Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Şehircilik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KAMUSAL MEKAN TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0415 KAMUSAL MEKAN TASARIMI 3/0/0 SA TÜRKÇE 7
Dersin Amacı
Kamusal Mekanın Programlanması ve Düzenlenmesi
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri PROF. DR. EVRİM TÖRE
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  
Teorik bilgilendirme
Tartışma
Örnek alan çalışması

Teorik araştırma(öğrencinin kaynak taraması)
Temel Kaynaklar  
Gökgür P.,Kentsel Mekanda Kamusal Alanın Yeri,Bağlam yayınları,2008
Zucher P.,Town and Square from the Agora to the Village Green,Cambridge,The MIT Press,1970
Weber M.,Modern Kentin Oluşumu,Bakış Kitaplığı,2000
Sennett R.,Kamusal İnsanın Çöküşü,Ayrıntı Yayınları,1996
Panerai P,Depaule J.C.Demorgan M.,Analyse Urbain,Editions Paranthéses,1999
Picon Lefebvre v.,Les espaces publics modernes,situations et propositions,Le Moniteur Paris,1997
Ghorra Gobin C. (dir),Réinventer le sens de la ville;les espaces publics a l’heure fatale,l’Harmattan,Paris,2001
Habermas J.,L’Espace Public,Payot,Paris,1978
Lynch K.,L’İmage de la Cité,Dunod,Paris,1969

Mouhgtin C.,Urban Design;Street and Square,Butterworth-Heinemann Ltd.,Oxford,1992
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kamusal alanın sembolik ve fiziksel tanımı,temel nitelikleri Teorik bilgilendirme
2. Hafta Kamusal alanın kronolojik gelişimi,Avrupa örnekleri Teorik bilgilendirme
3. Hafta Kullanım ve işlevlerine göre kamusal alanlar Kamusal alan dinamikleri Teorik bilgilendirme
4. Hafta Kentsel ve mimari form/kamusal alan hedefleri/kamusal alan aktörleri Teorik bilgilendirme
5. Hafta Kamusal alan kent ilişkisi,bu ilişkide bütünleşmenin nedenleri Teorik bilgilendirme
6. Hafta Kamusal alanda yer alan şebekeler,kentsel kimlik/bellek ve kamusal alan ilişkisinin irdelenmesi Teorik bilgilendirme
7. Hafta Sokak,cadde ve meydanlar Teorik bilgilendirme
8. Hafta Kamusal alandaki değişimler Teorik bilgilendirme
9. Hafta Kamusal alanda değişimi etkileyen faktörler Teorik bilgilendirme
10. Hafta Kamusal alanda güvenlik,okunabilirlik,erişebilirlik ve yayalar için yapılması gereken düzenlemeler Teorik bilgilendirme
11. Hafta Metropollerde kamusal alanların irdelenmesi,bu alanların analizi ve irdelenmesi Teorik bilgilendirme
12. Hafta Kentsel proje aracı olarak kamusal alanlar Teorik bilgilendirme
13. Hafta Kamusal alan projelerinde analizden tasarıma gerçekleşen aşamalar Teorik bilgilendirme
14. Hafta Kamusal alanlarla ilgili düzenlemelerin yeni bir organizsayonla ele alınması:Lyon Örneği Teorik bilgilendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Geçmişten günümüze kamusal alanın gelişimi ile ilgili bilgi edinme ve kavrama
ÖÇ-2Kent ve kamusal alanın bütünleşme nedenlerinin irdelenmesi,bu değerlerin bilincinde olarak, kent/kamusal alan arasındaki bütünleşmeyi sağlamak için özgün çözümler üretebilme becerisine sahip olma,
ÖÇ-3Metropollerdeki kamusal alan örneklerinin analizi ve değerlendirilmesi, kamusal alanlarla ilgili hazırlanan rehberler konusunda bilgilenme ve bu konularda bilgi altyapısını kullanarak yeni yöntem ve bilgiler geliştirme becerisine sahip olabilme
ÖÇ-4Kentsel projelerin bir aracı olan kamusal alanların programlanması ve düzenlenmesindeki aşamalarda bir grup içinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri çözebilme yetkinliğine sahip olma
ÖÇ-5Kamusal alan yaratmada mekansal,sosyal ve ekonomik stratejilerin dengesi ile ilgili bilgi edinerek,bu alanda stratejik kararlar üretebilme yetkinliğine sahip olma
Program Çıktıları
PÇ-1Kentsel tasarım ihtiyacını ortaya çıkaran ve aynı zamanda tasarım projesinin temel çıktıları arasında olan sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçler hakkında bilgi edinme ve kavrama,
PÇ-2Kentsel tasarımın; mimarlık, planlama, ekonomi, sosyoloji gibi diğer çalışma alanlarıyla ilişkileri ve bu ilişkilerden doğacak tehdit ve potansiyeller konusunda bilgi edinme ve eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-3Bir kentsel tasarım projesini ya da tasarım alanındaki araştırmasını, çok disiplinli bir süreçte, kuramsal ve uygulamaya dönük bilgi altyapısını kullanarak ve yeni yöntem ve bilgiler geliştirerek ortaya koyabilme becerisine sahip olma,
PÇ-4Sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçleri kentsel tasarım süreci içerisinde yönlendirebilme becerisine sahip olma,
PÇ-5Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-6Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı bireysel olarak sürdürme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-7Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı grup içerisinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri çözebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-8Edindiği bilgi ve becerileri bir yabancı dilde sözlü, yazılı ve görsel olarak, çağdaş bilgisayar programları ve tekniklerini kullanarak aktarabilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-9Özgün bir akademik / bilimsel çalışma yapma, sunma ve diyalektik çerçevede tartışma yetkinliğine sahip olma,
PÇ-10Bir kentsel tasarım projesinin gerektirdiği stratejik kararları alabilme ve etik değerlerin bilincinde olarak, özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5