Yüksek lisans düzeyindeki bir öğrencinin kendi alanında, bağımsız olarak özgün bir çalışma yapabilmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışma çerçevesinde seçtiği konu doğrultusunda kaynak tarama, bilgiye ulaşma, doğru bilgi kaynaklarını seçip kullanabilme, elde ettiği verileri yorumlayıp, analizini ve değerlendirmesini yaparak, yazılı ve sözlü olarak ifade edebilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
PROF. DR. ESRA BOSTANCIOĞLU, PROF. DR. ESİN KASAPOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi Gamze ALPTEKİN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Çalışma tez danışmanları ile birlikte yürütülecek, öğretim yöntem ve teknikleri de her çalışmanın gerekleri doğrultusunda değişecektir.
Temel Kaynaklar
Araştırma alanı ve konusu ile ilgili tüm kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tez danışmanı ile görüşme
Görüşme
2. Hafta
Tez danışmanı ile görüşme
Görüşme
3. Hafta
Tez danışmanı ile görüşme
Görüşme
4. Hafta
Tez danışmanı ile görüşme
Görüşme
5. Hafta
Tez danışmanı ile görüşme
Görüşme
6. Hafta
Tez danışmanı ile görüşme
Görüşme
7. Hafta
Tez danışmanı ile görüşme
Görüşme
8. Hafta
Tez danışmanı ile görüşme
Görüşme
9. Hafta
Tez danışmanı ile görüşme
Görüşme
10. Hafta
Tez danışmanı ile görüşme
Görüşme
11. Hafta
Tez danışmanı ile görüşme
Görüşme
12. Hafta
Tez danışmanı ile görüşme
Görüşme
13. Hafta
Tez danışmanı ile görüşme
Görüşme
14. Hafta
Tez danışmanı ile görüşme
Görüşme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Tez
1
100
ÖÇ-1
Bir araştırmayı bireysel olarak sürdürme yetkinliğine sahip olma
ÖÇ-2
Eleştirel ve diyalektik düşünme ve tartıma yetkinliğine sahip olma
ÖÇ-3
Kendi bilgi alanı ve diğer bilgi alanları arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma,
ÖÇ-4
Hazırladığı bilimsel ya da akademik çalışmayı gerekli teknik ve araçları kullanarak sunma yetkinliğine sahip olma
ÖÇ-5
Araştırmasını bilgi alt yapısını kullanarak, yeni yöntem ve bilgiler geliştirerek ortaya koyma becerisine sahip olma
Program Çıktıları
PÇ-1
Çevresel sistemlerin tasarımında, doğru performans araçlarını da kullanarak, doğal ve yapay aydınlatma, akustik, iklimlendirme, aktif ve pasif ısıtma ve soğutma, havalandırma ve enerji kullanımı konularının temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olma,
PÇ-2
Proje ve yapım yönetiminde süre yönetimi ve denetimi, maliyet planlaması ve denetimi, risk yönetimi, örgütsel \ yönetim etkinliğini arttıracak yaklaşım, model ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma,
PÇ-3
Proje başlangıç, tasarım ve yapım süreçlerinde yönetimsel etkinliğe yardımcı olacak klasik ve çağdaş yönetim görüşleri ile yönetimde insan ilişkileri hakkında bilgi sahibi olma,
PÇ-4
Yapı malzemeleri ve sistemleri tasarımının temel ilkelerini ve doğru uygulama şekillerinin yapı üretim süreci ve yapım teknolojisi seçimiyle olan ilişkileri hakkında bilgi edinme ve bu ilişkiler çerçevesinde doğru değerlendirme yapabilecek eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-5
Yapım yönetimi ve teknolojisi alanında kazanmış olduğu deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-6
Yapım yönetimi ve teknolojisi alanında kazandığı donanımı proje başlangıç, tasarım ve yapım süreçlerine aktararak, uygulayabilme becerisine sahip olma,
PÇ-7
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahip olma,
PÇ-8
Yapım yönetimi ve teknolojisi alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-9
Yapım yönetimi ve teknolojisi alanı çerçevesinde proje ve yapım süreci ile ilişki kurabilme, analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-10
Özgün bir akademik / bilimsel çalışmayı yapabilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-11
Bir mimari projenin Yapım Yönetimi ve Teknolojisi alanında vermesi gereken stratejik kararları alabilme ve özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-12
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma