Dersin amacı, tez çalışmasına yönelik çalışma altyapısını oluşturarak, bireysel olarak çalışma, sunma ve tartışmaya yönelik beceri ve yetkinlik kazandırmaktır.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Neslihan DOSTOĞLU
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Her dönem yeniden belirlenir
Görüşme Saatleri ve Yeri
Önceden randevu alınarak belirlenir
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Çalışma konusuna karar verilmesinin ardından, öğrencinin teslim edeceği raporlar üzerinden kısa anlatım ve tartışmalarla yönlendirilme, sürecin izlenmesi.
Temel Kaynaklar
Öğrenci tez konusuna göre yönlendirilecektir.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Öğrencinin danışmanıyla birlikte tez konusu belirlemesi
Araştırma ve tartışma
2. Hafta
Öğrencinin danışmanıyla birlikte tez konusu belirlemesi
Araştırma ve tartışma
3. Hafta
Ön araştırma
Öğrencinin araştırması
4. Hafta
Ön araştırma
Öğrencinin araştırması
5. Hafta
Ön araştırma
Öğrencinin araştırması
6. Hafta
Araştırma raporunun teslimi(1.Teslim)
Rapor teslimi
7. Hafta
Tez danışmanı ile görüşme(geri besleme)
Tartışma
8. Hafta
Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma
Öğrencinin araştırması
9. Hafta
Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma(devam)
Öğrencinin araştırması
10. Hafta
Araştırma raporunun teslimi(2.Teslim)
Rapor teslimi
11. Hafta
Tez danışmanı ile görüşme(geri besleme)
Tartışma
12. Hafta
Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma
Öğrencinin araştırması
13. Hafta
Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma(devam)
Öğrencinin araştırması
14. Hafta
Araştırma raporunun teslimi(Dönem sonu teslimi)
Rapor teslimi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
60
Seminer
1
40
ÖÇ-1
Araştırmasını, bilgi altyapısını kullanarak ve yeni yöntem ve bilgiler geliştirerek ortaya koyabilme becerisine sahip olma,
ÖÇ-2
Araştırmasını bireysel olarak sürdürme yetkinliğine sahip olma,
ÖÇ-3
Eleştirel ve diyalektik düşünme ve tartışma yetkinliğine sahip olma,
ÖÇ-4
Kendi bilgi alanı ve diğer bilgi alanları arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma,
ÖÇ-5
Hazırladığı özgün bir bilimsel/akademik çalışmayı gerekli teknik ve araçları kullanarak sunma yetkinliğine sahip olma,
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma.(BİLGİ)
PÇ-2
Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3
İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4
Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7
Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8
Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-9
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10
Özgün bir akademik / bilimsel çalışmayı yapabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)