Bu ders kapsamında yapı üretim sürecine genel bir bakışın ardından yapım süreci üzerinde yoğunlaşılacaktır. Yapım aşamasında rol alan paydaşlar; iş sahibi / müşteri, tasarımcılar, ana yüklenici, alt yükleniciler, malzeme tedarikçileri, ekipman tedarikçileri, çeşitli konulardaki danışmanlar ele alınarak her bir paydaşın süreçteki rolü üzerinde durulacaktır. Ardından şantiye hazırlığı ve kuruluşu, bu konuda dikkat edilmesi gereken konular, işin hukuksal boyutu, alınması gereken izinler, sigortalar, şantiye yöneticisinin ve diğer paydaşların sorumlulukları, yapım aşamasında işin planlanan sürede, planlanan bütçeye uygun olarak, istenen kalite gerçekleştirilmesi için yerine getirilmesi gereken yönetimsel işlevlerden süre yönetimi, maliyet kontrolü, malzeme yönetimi, ekipman yönetimi, sözleşme yönetimi, değişiklik yönetimi, süresel ve bütçe sapmalarında gerçekleştirilecek uygulamalar, anlaşmazlıkların çözülmesi, yapım sürecindeki yasal zorunluluklar, iş güvenliği konuları, işin tamamlanması ve teslim süreci ele alınacaktır.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi GAMZE ALPTEKİN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
GAMZE ALPTEKİN, ATAKOY YERLEŞKESİ, 2D-15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar
Atkinson, G., 1995, Construction Quality and Quality Standards, E&FN Spon, London.
Calvert, R.E., Bailey, G., Coles, D., 1995, Introduction to Building Management, Butterworth-Heinenmann, Oxford.
Fisk, E.R., 1997, Construction Project Administration, 5th edition, Prentice Hall, New Jersey.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin öğrencilere sunumu ve genel olarak şantiye yönetimine giriş
Anlatım
2. Hafta
Yapı üretim sürecine genel bakış
Anlatım
3. Hafta
Yapım aşamasında rol alan paydaşlar; iş sahibi / müşteri, tasarımcılar, ana yüklenici, alt yükleniciler, malzeme tedarikçileri, ekipman tedarikçileri, çeşitli konulardaki danışmanlar ele alınarak her bir paydaşın süreçteki rolüne genel bakış
Anlatım ve tartışma
4. Hafta
Yapım aşamasında rol alan paydaşlar; iş sahibi / müşteri, tasarımcılar, ana yüklenici, alt yükleniciler, malzeme tedarikçileri, ekipman tedarikçileri, çeşitli konulardaki danışmanlar ele alınarak her bir paydaşın süreçteki rolüne genel bakış
Anlatım ve tartışma
5. Hafta
şantiye hazırlığı ve kuruluşu, bu konuda dikkat edilmesi gereken konular, işin hukuksal boyutu, alınması gereken izinler, sigortalar
Anlatım ve tartışma
6. Hafta
şantiye yöneticisinin ve diğer paydaşların sorumlulukları, iş sahibi / müşteri, tasarımcılar, ana yüklenici, alt yüklenici ilişkileri
Anlatım ve tartışma
7. Hafta
Şantiye yönetiminde süre yönetimi, maliyet kontrolü,
Anlatım ve tartışma
8. Hafta
Şantiye yönetiminde malzeme yönetimi, ekipman yönetimi,
Anlatım ve tartışma
9. Hafta
Şantiye yönetiminde sözleşme yönetimi
Anlatım ve tartışma
10. Hafta
Şantiye yönetiminde değişiklik yönetimi,
Anlatım ve tartışma
11. Hafta
Ara Sınav
Değerlendirme
12. Hafta
Anlaşmazlıkların çözülmesi, yapım sürecindeki yasal zorunluluklar, iş güvenliği
Anlatım ve tartışma
13. Hafta
İşin tamamlanması ve teslim süreci (geçici kabul ve kesin kabul)
Anlatım ve tartışma
14. Hafta
Konuların genel değerlendirmesi
Tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
45
ÖÇ-1
Yapım aşamasında rol alan paydaşların yapı üretim süreci yönetimindeki rolü hakkında bilgi sahibi olma
ÖÇ-2
Şantiye hazırlığı ve kuruluşu, izinler, sigortalar, sorumluluklar konusunda bilgi sahibi olma
ÖÇ-3
Şantiye yöneticisinin sorumluluklarını anlama ve strateji geliştirme becerisine sahip olma,
ÖÇ-4
İşin planlanan sürede, planlanan bütçeye uygun olarak, istenen kalite gerçekleştirilmesi için yerine getirilmesi gereken yönetimsel işlevlere ilişkin problemleri anlayıp çözüm geliştirebilme becerisine sahip olma
ÖÇ-5
Yapım aşamasında anlaşmazlıkların çözülmesi, yapım sürecindeki yasal zorunluluklar, iş güvenliği, işin teslimi konularında bilgi sahibi olma ve problemlere çözüm üretebilme,
Program Çıktıları
PÇ-1
Çevresel sistemlerin tasarımında, doğru performans araçlarını da kullanarak, doğal ve yapay aydınlatma, akustik, iklimlendirme, aktif ve pasif ısıtma ve soğutma, havalandırma ve enerji kullanımı konularının temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olma,
PÇ-2
Proje ve yapım yönetiminde süre yönetimi ve denetimi, maliyet planlaması ve denetimi, risk yönetimi, örgütsel \ yönetim etkinliğini arttıracak yaklaşım, model ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma,
PÇ-3
Proje başlangıç, tasarım ve yapım süreçlerinde yönetimsel etkinliğe yardımcı olacak klasik ve çağdaş yönetim görüşleri ile yönetimde insan ilişkileri hakkında bilgi sahibi olma,
PÇ-4
Yapı malzemeleri ve sistemleri tasarımının temel ilkelerini ve doğru uygulama şekillerinin yapı üretim süreci ve yapım teknolojisi seçimiyle olan ilişkileri hakkında bilgi edinme ve bu ilişkiler çerçevesinde doğru değerlendirme yapabilecek eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-5
Yapım yönetimi ve teknolojisi alanında kazanmış olduğu deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-6
Yapım yönetimi ve teknolojisi alanında kazandığı donanımı proje başlangıç, tasarım ve yapım süreçlerine aktararak, uygulayabilme becerisine sahip olma,
PÇ-7
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahip olma,
PÇ-8
Yapım yönetimi ve teknolojisi alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-9
Yapım yönetimi ve teknolojisi alanı çerçevesinde proje ve yapım süreci ile ilişki kurabilme, analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-10
Özgün bir akademik / bilimsel çalışmayı yapabilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-11
Bir mimari projenin Yapım Yönetimi ve Teknolojisi alanında vermesi gereken stratejik kararları alabilme ve özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-12
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma