Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Türk Dili ve Edebiyatı(Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KLÂSİK TÜRK EDEBİYATI TARİHİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEY0005 KLÂSİK TÜRK EDEBİYATI TARİHİ 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
Klâsik Türk edebiyatı sahasında çalışacak araştırmacıların metin değerlendirme becerisini kazanabilmesi.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. M. Fatih Köksal
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 09:00-11:00, 1C-16
Görüşme Saatleri ve Yeri Prof. Dr. M. Fatih Köksal 4A-15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, Araştırma
Temel Kaynaklar Mustafa İsen 2002. vd. Eski Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara : Grafiker Yayınları, 2002.Yusuf Ziya Kavakçı, 1976. İslam Araştırmalarında Usul, Ankara.
Tunca Kortan Tamer, (1994): “Teori Zemininde Metin Şerhi Meselesi”, Türk Dili ve Edebiyatı Araştırmaları Dergisi, 8 1-10.
 Ali Nihad Tarlan, 1985, Fuzuli Divanı Şerhi, Ankara.
Ali Nihad Tarlan 1981, Edebiyat Meseleleri, İstanbul.
 Abdulkerim Abdulkadiroğlu,1997, “Edebiyatta Metodoloji Açısından Elyazmaları ve Nadir Eserler Üzerine Notlar”, Kültürümüzden Esintiler, Ankara.
Ahmed Ateş,1942, “Metin Tenkidi Hakkında” Türkiyat Mecmuası, VII. cüz.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Klâsik Türk edebiyatı araştırmalarında usullerin incelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, Araştırma
2. Hafta Teori zemininde metin neşrinin incelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, Araştırma
3. Hafta Metin neşri üzerine genel değerlendirmeler ve yeterlilik alanlarının belirlenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, Araştırma
4. Hafta Metin şerhinin önemi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, Araştırma
5. Hafta Metin şerhinde usul ve yöntemlerin incelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, Araştırma
6. Hafta Metin şerhinde yeni yaklaşım ve değerlendirmelerin incelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, Araştırma
7. Hafta Eski Türk edebiyatında mazmunlar, mefhumlar, remizlerin incelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, Araştırma
8. Hafta Ara sınav.
9. Hafta Örnek metin şerhlerinin değelendirilmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, Araştırma
10. Hafta Klasik Türk edebiyatında metin problemleri ve çözümle metotları. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, Araştırma
11. Hafta Tematik tahliller üzerine genel değerlendirmelerin yapılması. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, Araştırma
12. Hafta Tematik tahlil incelemeleri Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, Araştırma
13. Hafta Örnek metinler üzerinde şerh ve tahliller. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, Araştırma
14. Hafta Örnek metinler üzerinde şerh ve tahliller. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama, Araştırma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40


ÖÇ-1Bu dersi alan öğrenciler çalışma alanlarının sınırlarını kavrar.
ÖÇ-2Klâsik edebiyat alanında akademik düzeyde yapılabilecek çalışmaların niteliklerini sıralar.
ÖÇ-3Geleneksel şerh yöntemleri çerçevesinde klâsik edebiyat üretimlerine nasıl yaklaşacağını kavrar.
ÖÇ-4metin şerhinden anlaşılması gerekenlerin ne olduğunu ve metni değerlendirme aşamasında karşılaşılan zorlukları nasıl aşabileceğini öğrenir.
ÖÇ-5Kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde metinlere yeni yöntemlerle nasıl yaklaşacağını öğrenir.
Program Çıktıları
PÇ-1Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5