Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimarlık Tarihi ve Restorasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KORUMADA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0311 KORUMADA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR 3/0/0 SA TÜRKÇE 5
Dersin Amacı
Dünyada, Türkiye’de ve İstanbul’da koruma ve restorasyonla ilgili güncel konu ve gelişmelerin ele alınacağı bu derste, bu kapsama giren tek yapı, yapı grupları ya da çevrelerle ilgili (kent içi yerleşmeler, kırsal yerleşmeler ve arkeolojik alanlar gibi) güncel araştırma ve uygulamalar, koruma teknik ve yöntemleri ile ilgili son yenilikler, güncel kentsel dönüşüm uygulamaları, geleneksel strüktürel sistemler, malzemeler ve sorunları ile ilgili son gelişme ve yöntemler, kent morfolojisi ve tipolojisi ile ilgili güncel araştırmalar güncel kent tarihi çalışmaları, mimaride rölöve ile ilgili çağdaş teknik ve yöntemler, restorasyon ve korumada kullanılan çağdaş araçlar ve bu araçların kullanımı ile ilgili son gelişmeler, tarihi çevrelerde yeni yapı uygulamaları, endüstri arkeolojisi, alan Yönetimi, korumada sürdürülebilirlik, modern mimarlık mirasının koruma sorunları ve koruma uygulamaları, kültürel mirasın sunumunda yeni yaklaşımlar ve örnekleri konuları ders anlatımları ve seminerler şeklinde işlenecektir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Ödev, Sunum
Temel Kaynaklar

Broto, C. (2000), Rehabilitated Buildings, Barcelona.

Ashurst, J. (2006), Conservation of Ruins (Butterworth-Heinemann Series in Conservation and Museology), Butterworth-Heinemann

Denslagen, W. (1994)Architectural Restoration in Western Europe: Controversy and Continuity, Amsterdam.

Ersen, A.; Güleç, A.; Alkan, N. (danışmanlar) (2008), KUDEB Yönetmeliği ve Evrensel Koruma İlkeleri Çerçevesinde Bakım-Onarım İzinleri, Kriterleri-Önerileri, İBB KUDEB Restorasyon ve Konservasyon Laboratuvarı Yayınları:1

Feilden, B., (2003), Conservation of Historic Buildings, Third Edition (Conservation of Historic Buildings), Architectural Press, 3rd edition 

Forsyth, M. (2007), Structures & Construction in Historic Building Conservation (Historic Building Conservation), Wiley-Blackwell 

Forsyth, M. (2007), Understanding Historic Building Conservation (v. 1), Wiley-Blackwell; 1st edition 

Forsyth, M. (2008), Materials & Skills for Historic Building Conservation (v. 3), Wiley-Blackwell 

Greer, N.R. (1998), Architecture Transformed: New Life for Old Buildings, Glouster.

Jokilehto, J. (2002), History of Architectural Conservation (Conservation and Museology), Butterworth-Heinemann; 1st edition 

Kuban, D (2000)., Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, İstanbul.

Warren, J. (ed.) (1998), Context: New Buildings in Historic Settings, Oxford.

