1. Filoloji bilimini ve gelişim tarihini tanıtmak.
2. Paleografi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
3. Tekstoloji (metinbilim), sözlük bilgisi ve bibliyografya disiplinlerini tanıtmak.
4. Diplomatik ve eleştirili basım hakkında bilgi vermek.
5. Bibliyoloji bilimini tanıtmak ve gramer ve gramerciliğin gelişimini öğretmek.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Çağla Barikan Topçu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 16.00-19.00, AK5C0305
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe,15.00-16.00, AK3D07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, soru-cevap, uygulama
Temel Kaynaklar
1. Bayrav, S., Filolojinin Oluşumu, İstanbul, 1998.
2.Tulum, M., Tarihi Metin Çalışmalarında Usul (Menakıbu'l-Kudsiyye Üzerinde Bir Deneme), İstanbul, 1998.
Diğer Kaynaklar
1. Kavakçı, Y. Z., İslam Araştırmalarında Usul, İstanbul, 1982.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Filoloji bilimi ve filoloji tarihi
Anlatım, soru-cevap
2. Hafta
Filoloji tarihi, karanlık dönem, hümanizm
Anlatım, soru-cevap
3. Hafta
Paleografi, yöntemleri, yazı tarihi
Anlatım, soru-cevap
4. Hafta
Diplomatik bilimi
Anlatım, soru-cevap, okuma
5. Hafta
Eleştirili basım
Anlatım, soru-cevap, okuma
6. Hafta
Eleştirili basım
Anlatım, soru-cevap, okuma
7. Hafta
Eleştirili basım
Anlatım, soru-cevap, okuma
8. Hafta
Vize
Yazılı
9. Hafta
Metinbilim (tekstoloji)
Anlatım, soru-cevap, okuma
10. Hafta
Sözlük bilgisi
Anlatım, soru-cevap
11. Hafta
Bibliyoloji
Anlatım, soru-cevap
12. Hafta
Gramer, tarihi, gelişmesi, çağdaş gramer
Anlatım, soru-cevap
13. Hafta
Filolojik eleştiri
Anlatım, soru-cevap
14. Hafta
Edebiyat tarihi
Anlatım, soru-cevap
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
1. Filoloji bilimini ve gelişim tarihini genl çizgileriyle tanır.
ÖÇ-2
2. Paleografi hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi araştırmalarında kullanabilir.
ÖÇ-3
3. Tekstoloji (metinbilim) çalışması yapabilir.
ÖÇ-4
4. Diplomatik basım ve eleştirili basım çalışmaları yapabilir.
ÖÇ-5
5. Yayımlanmış eserleri bibliyoloji bilimiışığında değerlendirebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3
Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5
Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6
En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7
Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10
Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11
Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12
Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.