Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Türk Dili ve Edebiyatı(Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SEMİNER

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEY2100 2 SEMİNER 0/0/0 Z Türkçe 6
Dersin Amacı
Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayarak, bilimsel bir çalışma meydana getirmek. Bu çalışmayı uygun metot ve yöntemlerle sunmak.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Emre Berkan Yeni
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri CUMA, 10:00-12:00, 3C 08-10
Görüşme Saatleri ve Yeri ÇARŞAMBA 13:00-15:00, 4A 18.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatma, tartışma, karşılaştırma, ödev ve projeler, örnekleme, soru-cevap
Temel Kaynaklar Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara 2011

Karasar , Niyazi, Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Nobel Yayıncılık

Balcı, Ali, Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler, Pegem A Yayınları, 2005

 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bilimsel araştırma dediğimizde ne anlıyoruz? Sözlü anlatım
2. Hafta Bilimsel bir çalışmada kaynaklar nasıl toplanmalıdır? Sözlü anlatım
3. Hafta Bilimsel bir çalışmada kaynaklar nasıl toplanmalıdır? Sözlü anlatım
4. Hafta Kütüphane çalışmalarında dikkat edilmesi gereken unsurlar Sözlü anlatım
5. Hafta Kütüphane çalışmalarında dikkat edilmesi gereken unsurlar Sözlü anlatım
6. Hafta Diponot, kaynakça ve diğer unsurlar nasıl oluşturulmalıdır Proje, saha çalışması
7. Hafta Diponot, kaynakça ve diğer unsurlar nasıl oluşturulmalıdır Proje, saha çalışması
8. Hafta Vize
9. Hafta Belirlenen konu doğrultusunda uygulamalı bilimsel bir çalışma yapılması Proje, saha çalışması
10. Hafta Belirlenen konu doğrultusunda uygulamalı bilimsel bir çalışma yapılması Proje, saha çalışması
11. Hafta Belirlenen konu doğrultusunda uygulamalı bilimsel bir çalışma yapılması Proje, saha çalışması
12. Hafta Belirlenen konu doğrultusunda uygulamalı bilimsel bir çalışma yapılması Proje, saha çalışması
13. Hafta Bilimsel çalışmanın sunulması ve değerlendirilmesi Sözlü anlatım, Proje, saha çalışması,uygulama
14. Hafta Bilimsel çalışmanın sunulması ve değerlendirilmesi Sözlü anlatım, Proje, saha çalışması,uygulama
15. Hafta Bilimsel çalışmanın sunulması ve değerlendirilmesi Sözlü anlatım, Proje, saha çalışması,uygulama
16. Hafta Bilimsel çalışmanın sunulması ve değerlendirilmesi Sözlü anlatım, Proje, saha çalışması,uygulama
17. Hafta Bilimsel çalışmanın sunulması ve değerlendirilmesi Sözlü anlatım, Proje, saha çalışması,uygulama
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Öğrenci bilimsel metotla çalışmayı öğrenir.
ÖÇ-2Kütüphanede çalışma yöntemlerini kavrar.
ÖÇ-3Kaynakları bir araya getirerek yorumlar.
ÖÇ-4Yaptığı çalışmayı uygun metotla anlatır.
ÖÇ-5Bilimsel çalışmanın sonuçlarını tartışır.
Program Çıktıları
PÇ-1Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5