Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimari Tasarım (Tezli)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Mimari Tasarım (Tezli) Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / SÜRDÜRÜLEBİLİR MEKANLAR İÇİN SERTİFİKALANDIRMA SÜRECİ

SÜRDÜRÜLEBİLİR MEKANLAR İÇİN SERTİFİKALANDIRMA SÜRECİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0116 SÜRDÜRÜLEBİLİR MEKANLAR İÇİN SERTİFİKALANDIRMA SÜRECİ 3/0/0 SA TÜRKÇE 6
Dersin Amacı
Mimari tasarımda sürdürülebilirlik anlayışının yerleştirilmesi, kapsamının öğrenilmesi bağlamında yeşil bina kavramının gerektirdiği ortamı, uygulama koşullarını ve yasal olanakları ortaya koymak
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar Tasarıma yönelik uygulama yapılacak
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Neslihan Dostoğlu
Asistanlar yok
Ders Gün,Saat ve Yeri 2022-2023 Güz yarıyılında yapılmamaktadır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Esra Fidanoğlu, Salı günü saat: 11:00-12:00, ofis: 2C15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri --Seminer ve tasarımlar üzerinden tartışma
Temel Kaynaklar  
1.       McLennan, J. F. (2004), The Philosophy of Sustainable Design
2.       JA Tainter 1988 The Collapse of Complex Societies Cambridge Univ. Press
3.       Buzz Holling 1973 Resilience and Stability of Ecological Systems
4.       Various. " Guiding Principles of Sustainable Design." Chapter 9: Waste Prevention. Accessed at [2].
5.       Anastas, P. L. and Zimmerman, J. B. (2003). "Through the 12 principles of green engineering". Environmental Science and Technology. March 1. 95-101A.
6.       D. Vallero and C. Brasier (2008), Sustainable Design: The Science of Sustainability and Green Engineering. John Wiley and Sons, Inc., Hoboken, NJ, ISBN 0470130628.
7.       Paul Hawken, Amory B. Lovins, and L. Hunter Lovins (1999). Natural Capitalism: Creating the Next Industrial Revolution. Little, Brown.
8.       Ryan, Chris (2006). "Dematerializing Consumption through Service Substitution is a Design Challenge". Journal of Industrial Ecology. 4(1).
9.       Ben-Gal I., Katz R. and Bukchin J., "Robust Eco-Design: A New Application for Quality Engineering", IIE Transactions, Vol. 40 (10), p. 907 - 918. Available at: http://www.eng.tau.ac.il/~bengal/Eco_Design.pdf
10.    Various. " Guiding Principles of Sustainable Design." THE PRINCIPLES OF SUSTAINABILITY. Accessed at [4].
11.    Fan Shu-Yang, Bill Freedman, and Raymond Cote (2004). "Principles and practice of ecological design". Environmental Reviews. 12: 97–112. link
12.    Meinhold, Bridgette. "Urgent Architecture: 40 Sustainable Housing Solutions for a Changing World". W. W. Norton & Company, Inc. Retrieved 26 May 2014. 
13.    Vidal, John. "Humanitarian intent: Urgent Architecture from ecohomes to shelters – in pictures". theguardian.com. Retrieved 26 May 2014. 
15.    Chapman, J., ‘Design for [Emotional] Durability’, Design Issues, vol xxv, Issue 4, Autumn, pp29-35, 2009
16.    Chapman, J., Emotionally Durable Design: Objects, Experiences and Empathy, Earthscan, London, 2005
Diğer Kaynaklar  
1.       Lacey, E. (2009). Contemporary ceramic design for meaningful interaction and emotional durability: A case study. International Journal of Design, 3(2), 87-92
2.       Clark, H. & Brody, D., Design Studies: A Reader, Berg, New York, US, 2009, p531
3.       Ji Yan and Plainiotis Stellios (2006): Design for Sustainability. Beijing: China Architecture and Building Press. ISBN 7-112-08390-7
4.       Holm, Ivar (2006). Ideas and Beliefs in Architecture and Industrial design: How attitudes, orientations, and underlying assumptions shape the built environment. Oslo School of Architecture and Design. ISBN 82-547-0174-1.
5.       Feenstra, G (December 1997). What Is Sustainable Architecture?. Retrieved June 27, 2009, from UC SAREP Web site: [5]
7.       Various. " Guiding Principles of Sustainable Design." Chapter 7: Energy Management. Accessed at [6].
8.       "Sustainable Roadmap - Open Innovation". connect.innovateuk.org. 2012. Retrieved December 3, 2012.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersinve konunun tanıtımı Sohbet
2. Hafta Sürdürülebilirliğin ilkeleri, Ödev 1 Seminer ve uygulama
3. Hafta Ödev 1 Tartışma Tartışma ve uygulama
4. Hafta Dünyada yeşil bina uygulama örnekleri, Ödev 2 Seminer ve uygulama
5. Hafta Ödev 2 Tartışma Tartışma ve uygulama
6. Hafta Sertifika sistemlerinin incelenmesi ve değerlendirmesi, Ödev 3 Seminer ve uygulama
7. Hafta Ödev 3 Tartışma Tartışma ve uygulama
8. Hafta Türkiye’de yeşil bina uygulama olanakları ve örneklerinin incelenmesi, Ödev 4 Seminer ve uygulama
9. Hafta Ödev 4 Tartışma Tartışma ve uygulama
10. Hafta Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım Tartışma ve uygulama
11. Hafta Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım Tartışma ve uygulama
12. Hafta Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım Tartışma ve uygulama
13. Hafta Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım Tartışma ve uygulama
14. Hafta Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım Tartışma ve uygulama
15. Hafta Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım Tartışma ve uygulama
16. Hafta Sunuş Tartışma
17. Hafta Uygulama Uygulama
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 4 40
Projeler 1 60


ÖÇ-1Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, kuramsal ve uygulamalı Mimari tasarım bilgilerini kullanabilme; uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ; farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
ÖÇ-2Mimari tasarım ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme; ve disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
ÖÇ-3Mimari tasarım ile ilişkili karmaşık sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözümleyebilme; bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme; uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
ÖÇ-4Mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme .
ÖÇ-5Mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme .
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma.(BİLGİ)
PÇ-2Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-9Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10Özgün bir akademik / bilimsel çalışmayı yapabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5