Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Türk Dili ve Edebiyatı(Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÇAĞDAŞ TÜRK VE DÜNYA ÖYKÜSÜ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEY0009 ÇAĞDAŞ TÜRK VE DÜNYA ÖYKÜSÜ 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
Öykü ile ilgili genel bilgileri edinmek; örnekler üzerinde çözümleme yapmayı öğrenmektir.
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İsa Kocakaplan
Asistanlar yok
Ders Gün,Saat ve Yeri SALI, 18.00-21.00, İKÜ CATS SANAL SINIF
Görüşme Saatleri ve Yeri SALI, 18.00-21.00, İKÜ CATS SANAL SINIF
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım

-Tartışma

-Soru-Yanıt

-Uygulama-Alıştırma

-Sorun/Problem Çözme
Temel Kaynaklar -Mehmet Kaplan (2016) Hikaye Tahlilleri, Dergah Yayınları, İstanbul.

-Cevdet Kudret (1978) Edebiyatımızda Hikâye ve Roman, Varlık Yay., İstanbul.

 -Alangu, Tahir (1959) Cumhuriyetten Sonra Edebiyatımızda Hikâye ve Roman, Ant Matbaası, İstanbul.

 Komisyon (1996), Güzel Yazılar-Hikâyeler 1, TDK Yayınları, Ankara.

 Komisyon (1996), Güzel Yazılar-Hikâyeler 2, TDK Yayınları, Ankara.

Sadık K. Tural- Zeynep Kerman-M. Kayahan Özgül (1987), Hikâyeciliğimizin 100. Yılında Yüz Örnek, KTB Yayınları, Ankara.



-Yaşar Nabi Nayır (1952), Dünyanın En Güzel Hikâyeleri, Varlık Yayınları, İstanbul.

-İsmail Çetişli (2019), Batı Edebiyatında Edebi Akımlar, Akçağ Yayınları, Ankara.

-İsmail Çetişli (2004), Metin Tahlillerine Giriş 2, Akçağ Yayınları, Ankara.

-Türk Öykücülüğü Özel Sayısı (1975) Türk Dili Dergisi, TDK Yay., Ankara.

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Öykünün Dünya edebiyatında ortaya çıkışı, ilk örnekler anlatım
2. Hafta Türk öykücülüğünün temsilcileri anlatım
3. Hafta Öykünün türleri anlatım
4. Hafta Öykünün ögeleri anlatım
5. Hafta Öykünün ögeleri anlatım
6. Hafta Öykü çözümleme yöntemleri Belirli bir görüşü esas alan yöntemler Metni esas alan yöntemler anlatım-tartışma
7. Hafta Öykü çözümleme yöntemleri Belirli bir görüşü esas alan yöntemler Metni esas alan yöntemler tartışma-sorgulama
8. Hafta Öykü çözümlemeleri anlatım-tartışma
9. Hafta Öykü çözümlemeleri tartışma-sorgulama
10. Hafta Öykü çözümlemeleri tartışma-uygulama
11. Hafta Öykü çözümlemeleri tartışma-uygulama
12. Hafta Öykü çözümlemeleri tartışma-problem çözme
13. Hafta Öykü çözümlemeleri tartışma-problem çözme
14. Hafta Öykü çözümlemeleri tartışma-problem çözme
15. Hafta Final haftası Ödev1:Her öğrenciye ayrı bir öykü çözümlemesi ödevi verilir. Çözümleme yazılı olarak hazırlanır. % 40 Ödev 2: Çözümleme sınıfta sözlü olarak sunulur ve tartışılır. Gerekli düzeltmeler yapılır. % 60 Sınıfta sunum yapmayan öğrenci bütünleme sınavına girer.
16. Hafta Final haftası
17. Hafta Final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 100


ÖÇ-1Öykü ile ilgili genel bilgileri edinebilecektir.
ÖÇ-2Öykünün dünya edebiyatında ortaya çıkışını ve ilk örnekleri tanır.
ÖÇ-3Türk edebiyatındaki ilk öykücüleri ve eserlerini tanır.
ÖÇ-4Belli başlı öykü türlerini tanımlayabilecektir.
ÖÇ-5Bu türlerin dünya edebiyatındaki tipik örneklerini kaydeder.
ÖÇ-6Türk edebiyatındaki ilk örnekleri kaydeder.
ÖÇ-7Öykü çözümlemesi yapabilecektir.
ÖÇ-8Öyküleri karşılaştırarak değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6            
ÖÇ 7            
ÖÇ 8