Lisansüstü öğretimde bilimsel esas ve yöntemlere uygun metin oluşturmanın sağlanması
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Mehmet Fatih Köksal
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
PERŞEMBE 13:00-16:00 3A10
Görüşme Saatleri ve Yeri
PERŞEMBE 16:00-17:00, 3A 10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
Temel Kaynaklar
- Seyidoğlu, Halil, 2009, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Can Yayınları, İstanbul.
- Develi, Hayati (Editör), 2009, UTEK 2007-1 Bildiriler Türkçenin Sözdizimi, İKÜ Yayınları, İstanbul.
- Develi, Hayati (Editör), 2009, UTEK 2007-2 Bildiriler Türk Edebiyatında Üslup Arayışları, İKÜ Yayınları, İstanbul.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yayın etiği kavramı ve yayın etiğinin temel ilkeleri
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
2. Hafta
Yayın etiği ihlalleri, Yazarlık hakkı sorunları
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
3. Hafta
Ülkemizde araştırma ve yayın etiği ile ilgili yasal mevzuatın değerlendirilmesi ve tartışılması
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
4. Hafta
Araştırma etik kurulları
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
5. Hafta
Yayın etiğine aykırı örnek incelemeleri
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
6. Hafta
Bilimsel Düşünce Yöntemi, Araştırma Türleri ve Veri Toplama Yöntemleri
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
7. Hafta
Bilimsel Araştırma ve Metin Aktarmaları Nasıl Yapılır?
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
8. Hafta
Vize sınavı
9. Hafta
Metin içi ve Dipnotlu Kaynak Gösterme Yöntemi
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
10. Hafta
Kütüphanelerden Yararlanma
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
11. Hafta
Metin oluşturmada Bilgisayar Kullanımı ve internet Kaynaklarından Yaralanma
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
12. Hafta
Araştırma Raporunun Biçimsel Yapısı ve Bilimsel Metinde Dil Kullanımı
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
13. Hafta
Bilimsel Metinde Tablo Şekil ve Grafikler
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
14. Hafta
Hazırlanan Projelerin Değerlendirilmesi
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
15. Hafta
Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Bilimsel araştırmanın evrelerini uygular.
ÖÇ-2
Topladığı verileri metnin amacı doğrultusunda analiz eder.
ÖÇ-3
Araştırdığı kaynaklardan yaralanarak yeni metinler oluşturur.
ÖÇ-4
Bilimsel yazım kurallarına uygun makale ve projeler geliştirir.
ÖÇ-5
Alanı ile ilgili konularda bilimsel verileri değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3
Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5
Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6
En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7
Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10
Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11
Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12
Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.