Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimari Tasarım (Tezli)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
  Ders kapsamında belirlenecek mimari tasarım alanındaki farklı kavramların ele alınması ve bu konular üzerinde ayrıntılı bir araştırma yapılarak eleştirel düşünmenin sağlanması amaçlanmıştır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Programın açıklanması, tanışma. Makalelerin dağıtılması (bireysel).Grupların belirlenmesi (grup ya da bireysel). Sözlü anlatım
2. Hafta Konunun ayrıntılı irdelenmesi, yöntem açıklaması. Eksik makalelerin dağıtılması. Alan belirlenmesi ile ilgili fikir alışverişi. Sözlü anlatım, tartışma
3. Hafta Makale sunumları, tartışma. (bireysel) Sunum, tartışma
4. Hafta Makale sunumları, tartışma. Sunum, tartışma
5. Hafta Makale sunumları, tartışma. Sunum, tartışma
6. Hafta Alan sunumları (nedenleriyle), çalışma alanının belirlenmesi (grup ya da bireysel) Sunum, tartışma
7. Hafta Analiz sunumları (grup ya da bireysel) Sunum, tartışma
8. Hafta Analiz sunumları (grup ya da bireysel) Sunum, tartışma
9. Hafta Sentez sunumları (grup ya da bireysel) Sunum, tartışma
10. Hafta Sentez sunumları (grup ya da bireysel) Sunum, tartışma
11. Hafta Değerlendirme sunumları (literatür ile birlikte) Sunum, tartışma
12. Hafta Değerlendirme sunumları (literatür ile birlikte) Sunum, tartışma
13. Hafta Değerlendirme sunumları (literatür ile birlikte) Sunum, tartışma
14. Hafta Final teslimi-soru/cevap görüşmeleri Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 4 40
Final 1 60


Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma.(BİLGİ)
PÇ-2Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-9Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10Özgün bir akademik / bilimsel çalışmayı yapabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--