Yapım Yönetiminde Özel Konular dersinin amacı, yüksek lisans eğitimine yeni başlamış olan öğrencinin program, öğretim üyeleri ve uzmanlık alanları hakkında bilgi sahibi olmalarıdır. Programın genel çerçevesiyle tanınması ve öğretim üyeleriyle tanışılması sürecinde, eğitime yönelik ileriki aşamalarda danışman, tez konusu ve ders seçimine yönelik kararlarda yardımcı olmaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Perşembe; 12:00-14.45; Ataköy 1. Kat C Kor. Derslik 15
Görüşme Saatleri ve Yeri
Esin Kasapoğlu; Esra Bostancıoğlu; Gamze Alptekin. Önceden randevu alınarak belirlenir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar
- Proje ve Yapım yönetimi konularında yapılmış tüm yayınlar
- Eren, E. (1991) Yönetim ve Organizasyon, 1. Bsk. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, İstanbul.
- Koçel, T. (1989) İşletme Yöneticiliği, Yönetici Geliştirme, Organizasyon ve Davranış, 3. Bsk. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, İstanbul.
- Güney, S., (2001) Yönetim ve Organizasyon, Yönetim ve Organizasyon, 1. Bsk. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
- Ataman, G., (2002) İşletme Yönetimi, Temel Kavramlar ve Yeni Yaklaşımlar, 2. Bsk. Türkmen Kitabevi, İstanbul.
- ASCE Construction Engineering and Management Dergisi tüm sayılar
- Construction Management and Economics Dergisi tüm sayılar
1. -Bostancioglu, E. (2021). “Double skin façade assessment by fuzzy AHP and comparison with AHP”, Architectural Engineering and Design Management, 17(1-2), 110-130. https://doi.org/10.1080/17452007.2020.1735292
- Bostancioglu, E., Onder, N.P. (2019), “Applying Analytic Hierarchy Process (AHP) to the Evaluation of Double Skin Façades”, Architectural Engineering and Design Management, 15-1, 66-82. -
-1. Bostancioglu, E., (2015), “Maliyeti Etkileyen Faktörlere Dayalı Bir Maliyet Tahmin Modeli Önerisi”, Türkiye Alim Kitapları, OmniScriptum GmbH & Co. KG, Deutschland, ISBN: 978-3-639-67416-3.
Diğer Kaynaklar
- Ivancevich, J. M., Konopaske, R., Matteson, M. T., (2005) Organizational Behavior and Management, 7th Ed. McGraw-Hill Companies, New York.
- Bennett, F. L., (2003) The Management of Construction, A Project Life Cycle Approach, 1st Ed. Butterworth-Heinemann Publishing, Oxford.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş – Ders içeriğinin öğrenciye aktarılması; Tanışma
Sözlü anlatım
2. Hafta
Yönetim ve Organizasyon Kavramları
Sözlü anlatım; tartışma
3. Hafta
Modern Sonrası Çağdaş Kavram ve Yaklaşımlar
Sözlü anlatım; tartışma
4. Hafta
Yönetim İşlevleri
Sözlü anlatım; tartışma
5. Hafta
Kalite Yönetimine Giriş
Sözlü anlatım; tartışma
6. Hafta
Yapı Üretim Sürecinde kaliteyi etkileyen faktörler
Sözlü anlatım; tartışma
7. Hafta
Mimari Tasarımda Kapsam Yönetimi ve Mimari Programlama
Sözlü anlatım; tartışma
8. Hafta
Yapı Üretim Sürecinde Değişiklik Yönetimi
Sözlü anlatım; tartışma
9. Hafta
Proje teslim sistemlerinin kaliteye etkileri
Sözlü anlatım; tartışma
10. Hafta
Proje teslim sistemlerinin kaliteye etkileri
Sözlü anlatım; tartışma
11. Hafta
Analitik Hiyaerarşi Süreci (AHP) Yöntemi ve Mimarlık Alanındaki Problemlerde Kullanımı
Sözlü anlatım; tartışma
12. Hafta
Analitik Hiyaerarşi Süreci (AHP) Yöntemi ve Mimarlık Alanındaki Problemlerde Kullanımı
Sözlü anlatım; tartışma
13. Hafta
İnşaat Projeleri Sözleşmeleri
Sözlü anlatım; tartışma
14. Hafta
Ön Tasarım Aşaması Maliyet Tahmin Modelleri ve Model Geliştirme
Sözlü anlatım; tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
35
ÖÇ-1
Proje ve yapım yönetimi konusunda bilgi sahibi olma
ÖÇ-2
Yönetim ve insan ilişkileri konusunda bilgi sahibi olma
ÖÇ-3
Lisans düzeyinde edinmiş olduğu deneyimi genişleterek, kazanmış olduğu yeni donanımla bütünleştirerek kullanabilme becerisine sahip olma
ÖÇ-4
Maliyet planlaması ve denetimi hakkında bilgi sahibi olma
ÖÇ-5
Örgütsel / yönetim etkinliğini arttıracak model ve teknikler hakkında bilgi sahibi olma
Program Çıktıları
PÇ-1
Çevresel sistemlerin tasarımında, doğru performans araçlarını da kullanarak, doğal ve yapay aydınlatma, akustik, iklimlendirme, aktif ve pasif ısıtma ve soğutma, havalandırma ve enerji kullanımı konularının temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olma,
PÇ-2
Proje ve yapım yönetiminde süre yönetimi ve denetimi, maliyet planlaması ve denetimi, risk yönetimi, örgütsel \ yönetim etkinliğini arttıracak yaklaşım, model ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma,
PÇ-3
Proje başlangıç, tasarım ve yapım süreçlerinde yönetimsel etkinliğe yardımcı olacak klasik ve çağdaş yönetim görüşleri ile yönetimde insan ilişkileri hakkında bilgi sahibi olma,
PÇ-4
Yapı malzemeleri ve sistemleri tasarımının temel ilkelerini ve doğru uygulama şekillerinin yapı üretim süreci ve yapım teknolojisi seçimiyle olan ilişkileri hakkında bilgi edinme ve bu ilişkiler çerçevesinde doğru değerlendirme yapabilecek eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-5
Yapım yönetimi ve teknolojisi alanında kazanmış olduğu deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-6
Yapım yönetimi ve teknolojisi alanında kazandığı donanımı proje başlangıç, tasarım ve yapım süreçlerine aktararak, uygulayabilme becerisine sahip olma,
PÇ-7
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahip olma,
PÇ-8
Yapım yönetimi ve teknolojisi alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-9
Yapım yönetimi ve teknolojisi alanı çerçevesinde proje ve yapım süreci ile ilişki kurabilme, analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-10
Özgün bir akademik / bilimsel çalışmayı yapabilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-11
Bir mimari projenin Yapım Yönetimi ve Teknolojisi alanında vermesi gereken stratejik kararları alabilme ve özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-12
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma