-Mehmet Kaplan (2016) Hikaye Tahlilleri, Dergah Yayınları, İstanbul.
-Cevdet Kudret (1978) Edebiyatımızda Hikâye ve Roman, Varlık Yay., İstanbul.
-Alangu, Tahir (1959) Cumhuriyetten Sonra Edebiyatımızda Hikâye ve Roman, Ant Matbaası, İstanbul.
Komisyon (1996), Güzel Yazılar-Hikâyeler 1, TDK Yayınları, Ankara.
Komisyon (1996), Güzel Yazılar-Hikâyeler 2, TDK Yayınları, Ankara.
Sadık K. Tural- Zeynep Kerman-M. Kayahan Özgül (1987), Hikâyeciliğimizin 100. Yılında Yüz Örnek, KTB Yayınları, Ankara.
-Yaşar Nabi Nayır (1952), Dünyanın En Güzel Hikâyeleri, Varlık Yayınları, İstanbul.
-İsmail Çetişli (2019), Batı Edebiyatında Edebi Akımlar, Akçağ Yayınları, Ankara.
-İsmail Çetişli (2004), Metin Tahlillerine Giriş 2, Akçağ Yayınları, Ankara.
-Türk Öykücülüğü Özel Sayısı (1975) Türk Dili Dergisi, TDK Yay., Ankara.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Öykünün Dünya edebiyatında ortaya çıkışı, ilk örnekler
anlatım
2. Hafta
Türk öykücülüğünün temsilcileri
anlatım
3. Hafta
Öykünün türleri
anlatım
4. Hafta
Öykünün ögeleri
anlatım
5. Hafta
Öykünün ögeleri
anlatım
6. Hafta
Öykü çözümleme yöntemleri
Belirli bir görüşü esas alan yöntemler
Metni esas alan yöntemler
anlatım-tartışma
7. Hafta
Öykü çözümleme yöntemleri
Belirli bir görüşü esas alan yöntemler
Metni esas alan yöntemler
tartışma-sorgulama
8. Hafta
Öykü çözümlemeleri
anlatım-tartışma
9. Hafta
Öykü çözümlemeleri
tartışma-sorgulama
10. Hafta
Öykü çözümlemeleri
tartışma-uygulama
11. Hafta
Öykü çözümlemeleri
tartışma-uygulama
12. Hafta
Öykü çözümlemeleri
tartışma-problem çözme
13. Hafta
Öykü çözümlemeleri
tartışma-problem çözme
14. Hafta
Öykü çözümlemeleri
tartışma-problem çözme
15. Hafta
Final haftası
Ödev1:Her öğrenciye ayrı bir öykü çözümlemesi ödevi verilir. Çözümleme yazılı olarak hazırlanır. % 40
Ödev 2: Çözümleme sınıfta sözlü olarak sunulur ve tartışılır. Gerekli düzeltmeler yapılır. % 60
Sınıfta sunum yapmayan öğrenci bütünleme sınavına girer.
16. Hafta
Final haftası
17. Hafta
Final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
100
ÖÇ-1
Öykü ile ilgili genel bilgileri edinebilecektir.
ÖÇ-2
Öykünün dünya edebiyatında ortaya çıkışını ve ilk örnekleri tanır.
ÖÇ-3
Türk edebiyatındaki ilk öykücüleri ve eserlerini tanır.
ÖÇ-4
Belli başlı öykü türlerini tanımlayabilecektir.
ÖÇ-5
Bu türlerin dünya edebiyatındaki tipik örneklerini kaydeder.
ÖÇ-6
Türk edebiyatındaki ilk örnekleri kaydeder.
ÖÇ-7
Öykü çözümlemesi yapabilecektir.
ÖÇ-8
Öyküleri karşılaştırarak değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3
Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5
Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6
En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7
Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10
Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11
Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12
Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.