Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimari Tasarım (Tezli)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Mimari Tasarım (Tezli) Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / KÜLTÜR,KONUT VE TASARIM YAKLAŞIMLARI

KÜLTÜR,KONUT VE TASARIM YAKLAŞIMLARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0115 KÜLTÜR, KONUT VE TASARIM YAKLAŞIMLARI 3/0/0 SA TÜRKÇE 7
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin, kültür kavramını ve mimari tasarımdaki önemini konut mekanlarının dünyadaki farklı uygulamaları üzerinden kavramalarını ve öğrencilerin çeşitli gelir grupları için yaşanabilir ve kaliteli konut alanları ve birimleri tasarlama yöntemlerinin farkına varmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri DR. ÖĞR. ÜYESİ ESİN HASGÜL
Asistanlar YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 09:00 - 11:45, Derslik 4B0305
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. öğr. üyesi Esin Hasgül, Salı, 12:00 - 13:00, CATS Online Platformu
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -

Ders teorik olarak sunum şeklinde verilecektir. Öğrencilerin derse katılımlarını sağlamak amacıyla dersler seminer şeklinde tartışma ortamı yaratılarak sürdürülecektir.

Temel Kaynaklar -

Alsaç, Ü., Türk Kent Düzenlemesi ve Konut Mimarlığı, İstanbul: İletişim Yayınları, 1993.

 

Davis, S. (ed.), The Form of Housing, New York: Van Nostrand Reinhold Co., 1977.

 

Güvenç, B., Kültürün ABC’si, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 1997.

 

Keleş, R., Kentleşme Politikası, Ankara: İmge Kitabevi, 1996.

 

Lang, J. ve Moleski, W., Functionalism Revisited: Architectural Theory and Practice and the Behavioral Sciences, Surrey: Ashgate Publishing Company, 2010.

 

Lynch, K., The Image of The City, Cambridge, MA: M.I.T. Press, 1960.

Nystrom, L. (ed.), City and Culture, Cultural Processes and Urban Sustainability, Kalmar: Lenanders Tryckeri, 1999.

 

Rapoport, A., House Form and Culture, Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall, Inc., 1969.

 

Yüksel, Y. D., Konut Mekanı Kavramının Tipolojik Temelleri, İstanbul: İTÜ, 1995.

Diğer Kaynaklar -

Acar, E., Two Essays on Housing, Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi, 1979.

 

Alexander, C., Isikawa, S., Silverstein, M., A Pattern Language: Towns, Buildings, Construction, New York: Oxford University Press,1977.

 

Ayan, M., Konut Alanları Tasarım İlkeleri, Ankara: Kent-Koop, Yayın:52, Araştırma: 6, 1985.

 

Broadbent, G., Emerging Concepts in Urban Space Design, London and New York: Van Nostrand Reinhold International, 1995.

 

Kostof, S., The City Assembled, The Elements of Urban Form Through History, London: Thames and Hudson, 1999.

 

Lang, J. et.al., Designing for Human Behavior, Strousburg; PA: Dowden, Hutchinson & Ross, 1974.

 

Moser, G. v.d. (ed.), People, Places and Sustainability, Seattle: Gogrefe & Huber Publishers, 2003.

 

Özer, B., Yorumlar: Kültür, Sanat ve Mimarlık, İstanbul: YEM Yayın, 1993.

 

Rossi, A., The Architecture of The City, Cambridge: M.I.T. Press, 1982.

Sey, Y., “To House the New Citizens: Housing Policies and Mass Housing”, Holod, Renata ve Evin, Ahmet (ed.), Modern Turkish Architecture, Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 1984, ss.153-177.

 

Ünügür, S. M., Hacıhasanoğlu, O., Turgut, H. (ed.), Culture & Space in the Home Environment, İstanbul: Dünya Yayıncılık, 1997.

 

Yürekli, H. ve Yürekli, F., Türk Evi: Gözlemler, Yorumlar, İstanbul: Yapı Yayınları, 2007.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin İçerik ve Amaçlarının Açıklanması Derslikte sunum ve tartışma
2. Hafta Kavramlar: Kültür, Konut, Ev, Yuva Ödev 1: Okuma Derslikte sunum ve tartışma
3. Hafta Konutun Tarih İçindeki Gelişimi Tartışma: Ödev 1: Okuma üzerine Derslikte sunum ve tartışma
4. Hafta Konutun Tarih İçindeki Gelişimi Ödev-Öğrenci Sunumları: Sunum konusu ve örneklerinin dağıtılması Derslikte sunum ve tartışma
5. Hafta Öğrenci Sunumları Derslikte sunum ve tartışma
6. Hafta Öğrenci Sunumları Derslikte sunum ve tartışma
7. Hafta Öğrenci Sunumları Derslikte sunum ve tartışma
8. Hafta Konut Alanları Tasarlanırken Ele Alınması Gerekli Faktörler Ödev 2: Okuma Derslikte sunum ve tartışma
9. Hafta Konut Alanları Tasarlanırken Ele Alınması Gerekli Faktörler Tartışma: Ödev 2-Okuma üzerine Derslikte sunum ve tartışma
10. Hafta Film Gösterimi: Konut-Kent Yaşamı Üzerine Derslikte sunum ve tartışma
11. Hafta Çağdaş Konut Tiplerinden Örnekler Derslikte sunum ve tartışma
12. Hafta Geleceğin Konutu Senaryoları Ödev 3: Araştırma Geleceğin konutu üzerine rapor teslimi Derslikte sunum ve tartışma
13. Hafta Geleceğin Konutu Üzerine: Araştırma-Tartışma Tartışma: Araştırma Ödevi 3 üzerine Derslikte sunum ve tartışma
14. Hafta Teslim Hakkında Bilgilendirme-Ödev Ön Fikirler Derslikte sunum ve tartışma
15. Hafta Teslim Hakkında Ön Fikirler-Değerlendirme Genel Değerlendirme
16. Hafta Final Teslimi Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 4 40
Final 1 60


ÖÇ-1Etkin bir biçimde okuma, konuşma ve yazma becerilerini elde etme
ÖÇ-2Tarih içinde kentsel ve mimari süreçlerle ilgili bilgi edinme ve yorum yapabilme,
ÖÇ-3Açık ve net soru geliştirme, düşünceyi ifade için soyut kavramları kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme
ÖÇ-4Toplumun maddi ve manevi tüm birikimlerini oluşturan kültür kavramını ve mimari tasarımdaki önemini konut mekanlarının dünyadaki farklı uygulamaları üzerinden kavrama
ÖÇ-5Çeşitli gelir grupları için yaşanabilir ve kaliteli konut alanları ve birimleri tasarlama yöntemlerinin farkına vararak kavrama
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma.(BİLGİ)
PÇ-2Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-9Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10Özgün bir akademik / bilimsel çalışmayı yapabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5