Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimari Tasarım (Tezli)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÇEVRESEL PSİKOLOJİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0113 ÇEVRESEL PSİKOLOJİ 3/0/0 SA TÜRKÇE 7
Dersin Amacı
İnsan-çevre-davranış  ilişkilerine ait kuramsal bilginin mekansal bağlamda irdelenmesi, çevrenin değerlendirilmesine ilişkin yöntem ve tekniklerin geliştirilmesi.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri PROF. DR. EMEL BİRER
Asistanlar YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Bilgi aktarımı, Öğrenci sunuşları, Ödevler
Temel Kaynaklar -

Canter, D., Architectural Psychology, Architectural Press,London,1973

Lang, J., Designing for Human Behavior,Architecture and Behavioral Science,Dowdenand Ross.İnc.,1974

Ertürk, S., Mimari Mekanın Algılanması Üzerine Deneysel Bir Çalışma,KTÜ,1984

Diğer Kaynaklar -Konuyla ilgili makaleler okuma listesi olarak öğrencilere verilecektir.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş, Mimari Psikoloji,Çevresel Psikoloji Tanımlar, Dersin İçeriği Bilgi aktarma
2. Hafta Çevre-davranış kuramları,Çevresel algı ve Çevresel biliş kuramları ve felsefi temelleri Bilgi aktarma
3. Hafta Çevresel algı ve biliş temelli araştırma yöntem ve teknikleri ve örnekler üzerinden tartışma Bilgi aktarma, Tartışma
4. Hafta Kişisel Mekan,Mahremiyet,Egemenlik Sınırı,Çevresel Kimlik kavramlarının örnekler üzerinden tartışılması Bilgi aktarma, Tartışma
5. Hafta Öğrenci sunuşları,grup çalışması
6. Hafta Öğrenci sunuşları,grup çalışması
7. Hafta Çevre değerlendirme tekniklerinin alanda uygulanması Uygulama
8. Hafta Verilerin çözümlenmesi Tartışma
9. Hafta Değerlendirme/tartışma Tartışma
10. Hafta Örnek projelerin seçimi ve çevresel faktörlerin analizi/bireysel çalışma Analiz
11. Hafta Projelerin öğrenilen kavramlar ışığında yeniden düzenlenmesi Tasarım
12. Hafta Geliştirme
13. Hafta Geliştirme
14. Hafta Sunuşlar ve değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 20
Projeler 1 20
Final 1 40


ÖÇ-1İnsan ve yapısal çevresi arasındaki ilişkilerin ileri düzeydeki bilgilerine sahip olma
ÖÇ-2İnsan-çevre-davranış ve tasarımın arakesitinde yer alan sorunların eleştirel bilgisine sahip olma
ÖÇ-3Çevresel boyutların ölçülebilmesi için gerekli yöntem ve teknikleri kullanabilme ve geliştirebilme
ÖÇ-4Edinilmiş bilgileri yeni mekansal örgütlenmeler geliştirebilme bağlamında tümleştirebilme
ÖÇ-5Mimari tasarım alanında özgün çözümler üretebilmek için psikolojik girdileri yorumlayabilme becerisine sahip olma
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma.(BİLGİ)
PÇ-2Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-9Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10Özgün bir akademik / bilimsel çalışmayı yapabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5