Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Türk Dili ve Edebiyatı(Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KLÂSİK TÜRK EDEBİYATININ TEMEL KAYNAKLARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEY0001 KLÂSİK TÜRK EDEBİYATININ TEMEL KAYNAKLARI 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin Klasik Türk Edebiyatı’nı oluşturan temel kaynakları ve edebi bir ürünün iç ve dış yapısını tanıyarak şiirin iç dünyasına nüfuz edebilmesidir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof.Dr. Mehmet Fatih Köksal
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09:00-12:00 3C 04-06.
Görüşme Saatleri ve Yeri PERŞEMBE 12:00-13:00 4A -15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -   Anlatım, araştırma, tartışma ve uygulama.
Temel Kaynaklar  
- Başlangıçtan Günümüze Türk Edebiyatında Tür ve Şekil Bilgisi, (Haz. Mehmet Aça, Haluk Gökalp, İsa Kocakaplan), 1. Baskı, Kriter Yay., İstanbul 2009.
 
- Kınalızâde Hasan Çelebi, Tezkiretü'ş-şuarâ, I-II C., İbrahim Kutluk (hz.), (1978), TTK Yay., Ankara.
 
- Aşık Çelebi, Meşâirü'ş-şuarâ, Filiz Kılıç (hz.), İstanbul Araştırmaları Enstitüsü.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Klasik şiirin iç ve dış yapısı Sözlü anlatım, tartışma ve uygulama.
2. Hafta Klasik şiirin iç ve dış yapısı Sözlü anlatım, tartışma ve uygulama.
3. Hafta Nazım şekilleri ve türleri Sözlü anlatım, tartışma ve uygulama.
4. Hafta Nazım şekilleri ve türleri Sözlü anlatım, tartışma ve uygulama.
5. Hafta Nazım şekilleri ve türleri Sözlü anlatım, tartışma ve uygulama.
6. Hafta Divan edebiyatı düz yazı türleri Sözlü anlatım, tartışma ve uygulama.
7. Hafta Divan edebiyatı düz yazı türleri Sözlü anlatım, tartışma ve uygulama.
8. Hafta Vize Vize
9. Hafta 16. yy. tezkireleri hakkında genel bilgi Sözlü anlatım, tartışma ve uygulama.
10. Hafta 17. yy. tezkireleri hakkında genel bilgi Sözlü anlatım, tartışma ve uygulama.
11. Hafta 18.-19. yy. tezkireleri hakkında genel bilgi Sözlü anlatım, tartışma ve uygulama.
12. Hafta Örnek metin okuma Okuma, tartışma ve uygulama.
13. Hafta Örnek metin okuma Okuma, tartışma ve uygulama.
14. Hafta Örnek metin okuma Okuma, tartışma ve uygulama.
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1ÖÇ1. Klasik şiirin iç ve dış yapısını tanır.
ÖÇ-2ÖÇ2. Klasik şiiri nazım şekli ve türü açısından inceler.
ÖÇ-3ÖÇ3. Divan Edebiyatı’nın düzyazı türlerini tanır.
ÖÇ-4ÖÇ4. Divan Edebiyatı’nın düzyazı türlerinden tezkireler hakkında çalışmalar yapar.
ÖÇ-5ÖÇ5. Klasik şiirin ve düz yazının iç dünyasını tanır.
Program Çıktıları
PÇ-1Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5