Araştırma temel bilgi ve becerisi konusunda donanım sahibi olma
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
DOÇ. DR. YASEMİN ERKAN YAZICI
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 9.00-11.45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 13.00-14.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım / Sunuş yapma
Temel Kaynaklar
-Lawson, Bryan (1980) 2006. How Designers Think: The Design Process Demystified. Architectural Press: Amsterdam, Boston.
Collis, Jill and Hussey, Roger (1997) 2003. Business Research: A Practical Guide For Undergraduate and Postgraduate Students. Palgrave, Macmillan.
Snodgrass, Adrian and Coyne, Richard, 2006. Interpretation in Architecture: Design as a Way of Thinking. Routledge: London, New York.
Naoum, Dr S. G. (1998) 2009. Dissertation Research & Writing for Construction Students. Butterworth-Heinemann, New York, London.
Creswell, John W., 1994. Research Design: Qualitative & Quantitative Approaches. Sage Publications: London, New Delhi.
Groat, Linda and Wang, David 2002. Architectural Research Methods. John Wiley & Sons: U.S.A.
Knight, Andrew & Ruddock Les, 2008. Advanced Research Methods in the Built Environment. Wiley-Blackwell: Singapore.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş / Tanıtma
Anlatım / Tartışma
2. Hafta
Araştırma Yöntem Bilimi
Tartışma / Sunuş
3. Hafta
Temel Kavramlar
Tartışma / Sunuş
4. Hafta
Bilimsel Araştırma Süreci
Anlatım / Sunuş
5. Hafta
Farklı Yaklaşımlar
Anlatım / Sunuş
6. Hafta
Tarihsel Yöntemler
Anlatım / Sunuş
7. Hafta
Niteliksel Teknikler
Anlatım / Sunuş
8. Hafta
İlişkilere Dayalı Yöntemler
Anlatım / Sunuş
9. Hafta
Deneysel Araştırmalar
Anlatım / Sunuş
10. Hafta
Benzetme ve modelleme
Anlatım / Sunuş
11. Hafta
Mantıksal tartışmalar
Anlatım / Sunuş
12. Hafta
Örnek Olay
Anlatım / Sunuş
13. Hafta
Sunuş
Sunuş
14. Hafta
Sunuş
Sunuş
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar)
2
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Projeler
1
20
Sunuş
3
30
ÖÇ-1
Bilimsel mantığını anlama
ÖÇ-2
Objektif Olma
ÖÇ-3
Yalınlık
ÖÇ-4
Yansızlık Tutumunu Öğrenme
ÖÇ-5
Araştırma tekniklerini kullanma becerisini kavrama
Program Çıktıları
PÇ-1
Kentsel tasarım ihtiyacını ortaya çıkaran ve aynı zamanda tasarım projesinin temel çıktıları arasında olan sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçler hakkında bilgi edinme ve kavrama,
PÇ-2
Kentsel tasarımın; mimarlık, planlama, ekonomi, sosyoloji gibi diğer çalışma alanlarıyla ilişkileri ve bu ilişkilerden doğacak tehdit ve potansiyeller konusunda bilgi edinme ve eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-3
Bir kentsel tasarım projesini ya da tasarım alanındaki araştırmasını, çok disiplinli bir süreçte, kuramsal ve uygulamaya dönük bilgi altyapısını kullanarak ve yeni yöntem ve bilgiler geliştirerek ortaya koyabilme becerisine sahip olma,
PÇ-4
Sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçleri kentsel tasarım süreci içerisinde yönlendirebilme becerisine sahip olma,
PÇ-5
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-6
Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı bireysel olarak sürdürme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-7
Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı grup içerisinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri çözebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-8
Edindiği bilgi ve becerileri bir yabancı dilde sözlü, yazılı ve görsel olarak, çağdaş bilgisayar programları ve tekniklerini kullanarak aktarabilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-9
Özgün bir akademik / bilimsel çalışma yapma, sunma ve diyalektik çerçevede tartışma yetkinliğine sahip olma,
PÇ-10
Bir kentsel tasarım projesinin gerektirdiği stratejik kararları alabilme ve etik değerlerin bilincinde olarak, özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,