Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Şehircilik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SEMİNER

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0402 2 SEMİNER 3/0/0 Z TÜRKÇE 6
Dersin Amacı
Dersin amacı, tez çalışmasına yönelik çalışma altyapısını oluşturarak, bireysel olarak çalışma, sunma ve tartışmaya yönelik beceri ve yetkinlik kazandırmaktır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç.Dr. EVRİM TÖRE, Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Gökşin
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri YRD.DOÇ.DR.EVRİM TÖRE, xxxx, 2D13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Çalışma konusuna karar verilmesinin ardından, öğrencinin teslim edeceği raporlar üzerinden kısa anlatım ve tartışmalarla yönlendirilme, sürecin izlenmesi.
Temel Kaynaklar - Öğrenci tez konusuna göre yönlendirilecektir.
Diğer Kaynaklar -Öğrenci tez konusuna göre yönlendirilecektir.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Öğrencinin danışmanıyla birlikte tez konusunu belirlemesi Araştırma ve Tartışma
2. Hafta Öğrencinin danışmanıyla birlikte tez konusunu belirlemesi Araştırma ve Tartışma
3. Hafta Ön araştırma Öğrencinin araştırması
4. Hafta Ön araştırma Öğrencinin araştırması
5. Hafta Ön araştırma Öğrencinin araştırması
6. Hafta Araştırma raporunun teslimi [1. teslim] Rapor teslimi
7. Hafta Tez danışmanı ile görüşme (geri besleme) Tartışma
8. Hafta Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma Öğrencinin araştırması
9. Hafta Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma (devam) Öğrencinin araştırması
10. Hafta Araştırma raporunun teslimi [2. teslim] Rapor teslimi
11. Hafta Tez danışmanı ile görüşme (geri besleme) Tartışma
12. Hafta Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma Öğrencinin araştırması
13. Hafta Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma (devam) Öğrencinin araştırması
14. Hafta Araştırma raporunun teslimi [dönem sonu teslimi] Rapor teslimi
15. Hafta - -
16. Hafta - -
17. Hafta SEMİNER Tez araştırmasının yöntem ve temel bulgularının aktarılması ve tartışılması
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 60
seminer 1 40


ÖÇ-1Araştırmasını, bilgi altyapısını kullanarak ve yeni yöntem ve bilgiler geliştirerek ortaya koyabilme becerisine sahip olma,
ÖÇ-2Araştırmasını bireysel olarak sürdürme yetkinliğine sahip olma,
ÖÇ-3Eleştirel ve diyalektik düşünme ve tartışma yetkinliğine sahip olma,
ÖÇ-4Kendi bilgi alanı ve diğer bilgi alanları arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma,
ÖÇ-5Hazırladığı özgün bir bilimsel/akademik çalışmayı gerekli teknik ve araçları kullanarak sunma yetkinliğine sahip olma,
Program Çıktıları
PÇ-1Kentsel tasarım ihtiyacını ortaya çıkaran ve aynı zamanda tasarım projesinin temel çıktıları arasında olan sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçler hakkında bilgi edinme ve kavrama,
PÇ-2Kentsel tasarımın; mimarlık, planlama, ekonomi, sosyoloji gibi diğer çalışma alanlarıyla ilişkileri ve bu ilişkilerden doğacak tehdit ve potansiyeller konusunda bilgi edinme ve eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-3Bir kentsel tasarım projesini ya da tasarım alanındaki araştırmasını, çok disiplinli bir süreçte, kuramsal ve uygulamaya dönük bilgi altyapısını kullanarak ve yeni yöntem ve bilgiler geliştirerek ortaya koyabilme becerisine sahip olma,
PÇ-4Sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçleri kentsel tasarım süreci içerisinde yönlendirebilme becerisine sahip olma,
PÇ-5Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-6Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı bireysel olarak sürdürme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-7Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı grup içerisinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri çözebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-8Edindiği bilgi ve becerileri bir yabancı dilde sözlü, yazılı ve görsel olarak, çağdaş bilgisayar programları ve tekniklerini kullanarak aktarabilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-9Özgün bir akademik / bilimsel çalışma yapma, sunma ve diyalektik çerçevede tartışma yetkinliğine sahip olma,
PÇ-10Bir kentsel tasarım projesinin gerektirdiği stratejik kararları alabilme ve etik değerlerin bilincinde olarak, özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5