Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Yapım Yönetimi ve Teknolojisi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MİMARİ AYDINLATMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0613 MİMARİ AYDINLATMA 3/0/0 SA TÜRKÇE 7
Dersin Amacı
Görsel konfor, hayatın her alanında önemli bir parametre olduğundan öncelikle görsel konfordan bahsedilecektir. Bu bağlamda konu ile ilgili olarak görsel konfor değişkenleri, görme hızı, görüş keskinliği ve kontrast duyarlılığı, Kamaşma, renk ve renk kuramları gibi başlıklar anlatılacaktır. Görsel açıdan konforlu bir çevrenin oluşmasında etkili olan tasar parametreleri, üzerinde durulacaktır. Doğal, yapma ve bütünleşik aydınlatma kavramları, sistemleri ve bu sistemlerin tasarımında etkili olan parametrelerin optimum performans gösterecek değerlerinin belirlenmesi ele alınacaktır. Doğal, yapma ve bütünleşik aydınlatma sistemlerine ilişkin hesap teknikleri ve sistem tasarım yöntemleri üzerinde durulacak ve ayrıca çeşitli mimari uygulama örnekleri üzerinde tartışılacaktır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri PROF. DR. ESİN KASAPOĞLU
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri "Ders bu yarıyıl açılmamıştır."
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, uygulama ve sınavlar
Temel Kaynaklar
Berköz, E., (1983), “Güneş Işınımı ve Yapı Dizaynı”, Profesörlük Tezi, İstanbul, İTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları.
Anon, (1994), “Code For Interior Lighting”, CIBSE.
Anon, (1992), “Handbuch für Beleuchtung”, Ecomed-Fachverlag.
Berköz, E., Küçükdoğu, M., (1975), “Mimari Aydınlatma Ders Notları”, İstanbul, İTÜ Mimarlık Fakültesi.
Robbins, C.L., (1986), “Daylighting-Design and Analysis”, New York, Van Nostrand Reinhold Company.
Lam, M.C.W., (1986), “Sunlighting- As Formgiver For Architecture”, New York, Van Nostrand Reinhold.
Steffy, G.R., (1990), “Architectural Lighting Design”, New York, Van Nostrand Reinhold.
Moore, F., (1991), “Concepts and Practice of Architectural Daylighting”, New York, Van Nostrand Reinhold.
Hopkins, R.G., Petherbridge, P., Longmore, J., (1966), “Daylighting”, London, Heinemann.
Eskenazi, M., (1970), “Aydınlatma Notları”, İstanbul, Matbaa Teknisyenleri Basımevi.
Özkaya, M., (1972), “Aydınlatma Tekniği”, İstanbul, İTÜ Matbaası.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin Tanıtımı Kuram
2. Hafta Aydınlatma konusunda temel bilgiler (aydınlatma türleri, fotometrik büyüklükler, görsel konfor) Kuram
3. Hafta Aydınlatma konusunda temel bilgiler (aydınlatma türleri, fotometrik büyüklükler, görsel konfor) Kuram
4. Hafta Aydınlatma konusundaki yasa ve yönetmelikler Kuram; Tartışma
5. Hafta Aydınlatma konusundaki yasa ve yönetmelikler Işık kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (pencereler, hacim boyutları, iç yüzey yansıtıcılıkları, dış engeller, yapma ışık kaynakları, vb.
6. Hafta Işık kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (pencereler, hacim boyutları, iç yüzey yansıtıcılıkları, dış engeller, yapma ışık kaynakları, vb. Işık kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (pencereler, hacim boyutları, iç yüzey yansıtıcılıkları, dış engeller, yapma ışık kaynakları, vb.
7. Hafta Işık kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (pencereler, hacim boyutları, iç yüzey yansıtıcılıkları, dış engeller, yapma ışık kaynakları, vb. Işık kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (pencereler, hacim boyutları, iç yüzey yansıtıcılıkları, dış engeller, yapma ışık kaynakları, vb.
8. Hafta Işık kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (pencereler, hacim boyutları, iç yüzey yansıtıcılıkları, dış engeller, yapma ışık kaynakları, vb. Işık kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (pencereler, hacim boyutları, iç yüzey yansıtıcılıkları, dış engeller, yapma ışık kaynakları, vb.
9. Hafta Işık kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (pencereler, hacim boyutları, iç yüzey yansıtıcılıkları, dış engeller, yapma ışık kaynakları, vb. Işık kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (pencereler, hacim boyutları, iç yüzey yansıtıcılıkları, dış engeller, yapma ışık kaynakları, vb.
10. Hafta Ara sınav sınav
11. Hafta Öğrenci sunumları sunum
12. Hafta Öğrenci sunumları sunum
13. Hafta Öğrenci sunumları sunum
14. Hafta Öğrenci sunumları sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Görsel konfor değişkenleri, görme hızı, görüş keskinliği ve kontrast duyarlılığı, Kamaşma, renk ve renk kuramları hakkında bilgi sahibi olma
ÖÇ-2Görsel açıdan konforlu bir çevrenin oluşmasında etkili olan tasar parametrelerini kullanabilme
ÖÇ-3Doğal, yapma ve bütünleşik aydınlatma kavramları, sistemleri ve bu sistemlerin tasarımında etkili olan parametrelerin optimum performans gösterecek değerlerinin belirlenmesi ve tasarım sürecine yansıtma
ÖÇ-4 Doğal, yapma ve bütünleşik aydınlatma sistemlerine ilişkin hesap teknikleri ve sistem tasarım yöntemleri üzerinde durulacak ve ayrıca çeşitli mimari uygulama örnekleri üzerinde değerlendirme yapabilme ve eleştirel bakış yapabilme
ÖÇ-5Çevresel sistemlerin tasarımında, doğru performans araçlarını da kullanarak, doğal ve yapay aydınlatma, konularının temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olma,
Program Çıktıları
PÇ-1Çevresel sistemlerin tasarımında, doğru performans araçlarını da kullanarak, doğal ve yapay aydınlatma, akustik, iklimlendirme, aktif ve pasif ısıtma ve soğutma, havalandırma ve enerji kullanımı konularının temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olma,
PÇ-2Proje ve yapım yönetiminde süre yönetimi ve denetimi, maliyet planlaması ve denetimi, risk yönetimi, örgütsel \ yönetim etkinliğini arttıracak yaklaşım, model ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma,
PÇ-3Proje başlangıç, tasarım ve yapım süreçlerinde yönetimsel etkinliğe yardımcı olacak klasik ve çağdaş yönetim görüşleri ile yönetimde insan ilişkileri hakkında bilgi sahibi olma,
PÇ-4Yapı malzemeleri ve sistemleri tasarımının temel ilkelerini ve doğru uygulama şekillerinin yapı üretim süreci ve yapım teknolojisi seçimiyle olan ilişkileri hakkında bilgi edinme ve bu ilişkiler çerçevesinde doğru değerlendirme yapabilecek eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-5Yapım yönetimi ve teknolojisi alanında kazanmış olduğu deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-6Yapım yönetimi ve teknolojisi alanında kazandığı donanımı proje başlangıç, tasarım ve yapım süreçlerine aktararak, uygulayabilme becerisine sahip olma,
PÇ-7Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahip olma,
PÇ-8Yapım yönetimi ve teknolojisi alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-9Yapım yönetimi ve teknolojisi alanı çerçevesinde proje ve yapım süreci ile ilişki kurabilme, analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-10Özgün bir akademik / bilimsel çalışmayı yapabilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-11Bir mimari projenin Yapım Yönetimi ve Teknolojisi alanında vermesi gereken stratejik kararları alabilme ve özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-12Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5