İnsan-çevre-davranış ilişkilerine ait kuramsal bilginin mekansal bağlamda irdelenmesi, çevrenin değerlendirilmesine ilişkin yöntem ve tekniklerin geliştirilmesi.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
PROF. DR. EMEL BİRER
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Bilgi aktarımı, Öğrenci sunuşları, Ödevler
Temel Kaynaklar
-
Canter, D., Architectural Psychology, Architectural Press,London,1973
Lang, J., Designing for Human Behavior,Architecture and Behavioral Science,Dowdenand Ross.İnc.,1974
Ertürk, S., Mimari Mekanın Algılanması Üzerine Deneysel Bir Çalışma,KTÜ,1984
Diğer Kaynaklar
-Konuyla ilgili makaleler okuma listesi olarak öğrencilere verilecektir.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş,
Mimari Psikoloji,Çevresel Psikoloji Tanımlar, Dersin İçeriği
Bilgi aktarma
2. Hafta
Çevre-davranış kuramları,Çevresel algı ve Çevresel biliş kuramları ve felsefi temelleri
Bilgi aktarma
3. Hafta
Çevresel algı ve biliş temelli araştırma yöntem ve teknikleri ve örnekler üzerinden tartışma
Bilgi aktarma, Tartışma
4. Hafta
Kişisel Mekan,Mahremiyet,Egemenlik Sınırı,Çevresel Kimlik kavramlarının örnekler üzerinden tartışılması
Bilgi aktarma, Tartışma
5. Hafta
Öğrenci sunuşları,grup çalışması
6. Hafta
Öğrenci sunuşları,grup çalışması
7. Hafta
Çevre değerlendirme tekniklerinin alanda uygulanması
Uygulama
8. Hafta
Verilerin çözümlenmesi
Tartışma
9. Hafta
Değerlendirme/tartışma
Tartışma
10. Hafta
Örnek projelerin seçimi ve çevresel faktörlerin analizi/bireysel çalışma
Analiz
11. Hafta
Projelerin öğrenilen kavramlar ışığında yeniden düzenlenmesi
Tasarım
12. Hafta
Geliştirme
13. Hafta
Geliştirme
14. Hafta
Sunuşlar ve değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
20
Projeler
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
İnsan ve yapısal çevresi arasındaki ilişkilerin ileri düzeydeki bilgilerine sahip olma
ÖÇ-2
İnsan-çevre-davranış ve tasarımın arakesitinde yer alan sorunların eleştirel bilgisine sahip olma
ÖÇ-3
Çevresel boyutların ölçülebilmesi için gerekli yöntem ve teknikleri kullanabilme ve geliştirebilme
ÖÇ-4
Edinilmiş bilgileri yeni mekansal örgütlenmeler geliştirebilme bağlamında tümleştirebilme
ÖÇ-5
Mimari tasarım alanında özgün çözümler üretebilmek için psikolojik girdileri yorumlayabilme becerisine sahip olma
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma.(BİLGİ)
PÇ-2
Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3
İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4
Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7
Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8
Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-9
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10
Özgün bir akademik / bilimsel çalışmayı yapabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)