Zorunlu ve seçmeli derslerle edindiği donanımı ile alanlar arası ilişki kurup, değerlendirme yetkinliği kazanan öğrencinin dönem projesi dersi ile aynı maçlı bir çalışmayı bir rapor üzerinden yürütmesi amaçlanmaktadır. Mimari mühendislik alanında kazandığı tüm birikimi kullanarak eğitimini tamamlayacağı bir çalışma olacaktır.
Ön Koşullar
Tüm zorunlu dersler
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
PROF. DR. ESRA BOSTANCIOĞLU, PROF. DR. ESİN KASAPOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi GAMZE ALPTEKİN
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Danışman öğretim üyesi ile birlikte yürütülecektir.
Temel Kaynaklar
Konu ile ilgili tüm kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Danışman öğretim üyesi ile görüşme
Görüşme
2. Hafta
Danışman öğretim üyesi ile görüşme
Görüşme
3. Hafta
Danışman öğretim üyesi ile görüşme
Görüşme
4. Hafta
Danışman öğretim üyesi ile görüşme
Görüşme
5. Hafta
Danışman öğretim üyesi ile görüşme
Görüşme
6. Hafta
Danışman öğretim üyesi ile görüşme
Görüşme
7. Hafta
Danışman öğretim üyesi ile görüşme
Görüşme
8. Hafta
Danışman öğretim üyesi ile görüşme
Görüşme
9. Hafta
Danışman öğretim üyesi ile görüşme
Görüşme
10. Hafta
Danışman öğretim üyesi ile görüşme
Görüşme
11. Hafta
Danışman öğretim üyesi ile görüşme
Görüşme
12. Hafta
Danışman öğretim üyesi ile görüşme
Görüşme
13. Hafta
Danışman öğretim üyesi ile görüşme
Görüşme
14. Hafta
Danışman öğretim üyesi ile görüşme
Görüşme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Dönem Projesi Teslimi
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Dönem Projesi
1
100
ÖÇ-1
Zorunlu ve seçmeli derslerde edindiği deneyimi proje üzerinde uygulayabilme becerisine sahip olma
ÖÇ-2
Lisans düzeyinde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, derinleştirerek kullanabilme becerisine sahip olma
ÖÇ-3
Zorunlu ve seçmeli derslerde edindiği deneyimi proje ve yapım süreçleriyle ilişkilendirerek, değerlendirme yetkinliğine sahip olma
ÖÇ-4
Geniş kapsamlı bir programı olan bir mimari projeyi detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma
ÖÇ-5
Bir projenin geliş sürecinde verilmesi gereken stratejik kararları alabilme ve özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma
ÖÇ-6
Zorunlu ve seçmeli derslerde edinmiş olduğu deneyimi kullanarak eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
Program Çıktıları
PÇ-1
Taşıyıcı sistemlerin temel ilkeleri, çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma
PÇ-2
Mimarın proje ve yapım yönetiminde üstlendiği yönetim görevleri ve yönetim etkinliğini arttıracak yaklaşım, model ve teknikler hakkında bilgi sahibi olma,
PÇ-3
Karmaşıklaşan binanın etkin ve doğru kullanımını sağlamak için tasarım aşamasından uygulama ve daha sonra işletme aşamasına kadar olan süreçte bina üst sistemini oluşturan alt sistemleri ve bina teknolojisiyle olan ilişkileri hakkında bilgi edinme ve bu ilişkiler çerçevesinde doğru değerlendirme yapabilecek eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-4
Mimari mühendislik alanında kazanmış olduğu deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-5
Mimari mühendislik alanında kazandığı donanımı proje başlangıç, tasarım ve yapım süreçlerine aktararak uygulayabilme becerisine sahip olma,
PÇ-6
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahip olma
PÇ-7
Mimari mühendislik alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-8
Mimari mühendislik alanı çerçevesinde proje ve yapım süreci ile ilişki kurabilme, analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-9
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik ve yangın koruma, bölücü sistemler, yapı kabuğu, bina servis sistemleri) geliştirme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-10
Bir mimari projenin Mimari mühendislik alanında vermesi gereken stratejik kararları alabilme ve özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-11
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma,