Bu dersin amacı; Türk nesrinin genel özelliklerini tanıtarak örnek metinlerin incelenmesi sağlamaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Yağız Yalçınkaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 15.00-18.00, 3C-08-10
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 14.00-15.00, 3D-15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama.
Temel Kaynaklar
- İz, Fahir (1995), Eski Türk Edebiyatında Nesir, Akçağ, Ankara.
- Okuyucu, Cihan (vd.) (2009), Klasik Dönem Osmanlı Nesri, Kriter.
- Kınalızâde Hasan Çelebi, Tezkiretü'ş-şuarâ, I-II C., İbrahim Kutluk (hz.), (1978), TTK Yay., Ankara.
- Aşık Çelebi, Meşâirü'ş-şuarâ, Filiz Kılıç (hz.), İstanbul Araştırmaları Enstitüsü.
- Sinan Paşa, Tazarrunâme, Mertol Tulum (hz.), (1971), MEB.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Türk nesrinin tarihi gelişimi
Anlatma, tartışma ve ugulama
2. Hafta
Türk nesrinin genel özellikleri
Anlatma, tartışma ve ugulama
3. Hafta
İslamiyet öncesi ve sonrası Türk nesri
Anlatma, tartışma ve ugulama
4. Hafta
Seci' ve seci' araştırmaları
Anlatma, tartışma ve ugulama
5. Hafta
Örnek metin okuma ve yorumlama
Okuma, tartışma ve ugulama
6. Hafta
Örnek metin okuma ve yorumlama
Okuma, tartışma ve ugulama
7. Hafta
Örnek metin okuma ve yorumlama
Okuma, tartışma ve ugulama
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
Örnek metin okuma ve yorumlama
Okuma, tartışma ve ugulama
10. Hafta
Örnek metin okuma ve yorumlama
Okuma, tartışma ve ugulama
11. Hafta
Örnek metin okuma ve yorumlama
Okuma, tartışma ve ugulama
12. Hafta
Örnek metin okuma ve yorumlama
Okuma, tartışma ve ugulama
13. Hafta
Örnek metin okuma ve yorumlama
Okuma, tartışma ve ugulama
14. Hafta
Örnek metin okuma ve yorumlama
Okuma, tartışma ve ugulama
15. Hafta
Örnek metin okuma ve yorumlama
Okuma, tartışma ve ugulama
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
ÖÇ1. Türk nesrinin genel özelliklerini tanır.
ÖÇ-2
ÖÇ2. Nesirde kullanılan üslupları sıralar ve özelliklerini tanır.
ÖÇ-3
ÖÇ3. Örnek metinlerdeki üslup özelliklerini gösterir.
ÖÇ-4
ÖÇ4. Türk nesrinin tarihi gelişimini takip edebilir.
ÖÇ-5
ÖÇ5. Örnek metinleri okur ve değerlendirebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3
Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5
Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6
En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7
Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10
Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11
Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12
Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.