Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimari Tasarım (Tezli)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MEKAN ORGANİZASYONU VE DONATIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0112 MEKAN ORGANİZASYONU VE DONATIMI 3/0/0 SA TÜRKÇE 7
Dersin Amacı
İç mekanın insan gereksinmeleri bağlamında irdelenmesi yoluyla mekansal girdilerin bilgisinin verilmesi ve yeniden organizasyonunun  yapılabilmesi.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri DR. ÖĞR. ÜYESİ ESİN HASGÜL
Asistanlar YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri 2022-2023 Güz yarıyılında yapılmamaktadır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Prof. Dr. Sevinç Ertürk, Gün, XX.XX-XX.XX, Ataköy Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Bilgi aktarımı, Öğrenci sunuşları, Ödevler
Temel Kaynaklar -

Ching,F.,D.,K., Architecture Form, Space and Order, Van Nostrand and Reinhold,1996

Pile,J.,F., Interior Design , H.Abrahams Inc. Publisher,NewYork,1995

Panero, J.,Zelnik, M., Human Dimensions and Interior Design,The architectural Press,London,1986

Doğan, N., İnsan –Çevre lişkilerinin Tasarımda Kaynak Olarak Tanımlanması, MSÜ, 2003

Diğer Kaynaklar -İnterior Design, Furniture Design  alanındaki tüm  dergiler.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş, Dersin Tanıtımı
2. Hafta Mimarlık/Mekan/İç Mekan/Donatı ilişkilerinde boyutsal bağlam ve yaklaşımlar/tartışma Bilgi aktarma, tartışma
3. Hafta Mimarlık/Mekan/İç Mekan/Donatı ilişkilerinde psikolojik arka plan bilgisi. Bilgi aktarma, tartışma
4. Hafta Örnekler üzerinden analiz ve tartışma Eleştiri, tartışma
5. Hafta Öğrenci sunuşları Ödev
6. Hafta Öğrenci sunuşları Ödev
7. Hafta Çağdaş iç mekan konseptleri analiz ve değerlendirme Bilgi aktarma, tartışma
8. Hafta Örnekler üzerinden tartışma Tartışma
9. Hafta Bir iç mekanın yeniden organizasyonu /tasarımı Birebir görüşme
10. Hafta Mekan tasarımını geliştirme Görüşme
11. Hafta Mekan tasarımını geliştirme Görüşme
12. Hafta Ortak tartışma/ jüri Jüri değerlendirme
13. Hafta Geliştirme Bireysel çalışma
14. Hafta Sunuşlar/Değerlendime jürisi Değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 40
Projeler 1 20
Final 1 30


ÖÇ-1İç mekan ve insan arasındaki boyutsal ilişkilerin ileri düzeydeki bilgilerine sahibolma
ÖÇ-2İç mekan organizasyonu ve tasarımın arakesitinde yer alan sorunların eleştirel bilgisine sahip olma
ÖÇ-3Mekan içinde yer alan farklı türdeki donatılara ilişkin kategorik bilgileri irdeleyerek analizini yapabilme
ÖÇ-4İç mekan ve donatılarına ait edinilmiş bilgileri yeni bir iç mekan örgütlenmesi bağlamında tümleştirebilme
ÖÇ-5İç mekan tasarımı alanında özgün çözümler üretebilme becerisine sahip olma
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma.(BİLGİ)
PÇ-2Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-9Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10Özgün bir akademik / bilimsel çalışmayı yapabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5