Program Çıktıları |
PÇ-1 | Metinler, yazarlar, türler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar | PÇ-2 | Araştırma metodlarını ve farklı eleştirel yaklaşımları çok iyi öğrenirler. | PÇ-3 | Metinleri farklı teorik açılardan inceleyebilirler. | PÇ-4 | Edebiyat eleştirisi konusunda yetkinlik kazanırlar. | PÇ-5 | İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bağımsız araştırma yürütebilirler. | PÇ-6 | İyi kurulmuş tezlerle metinler ve bağlamlar konusundaki yorumlarını ifade eder ve paylaşabilirler. | PÇ-7 | İncelemelerini ve araştırmalarını sunarken doğru terminoloji kullanırlar. | PÇ-8 | Kendi konularında bilimsel tartışmalara katılabilirler. | PÇ-9 | Kendi alanlarındaki en son araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilir ve
kullanabilirler. | PÇ-10 | Açık ve örtük kültürel normların ve önyargıların algıları ve yargıları nasıl etkilediğini
görür ve gösterirler. | PÇ-11 | İngiliz dili ve edebiyatının çok disiplinli yapısını ve diğer disiplinlerle karmaşık ilişkisini kavrarlar. | PÇ-12 | Doktora düzeyinde akademik çalışmalar yapabilecek yetkinliğe erişirler. |
|
Alan Yeterlilikleri |
Bilgi
|
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
|
Beceriler
|
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
3-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
3-Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
Öğrenme Yetkinliği |
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
2-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
2-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
|
|
|