Dersin amacı, öğrencilerin, kültür kavramını ve mimari tasarımdaki önemini konut mekanlarının dünyadaki farklı uygulamaları üzerinden kavramalarını ve öğrencilerin çeşitli gelir grupları için yaşanabilir ve kaliteli konut alanları ve birimleri tasarlama yöntemlerinin farkına varmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
DR. ÖĞR. ÜYESİ ESİN HASGÜL
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 09:00 - 11:45, Derslik 4B0305
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. öğr. üyesi Esin Hasgül, Salı, 12:00 - 13:00, CATS Online Platformu
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Ders teorik olarak sunum şeklinde verilecektir. Öğrencilerin derse katılımlarını sağlamak amacıyla dersler seminer şeklinde tartışma ortamı yaratılarak sürdürülecektir.
Temel Kaynaklar
-
Alsaç, Ü., Türk Kent Düzenlemesi ve Konut Mimarlığı, İstanbul: İletişim Yayınları, 1993.
Davis, S. (ed.), The Form of Housing, New York: Van Nostrand Reinhold Co., 1977.
Güvenç, B., Kültürün ABC’si, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 1997.
Keleş, R., Kentleşme Politikası, Ankara: İmge Kitabevi, 1996.
Lang, J. ve Moleski, W., Functionalism Revisited: Architectural Theory and Practice and the Behavioral Sciences, Surrey: Ashgate Publishing Company, 2010.
Lynch, K., The Image of The City, Cambridge, MA: M.I.T. Press, 1960.
Nystrom, L. (ed.), City and Culture, Cultural Processes and Urban Sustainability, Kalmar: Lenanders Tryckeri, 1999.
Rapoport, A., House Form and Culture, Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall, Inc., 1969.
Yüksel, Y. D., Konut Mekanı Kavramının Tipolojik Temelleri, İstanbul: İTÜ, 1995.
Diğer Kaynaklar
-
Acar, E., Two Essays on Housing, Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi, 1979.
Alexander, C., Isikawa, S., Silverstein, M., A Pattern Language: Towns, Buildings, Construction, New York: Oxford University Press,1977.
Ayan, M., Konut Alanları Tasarım İlkeleri, Ankara: Kent-Koop, Yayın:52, Araştırma: 6, 1985.
Broadbent, G., Emerging Concepts in Urban Space Design, London and New York: Van Nostrand Reinhold International, 1995.
Kostof, S., The City Assembled, The Elements of Urban Form Through History, London: Thames and Hudson, 1999.
Lang, J. et.al., Designing for Human Behavior, Strousburg; PA: Dowden, Hutchinson & Ross, 1974.
Moser, G. v.d. (ed.), People, Places and Sustainability, Seattle: Gogrefe & Huber Publishers, 2003.
Özer, B., Yorumlar: Kültür, Sanat ve Mimarlık, İstanbul: YEM Yayın, 1993.
Rossi, A., The Architecture of The City, Cambridge: M.I.T. Press, 1982.
Sey, Y., “To House the New Citizens: Housing Policies and Mass Housing”, Holod, Renata ve Evin, Ahmet (ed.), Modern Turkish Architecture, Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 1984, ss.153-177.
Ünügür, S. M., Hacıhasanoğlu, O., Turgut, H. (ed.), Culture & Space in the Home Environment, İstanbul: Dünya Yayıncılık, 1997.
Yürekli, H. ve Yürekli, F., Türk Evi: Gözlemler, Yorumlar, İstanbul: Yapı Yayınları, 2007.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin İçerik ve Amaçlarının Açıklanması
Derslikte sunum ve tartışma
2. Hafta
Kavramlar: Kültür, Konut, Ev, Yuva
Ödev 1: Okuma
Derslikte sunum ve tartışma
3. Hafta
Konutun Tarih İçindeki Gelişimi
Tartışma: Ödev 1: Okuma üzerine
Derslikte sunum ve tartışma
4. Hafta
Konutun Tarih İçindeki Gelişimi
Ödev-Öğrenci Sunumları:
Sunum konusu ve örneklerinin dağıtılması
Derslikte sunum ve tartışma
5. Hafta
Öğrenci Sunumları
Derslikte sunum ve tartışma
6. Hafta
Öğrenci Sunumları
Derslikte sunum ve tartışma
7. Hafta
Öğrenci Sunumları
Derslikte sunum ve tartışma
8. Hafta
Konut Alanları Tasarlanırken Ele Alınması Gerekli Faktörler
Ödev 2: Okuma
Derslikte sunum ve tartışma
9. Hafta
Konut Alanları Tasarlanırken Ele Alınması Gerekli Faktörler
Tartışma: Ödev 2-Okuma üzerine
Derslikte sunum ve tartışma
10. Hafta
Film Gösterimi: Konut-Kent Yaşamı Üzerine
Derslikte sunum ve tartışma
11. Hafta
Çağdaş Konut Tiplerinden Örnekler
Derslikte sunum ve tartışma
12. Hafta
Geleceğin Konutu Senaryoları
Ödev 3: Araştırma
Geleceğin konutu üzerine rapor teslimi
Derslikte sunum ve tartışma
13. Hafta
Geleceğin Konutu Üzerine: Araştırma-Tartışma
Tartışma: Araştırma Ödevi 3 üzerine
Derslikte sunum ve tartışma
14. Hafta
Teslim Hakkında Bilgilendirme-Ödev Ön Fikirler
Derslikte sunum ve tartışma
15. Hafta
Teslim Hakkında Ön Fikirler-Değerlendirme
Genel Değerlendirme
16. Hafta
Final Teslimi
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
4
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Etkin bir biçimde okuma, konuşma ve yazma becerilerini elde etme
ÖÇ-2
Tarih içinde kentsel ve mimari süreçlerle ilgili bilgi edinme ve yorum yapabilme,
ÖÇ-3
Açık ve net soru geliştirme, düşünceyi ifade için soyut kavramları kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme
ÖÇ-4
Toplumun maddi ve manevi tüm birikimlerini oluşturan kültür kavramını ve mimari tasarımdaki önemini konut mekanlarının dünyadaki farklı uygulamaları üzerinden kavrama
ÖÇ-5
Çeşitli gelir grupları için yaşanabilir ve kaliteli konut alanları ve birimleri tasarlama yöntemlerinin farkına vararak kavrama
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma.(BİLGİ)
PÇ-2
Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3
İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4
Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7
Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8
Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-9
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10
Özgün bir akademik / bilimsel çalışmayı yapabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)