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tek yapı, yapı grupları ya da çevrelerle ilgili (kent içi yerleşmeler, kırsal yerleşmeler ve arkeolojik alanlar gibi) güncel araştırma ve uygulamalar Ders anlatımı ve tartışma
2. Hafta Koruma teknik ve yöntemleri ile ilgili son yenilikler Ders anlatımı ve tartışma
3. Hafta Güncel kentsel dönüşüm uygulamaları Ders anlatımı ve tartışma
4. Hafta Geleneksel strüktürel sistemler Ders anlatımı ve tartışma
5. Hafta Malzemeler ve sorunları ile ilgili son gelişme ve yöntemler Ders anlatımı ve tartışma
6. Hafta Kent morfolojisi ve tipolojisi ile ilgili güncel araştırmalar güncel kent tarihi çalışmaları Ders anlatımı ve tartışma
7. Hafta Mimaride rölöve ile ilgili çağdaş teknik ve yöntemler Ders anlatımı ve tartışma
8. Hafta Restorasyon ve korumada kullanılan çağdaş araçlar ve bu araçların kullanımı ile ilgili son gelişmeler Ders anlatımı ve tartışma
9. Hafta Tarihi çevrelerde yeni yapı uygulamaları Ders anlatımı ve tartışma
10. Hafta Endüstri arkeolojisi Ders anlatımı ve tartışma
11. Hafta Alan yönetimi Ders anlatımı ve tartışma
12. Hafta Korumada sürdürülebilirlik Ders anlatımı ve tartışma
13. Hafta Modern mimarlık mirasının koruma sorunları ve koruma uygulamaları Ders anlatımı ve tartışma
14. Hafta Kültürel mirasın sunumunda yeni yaklaşımlar ve örnekleri Ders anlatımı ve tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Kültür varlıklarının korunması ile ilgili güncel konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma
ÖÇ-2Koruma alanının kuramsal zemini ile ulusal ve uluslararası çağdaş koruma ilkeleri ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
ÖÇ-3Koruma alanındaki güncel yaklaşımları disiplinler arası bağlamda ele alma ve uygulayabilme,
ÖÇ-4Kültür varlıklarının korunması ile ilgili güncel yaklaşımları kullanarak problem çözebilme,
ÖÇ-5Koruma alanındaki güncel yaklaşımları eleştirel değerlendirebilme,
Program Çıktıları
PÇ-1Kültür varlıklarının korunmasının iki farklı ölçeği olan tek yapı ve tarihi çevre koruma ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-2Koruma alanının temel konuları olan restorasyon kuramları, uluslararası çağdaş koruma ilkeleri, ulusal ve uluslararası yasal ve örgütsel düzenlemeler ve kültür varlıklarının belgelenmesi ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-3Tarihi yapılara çağdaş ek ve tarihi çevrede yeni yapı, tek yapı ölçeğindeki kültür varlıklarının rölöve, restitüsyon ve yeniden kullanım projelerinin hazırlanması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-4Hızla yok olmakta olan tarihi çevrelerin korunması ve sağlıklaştırılmasının aşamaları olarak ulusal ve uluslararası örneklerden yararlanılması, analitik etütlerin yapılması, morfoloji ve tipoloji çalışmalarının hazırlanması ve bu bilgiler ışığında değerlendirilme yapılması ile ilgili konularda bilgi edinme ve eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-5Tek yapı ve tarihi çevre koruma konularında uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik bilgileri kazanma,
PÇ-6Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanlarında edindiği bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini; mimarlık tarihi, şehircilik, kentsel tasarım, arkeoloji, inşaat mühendisliği ve benzeri disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulayabilme,
PÇ-7Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanlarında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve edindiği bilgileri; farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olma,
PÇ-8Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-9Tek yapı ve tarihi çevre koruma ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme becerilerine sahip olma,
PÇ-10Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanında çözümleme gerektiren ortamlarda karar verebilme ve projeleri/akademik çalışmaları yönetebilme, alanında bir çalışmayı grup içerisinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri yönetme ve dönüştürme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-11Edindiği bilgi ve becerileri bir yabancı dilde sözlü, yazılı ve görsel olarak, çağdaş bilgisayar programları ve tekniklerini kullanarak aktarabilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-12Özgün bir akademik / bilimsel çalışma yapma, sunma ve diyalektik çerçevede tartışma yetkinliğine sahip olma,
PÇ-13Tek yapı ve tarihi çevre koruma projelerinin gerektirdiği stratejik kararları alabilme ve etik değerlerin bilincinde olarak, özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13
ÖÇ 1             
ÖÇ 2             
ÖÇ 3             
ÖÇ 4             
ÖÇ 5