Dersin amacı, tez çalışmasına yönelik çalışma altyapısını oluşturarak, bireysel olarak çalışma, sunma ve tartışmaya yönelik beceri ve yetkinlik kazandırmaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
- Çalışma konusuna karar verilmesinin ardından, öğrencinin teslim edeceği raporlar üzerinden kısa anlatım ve tartışmalarla yönlendirilme, sürecin izlenmesi.
Temel Kaynaklar
- Öğrenci tez konusuna göre yönlendirilecektir.
Diğer Kaynaklar
-Öğrenci tez konusuna göre yönlendirilecektir.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Öğrencinin danışmanıyla birlikte tez konusunu belirlemesi
Araştırma ve Tartışma
2. Hafta
Öğrencinin danışmanıyla birlikte tez konusunu belirlemesi
Araştırma ve Tartışma
3. Hafta
Ön araştırma
Öğrencinin araştırması
4. Hafta
Ön araştırma
Öğrencinin araştırması
5. Hafta
Ön araştırma
Öğrencinin araştırması
6. Hafta
Araştırma raporunun teslimi [1. teslim]
Rapor teslimi
7. Hafta
Tez danışmanı ile görüşme (geri besleme)
Tartışma
8. Hafta
Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma
Öğrencinin araştırması
9. Hafta
Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma (devam)
Öğrencinin araştırması
10. Hafta
Araştırma raporunun teslimi [2. teslim]
Rapor teslimi
11. Hafta
Tez danışmanı ile görüşme (geri besleme)
Tartışma
12. Hafta
Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma
Öğrencinin araştırması
13. Hafta
Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma (devam)
Öğrencinin araştırması
14. Hafta
Araştırma raporunun teslimi [dönem sonu teslimi]
Rapor teslimi
15. Hafta
-
-
16. Hafta
-
-
17. Hafta
SEMİNER
Tez araştırmasının yöntem ve temel bulgularının aktarılması ve tartışılması
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
60
seminer
1
40
ÖÇ-1
Araştırmasını, bilgi altyapısını kullanarak ve yeni yöntem ve bilgiler geliştirerek ortaya koyabilme becerisine sahip olma,
ÖÇ-2
Araştırmasını bireysel olarak sürdürme yetkinliğine sahip olma,
ÖÇ-3
Eleştirel ve diyalektik düşünme ve tartışma yetkinliğine sahip olma,
ÖÇ-4
Kendi bilgi alanı ve diğer bilgi alanları arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma,
ÖÇ-5
Hazırladığı özgün bir bilimsel/akademik çalışmayı gerekli teknik ve araçları kullanarak sunma yetkinliğine sahip olma,
Program Çıktıları
PÇ-1
Kentsel tasarım ihtiyacını ortaya çıkaran ve aynı zamanda tasarım projesinin temel çıktıları arasında olan sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçler hakkında bilgi edinme ve kavrama,
PÇ-2
Kentsel tasarımın; mimarlık, planlama, ekonomi, sosyoloji gibi diğer çalışma alanlarıyla ilişkileri ve bu ilişkilerden doğacak tehdit ve potansiyeller konusunda bilgi edinme ve eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-3
Bir kentsel tasarım projesini ya da tasarım alanındaki araştırmasını, çok disiplinli bir süreçte, kuramsal ve uygulamaya dönük bilgi altyapısını kullanarak ve yeni yöntem ve bilgiler geliştirerek ortaya koyabilme becerisine sahip olma,
PÇ-4
Sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçleri kentsel tasarım süreci içerisinde yönlendirebilme becerisine sahip olma,
PÇ-5
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-6
Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı bireysel olarak sürdürme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-7
Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı grup içerisinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri çözebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-8
Edindiği bilgi ve becerileri bir yabancı dilde sözlü, yazılı ve görsel olarak, çağdaş bilgisayar programları ve tekniklerini kullanarak aktarabilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-9
Özgün bir akademik / bilimsel çalışma yapma, sunma ve diyalektik çerçevede tartışma yetkinliğine sahip olma,
PÇ-10
Bir kentsel tasarım projesinin gerektirdiği stratejik kararları alabilme ve etik değerlerin bilincinde olarak, özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,