Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimari Tasarım (Tezli)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Mimari Tasarım (Tezli) Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / BİLGİSAYAR DESTEKLİ BİÇİM TASARIMI

BİLGİSAYAR DESTEKLİ BİÇİM TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0128 BİLGİSAYAR DESTEKLİ BİÇİM TASARIMI 3/0/0 SA TÜRKÇE 7
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Bilgisayar Destekli Tasarım (BDT) araçları ile nasıl biçim oluşturulabileceğini konusunda bilgi vermek ve BDT yazılımlarının mimari tasarıma olumlu ve olumsuz etkilerini araştırma yapılmasına teşvik etmektir. BDT yazılımları, sadece mimari tasarım sürecini etkilememekte, mimari tasarımın kendisini de değiştirmektedir. Frank Gehry, Kas Oosterhuis ve Lars Spuybroek gibi günümüzde tanınmış mimarların ürettikleri eserlerde BDT yazılımlarının önemli etkileri olmuştur. Bu ders kapsamında bir çok modelleme yazılımda bulunan NURBS (Non-Uniform Rational B-Spline) gibi teknikleri kullanarak karmaşık biçimlerin nasıl oluşturulduğu işlenecektir.  Bir çok BDT yazılımında da kullanılmaya başlanan hesaplamalı tasarım kavramının ilkeleri anlatılacaktır. Üç boyutlu sayısal modellerin fiziksel modellere hangi teknikler ve donanımlar ile dönüştürüldüğü anlatılacaktır. Fiziksel modellerin sayısal üç boyutlu modellere nasıl dönüştürüldüğü uygulamalı olarak gösterilecektir.


Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Kullanılan kaynakların bir kısmının Türkçe olmamasından dolayı dersi alacak olan öğrencilerin İngilizce bilgilerinin temel düzeyde olması gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerin yeni yazılımları öğrenmeye açık olmaları gerekmektedir.
Öğretim Üyeleri DR. ÖĞR. ÜYESİ ESİN HASGÜL
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri 2022-2023 Güz yarıyılında yapılmamaktadır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Yrd.Doç.Dr. Emrah TÜRKYILMAZ, Oda 2D-13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Temel bilgi aktarımından sonra, çeşitli uygulamalar gerçekleştirilecektir. Yıl içi sınavı yoktur. Dönem içinde iki adet araştırma ödevi hazırlanacaktır. Dönem sonunda final sınavı olarak, karmaşık bir biçim tasarımı gerçekleştirilecektir. 
Temel Kaynaklar -Woodbury, R., (2010), "Elements of Parametric Design", Routledge, USA.

-Meredith, M., Aranda, L., Sasaki, M., (2008), "From Control to Design", Taylor&Francis, USA. 

-Kolarevic, B. (2005), "Architcture in the Digital Age", Taylor&Francis, Spain.

-Hensel, M., Menges, A., Weinstock M., (2006), "Techniques and Technologies in Morphogenetic Design", John Wiley&Sons, Great Britain.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işleyişinin açıklanması Sözlü anlatım
2. Hafta Hesaplamalı tasarım kavramı 1 Sözlü anlatım
3. Hafta Hesaplamalı tasarım kavramı 2 Sözlü anlatım
4. Hafta Güncel BDT yazılımları ile model kullanımı - 1 Sözlü anlatım
5. Hafta Güncel BDT yazılımları ile model kullanımı - 2 Sözlü anlatım
6. Hafta I. Araştırma Ödevi Seminer
7. Hafta Geometrik biçimler ile tasarım Sözlü anlatım
8. Hafta Poligon tabanlı biçim tasarımı 1 Uygulama 1
9. Hafta Poligon tabanlı biçim tasarımı 2 Uygulama 2
10. Hafta Yüzey kaplama teknikleri Uygulama 3
11. Hafta II. Araştırma Ödevi Seminer
12. Hafta NURBS Modelleme 1 Uygulama 4
13. Hafta NURBS Modelleme 2 Uygulama 5
14. Hafta 3B tarayıcı kullanımı Uygulama 6
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 20
6 adet uygulama 6 40
Final 1 40


ÖÇ-1Hesaplamalı tasarım kavramı hakkında bilgilenmek
ÖÇ-2BDT araçları hakkında ileri düzeyde bilgilenmek
ÖÇ-3Karmaşık mimari biçimleri tasarlayabilmek ve biçimlendirmek
ÖÇ-4Fiziksel model ve sayısal model ilişkisini ileri düzeyde kurabilmek
ÖÇ-5BDT yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma.(BİLGİ)
PÇ-2Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-9Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10Özgün bir akademik / bilimsel çalışmayı yapabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5