Ders kapsamında belirlenecek mimari tasarım alanındaki farklı kavramların ele alınması ve bu konular üzerinde ayrıntılı bir araştırma yapılarak eleştirel düşünmenin sağlanması amaçlanmıştır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Programın açıklanması, tanışma. Makalelerin dağıtılması (bireysel).Grupların belirlenmesi (grup ya da bireysel).
Sözlü anlatım
2. Hafta
Konunun ayrıntılı irdelenmesi, yöntem açıklaması. Eksik makalelerin dağıtılması. Alan belirlenmesi ile ilgili fikir alışverişi.
Sözlü anlatım, tartışma
3. Hafta
Makale sunumları, tartışma. (bireysel)
Sunum, tartışma
4. Hafta
Makale sunumları, tartışma.
Sunum, tartışma
5. Hafta
Makale sunumları, tartışma.
Sunum, tartışma
6. Hafta
Alan sunumları (nedenleriyle), çalışma alanının belirlenmesi (grup ya da bireysel)
Sunum, tartışma
7. Hafta
Analiz sunumları (grup ya da bireysel)
Sunum, tartışma
8. Hafta
Analiz sunumları (grup ya da bireysel)
Sunum, tartışma
9. Hafta
Sentez sunumları (grup ya da bireysel)
Sunum, tartışma
10. Hafta
Sentez sunumları (grup ya da bireysel)
Sunum, tartışma
11. Hafta
Değerlendirme sunumları (literatür ile birlikte)
Sunum, tartışma
12. Hafta
Değerlendirme sunumları (literatür ile birlikte)
Sunum, tartışma
13. Hafta
Değerlendirme sunumları (literatür ile birlikte)
Sunum, tartışma
14. Hafta
Final teslimi-soru/cevap görüşmeleri
Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
4
40
Final
1
60
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma.(BİLGİ)
PÇ-2
Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3
İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4
Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7
Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8
Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-9
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10
Özgün bir akademik / bilimsel çalışmayı yapabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)