Bu ders, amacı mekan üretmek olan tasarımın aynı zamanda da bir "eylem biçimi" (modus operandi) olduğunu algı, sezgi, matıklı düşünme, arzu/hayal etme, süreç, öğrenme, katılım gibi çeşitli anlamlarında tekrar gözden geçirirken, öğrencilerin bilgi ve düşünme becerilerini, çeşitli örnek metodlar üzerinden sunacağı kuramsal okuma ve tartışmalarla geliştirmeyi amaçlar.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
PROF. DR. AYHAN USTA
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
2022-2023 Güz yarıyılında yapılmamaktadır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Önceden randevu alınarak belirlenecek.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
--Seminerler, Video/Slayt Gösterimi, Sınıf Içi Tartışma, Soru/Cevap, Proje Değerlendirme
Temel Kaynaklar
-
Jones, J. C. (1992), Design Methods, The Design Council
Jormacka, K. (2008), Basics Design Methods, Birkhauser Verlag
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş: Dersin Konusu ve Amaçları
Sunum
2. Hafta
Doğa ve Geometri
Sunum ve tartışma
3. Hafta
Müzik ve Matematik
Sunum ve tartışma
4. Hafta
Rastlantı ve Bilinçaltı
Sunum ve tartışma
5. Hafta
Rasyonalist Yaklaşımlar
Sunum ve tartışma
6. Hafta
Rasyonalist Yaklaşımlar
Tartışma
7. Hafta
Benzeri Olanlar
Sunum ve tartışma
8. Hafta
Benzeri Olanlar
Tartışma
9. Hafta
Yere Verilen Yanıtlar
Tartışma
10. Hafta
Üretken Süreçler
Sunum ve tartışma
11. Hafta
Sınav
Sınav
12. Hafta
Proje Tartışma
Tartışma
13. Hafta
Proje Tartışma
Tartışma
14. Hafta
Proje Tartışma
Tartışma
15. Hafta
Dönem Ödevi Sunum/Teslim
Teslim
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar)
10
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
30
ÖÇ-1
"Tasarım Nasıl Bir Eylemdir?",
ÖÇ-2
Tasarımcının Yaratırkenki Kaynakları Nelerdir?",
ÖÇ-3
Tasarlarken Neden Metodlara İhtiyaç Duyarız?",
ÖÇ-4
Mimarlık, Tasarım ve Yaratıcı Disiplinlerde Mevcut Metodlar Nelerdir?
ÖÇ-5
Tasarımda metot seçimi uygulması beklentisi
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma.(BİLGİ)
PÇ-2
Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3
İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4
Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7
Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8
Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-9
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10
Özgün bir akademik / bilimsel çalışmayı yapabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)