Bu dersin amacı, klasik şerh metinlerini tanımak, çözümlemek ve yorumlamaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Kolunsağ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 10.00-13.00, 2B0709
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 15.00-16.00, 3D09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, tartışma ve araştırma.
Temel Kaynaklar
- Ceylan, Ömür (2007), Tasavvufi Şiir Şerhleri, Kapı Yayınları, İstanbul.
- Coşkun, Menderes (vd.) (2009), Gazel Şerhleri, Kriter Yay., İstanbul.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Şerh kavramı.
Anlatım, tartışma.
2. Hafta
Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimi
Anlatım, tartışma.
3. Hafta
Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimi
Anlatım, tartışma.
4. Hafta
Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimi
Anlatım, tartışma.
5. Hafta
Şarih kimliğiyle ön plana çıkan yazarlar
Anlatım, tartışma.
6. Hafta
Önemli şerh metinlerinden örnekler
Okuma ve tartışma.
7. Hafta
Önemli şerh metinlerinden örnekler
Okuma ve tartışma.
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
Klasik şerhlerin metod özellikleri
Anlatım, tartışma.
10. Hafta
Klasik şerhlerin metod özellikleri
Anlatım, tartışma.
11. Hafta
Önemli şerh metinlerinden örnekler
Okuma ve tartışma.
12. Hafta
Önemli şerh metinlerinden örnekler
Okuma ve tartışma.
13. Hafta
Önemli şerh metinlerinden örnekler
Okuma ve tartışma.
14. Hafta
Önemli şerh metinlerinden örnekler
Okuma ve tartışma.
15. Hafta
Önemli şerh metinlerinden örnekler
Okuma ve tartışma.
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
ÖÇ1. Şerh kavramının tanır.
ÖÇ-2
ÖÇ2. Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimini öğrenir.
ÖÇ-3
ÖÇ3. "Şarih" kimliğiyle ön plana çıkan klasik yazarları, eserlerini ve üsluplarını tanır.
ÖÇ-4
ÖÇ4. Şerhin metod özelliklerini örnek metinler eşliğinde öğrenir.
ÖÇ-5
ÖÇ5. Şerh geleneğinin önemli metinlerini anlamlandırır, çözümler ve yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3
Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5
Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6
En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7
Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10
Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11
Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12
Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.