Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimari Tasarım (Tezli)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TEZ ÇALIŞMASI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0103 3 TEZ ÇALIŞMASI 0/0/0 Z Türkçe 30
Dersin Amacı
Dersin amacı, tez çalışması ile bilgi altyapısını kullanarak bireysel olarak çalışma, araştırma, sunma ve tartışmaya yönelik beceri ve yetkinlik kazandırmaktır.
Ön Koşullar Kredili derslerin tamamlanmış olması
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Neslihan DOSTOĞLU, Doç. Dr. Emel Birer, Dr.Öğr.Üyesi Evren ENGİNÖZ, Dr.Öğr.Üyesi Yasemin ERKAN YAZICI, Prof. Dr. Ayhan USTA, Dr.Öğr.Üyesi Evrim TÖRE
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Öğrencinin, teslim edeceği ara rapor üzerinden kısa anlatım ve tartışmalarla yönlendirilmesi, sürecin izlenmesi.

Temel Kaynaklar Öğrenci tez konusuna göre yönlendirilecektir.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Teze yönelik toparlayıcı tartışma(Seminer dersindeki eleştiri ve katkılardan hareketle öğrencinin tez danışmanı tarafından yönlendirilmesi) Tartışma ve yönlendirme
2. Hafta Tez konusuna yönelik araştırma(devam) Öğrencinin araştırması
3. Hafta Tez konusuna yönelik araştırma(devam) Öğrencinin araştırması
4. Hafta Tez konusuna yönelik araştırma(devam) Öğrencinin araştırması
5. Hafta Tez konusuna yönelik araştırma(devam) Öğrencinin araştırması
6. Hafta Tez ara raporunun teslimi Rapor teslimi
7. Hafta Tez hocası ile görüşme(geri besleme) Tartışma ve yönlendirme
8. Hafta Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma(devam) Öğrencinin araştırması
9. Hafta Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma(devam) Öğrencinin araştırması
10. Hafta Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma(devam) Öğrencinin araştırması
11. Hafta Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma(devam) Öğrencinin araştırması
12. Hafta Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma(devam) Öğrencinin araştırması
13. Hafta Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma(devam) Teslim
14. Hafta Teslim
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Teslim 1 70


ÖÇ-1Araştırmasını, bilgi altyapısını kullanarak ve yeni yöntem ve bilgiler geliştirerek ortaya koyabilme becerisine sahip olma,
ÖÇ-2Araştırmasını bireysel olarak sürdürme yetkinliğine sahip olma,
ÖÇ-3Eleştirel ve diyalektik düşünme ve tartışma yetkinliğine sahip olma,
ÖÇ-4Kendi bilgi alanı ve diğer bilgi alanları arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma,
ÖÇ-5Hazırladığı özgün bir bilimsel/akademik çalışmayı gerekli teknik ve araçları kullanarak sunma yetkinliğine sahip olma,
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma.(BİLGİ)
PÇ-2Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-9Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10Özgün bir akademik / bilimsel çalışmayı yapabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5