İç mekanın insan gereksinmeleri bağlamında irdelenmesi yoluyla mekansal girdilerin bilgisinin verilmesi ve yeniden organizasyonunun yapılabilmesi.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
DR. ÖĞR. ÜYESİ ESİN HASGÜL
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
2022-2023 Güz yarıyılında yapılmamaktadır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Prof. Dr. Sevinç Ertürk, Gün, XX.XX-XX.XX, Ataköy Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Bilgi aktarımı, Öğrenci sunuşları, Ödevler
Temel Kaynaklar
-
Ching,F.,D.,K., Architecture Form, Space and Order, Van Nostrand and Reinhold,1996
Pile,J.,F., Interior Design , H.Abrahams Inc. Publisher,NewYork,1995
Panero, J.,Zelnik, M., Human Dimensions and Interior Design,The architectural Press,London,1986
Doğan, N., İnsan –Çevre lişkilerinin Tasarımda Kaynak Olarak Tanımlanması, MSÜ, 2003
Diğer Kaynaklar
-İnterior Design, Furniture Design alanındaki tüm dergiler.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş, Dersin Tanıtımı
2. Hafta
Mimarlık/Mekan/İç Mekan/Donatı ilişkilerinde boyutsal bağlam ve yaklaşımlar/tartışma
Bilgi aktarma, tartışma
3. Hafta
Mimarlık/Mekan/İç Mekan/Donatı ilişkilerinde psikolojik arka plan bilgisi.
Bilgi aktarma, tartışma
4. Hafta
Örnekler üzerinden analiz ve tartışma
Eleştiri, tartışma
5. Hafta
Öğrenci sunuşları
Ödev
6. Hafta
Öğrenci sunuşları
Ödev
7. Hafta
Çağdaş iç mekan konseptleri analiz ve değerlendirme
Bilgi aktarma, tartışma
8. Hafta
Örnekler üzerinden tartışma
Tartışma
9. Hafta
Bir iç mekanın yeniden organizasyonu /tasarımı
Birebir görüşme
10. Hafta
Mekan tasarımını geliştirme
Görüşme
11. Hafta
Mekan tasarımını geliştirme
Görüşme
12. Hafta
Ortak tartışma/ jüri
Jüri değerlendirme
13. Hafta
Geliştirme
Bireysel çalışma
14. Hafta
Sunuşlar/Değerlendime jürisi
Değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
40
Projeler
1
20
Final
1
30
ÖÇ-1
İç mekan ve insan arasındaki boyutsal ilişkilerin ileri düzeydeki bilgilerine sahibolma
ÖÇ-2
İç mekan organizasyonu ve tasarımın arakesitinde yer alan sorunların eleştirel bilgisine sahip olma
ÖÇ-3
Mekan içinde yer alan farklı türdeki donatılara ilişkin kategorik bilgileri irdeleyerek analizini yapabilme
ÖÇ-4
İç mekan ve donatılarına ait edinilmiş bilgileri yeni bir iç mekan örgütlenmesi bağlamında tümleştirebilme
ÖÇ-5
İç mekan tasarımı alanında özgün çözümler üretebilme becerisine sahip olma
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma.(BİLGİ)
PÇ-2
Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3
İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4
Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7
Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8
Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-9
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10
Özgün bir akademik / bilimsel çalışmayı yapabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)