Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Türk Dili ve Edebiyatı(Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KIPÇAK GRUBU TÜRK LEHÇELERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEY0014 KIPÇAK GRUBU TÜRK LEHÇELERİ 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
1. Kıpçak Türklerini ve Kıpçak Türkçesini tanıtmak.

2. Kazak Türklerini ve Kazak Türkçesininin başlıcak fonetik özelliklerini öğretmek.

3.Kazak Türkçesininin başlıca morfolojik özelliklerini öğretmek.

4. Kazak Türkçesi metinlerini okuyabilme ve anlayabilmelerini sağlamak.

5. Kazak edebiyatının başlıca temsilcilerini tanıtmak.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri 2018-2019 Bahar döneminde bu ders teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, soru-cevap, fonetik, morfolojik ve sentaktik analiz, okuma

Temel Kaynaklar 1. Koç, K., Doğan, O., Kazak Türkçesi Grameri, Ankara, 2004.

2. İmankızı, T., Ahtay, G., Abjan, G., Kazak Tilin Üyreneyik, Ankara, 2000.
Diğer Kaynaklar 1. Koç, K., Bayniyazov, A., Başkapan, V., Kazakşa-Türikşe Sözdik, Türkistan, 2003.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kıpçak grubu Türk lehçeleri ve Türk lehçeleri arasındaki yeri Anlatım, soru-cevap
2. Hafta Kazakistan Türkleri ve Kazak Edebiyatı Anlatım, soru-cevap
3. Hafta Kazak Türkçesi alfabesi ve başlıca fonetik özellikleri Anlatım, soru-cevap
4. Hafta Kazak Türkçesi başlıca morfolojik özellikleri (isim çekimi) Anlatım, soru-cevap
5. Hafta Kazak Türkçesi başlıca morfolojik özellikleri (fiil çekimi) Anlatım, soru-cevap
6. Hafta Kazak Türkçesi başlıca morfolojik özellikleri (fiil çekimi) Anlatım, soru-cevap
7. Hafta Kazak Türkçesi başlıca morfolojik özellikleri (fiil çekimi) Anlatım, soru-cevap
8. Hafta Vize Yazılı
9. Hafta Kazak Türkçesiyle yazılmış basit metinler (Kendini tanıtma) Okuma, anlatım, soru-cevap, fonetik, morfolojik ve sentaktik analiz
10. Hafta Kazak Türkçesiyle yazılmış basit metinler (Ailesini tanıtma, bir günde yaptıklarını anlatma) Okuma, anlatım, soru-cevap, fonetik, morfolojik ve sentaktik analiz
11. Hafta Kazak Türkçesiyle yazılmış edebi metinler M. Avezov - Abay Jolı romanı Okuma, anlatım, soru-cevap, fonetik, morfolojik ve sentaktik analiz
12. Hafta Kazak Türkçesiyle yazılmış edebi eserlerden örnekler M. Avezov - Abay Jolı romanı Okuma, anlatım, soru-cevap, fonetik, morfolojik ve sentaktik analiz
13. Hafta Kazak Türkçesiyle yazılmış edebi eserlerden örnekler İliyas Esenberlin - Köşpendiler romanı Okuma, anlatım, soru-cevap, fonetik, morfolojik ve sentaktik analiz
14. Hafta Kazak Türkçesiyle yazılmış edebi eserlerden örnekler İliyas Esenberlin -Köşpendiler romanı Okuma, anlatım, soru-cevap, fonetik, morfolojik ve sentaktik analiz
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 0
Final 1 60


ÖÇ-11. Kıpçak Türklerini ve Kıpçak Türkçesini tanır.
ÖÇ-22. Kazak Türklerini ve Kazak Türkçesininin başlıcak fonetik özelliklerini bilir.
ÖÇ-33.Kazak Türkçesininin başlıca morfolojik özelliklerini bilir.
ÖÇ-44. Kazak Türkçesi metinlerini okuyabilir ve anlayabilir
ÖÇ-55. Kazak edebiyatının başlıca temsilcilerini tanır.
Program Çıktıları
PÇ-1Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5