru-cevap, Anlatma
10. Hafta
Türkmen halk edebiyatı ürünlerinin incelenmesi.
Araştırma, Soru-Cevap, Anlatma
11. Hafta
Türkmen halk edebiyatındaki tür ve şekillerin incelenmesi.
Araştırma, Soru-Cevap, Anlatma
12. Hafta
Uygur halk edebiyatı ürünlerinin incelenmesi.
Araştırma, Soru-cevap, Anlatma
13. Hafta
Balkan Türkleri edebiyatındaki halk edebiyatı üretimlerinin incelenmesi.
Araştırma, Soru-cevap, anlatma.
14. Hafta
Tatar halk edebiyatı ürünlerinin incelenmesi.
Araştırma, Soru-cevap, anlatma.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Türk Dünyası Halk edebiyatlarının tarihsel ve kültürel alt yapısını kavrar.
ÖÇ-2
Türk Dünyası Halk edebiyatlarında temsil edilen halk üretimlerin özellikleri ayırt eder.
ÖÇ-3
Türk Dünyası Halk edebiyatlarındaki nazım şekilleri ve türleri sıralar.
ÖÇ-4
Türk Dünyası Halk edebiyatlarının sözlü ve yazılı kaynaklarını değerlendirir.
ÖÇ-5
Tür ve şekil özellikleri bağlamında Türk Dünyası Halk edebiyatları ile Türk Halk edebiyatı arasında karşılaştırma yaparak akademik düzeyde çalışmalar yapar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3
Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5
Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6
En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7
Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10
Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11
Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12
Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.