Kent mekanının organizasyonuna yönelik temel unsur ve süreçler hakkında bilgi, beceri ve yetkinlik kazandırma.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
PROF. DR. EVRİM TÖRE
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, uygulama
Temel Kaynaklar
-Öymen Gür, Ş. (1996). Mekan Örgütlenmesi, Trabzon: Gür Yayıncılık.
-Bacon, E. (1995). Design of Cities, London: Thames and Hudson.
- Aydemir, Ş., Erkonak Aydemir, S., Şen Beyazlı, D. (et.al.) (2004). Kentsel Alanların Planlanması ve Tasarımı, Trabzon: İber Matbaacılık.
- Panerai, P., Castex, J., Depaule, J.C., Samuels, I. (2004). Urban Forms, Oxford: Architectural Press.
- Broadbent, G. (2001). Emerging Concepts in Urban Space Design, London and New York: Taylor and Francis.
- Kostof, S. (2009). The City Shaped, London: Thames and Hudson.
- Kostof, S. (2004). The City Assembled, London: Thames and Hudson Ltd.
- Krier, R. (1984). Urban Space, London: Academy Editions.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders programının ve okuma listesinin paylaşılması
Anlatım
2. Hafta
Kentsel örüntü, kent morfolojisi, mekansal kurgunun gelişimi hakkında bilgi verme
Anlatım
3. Hafta
Kent biçiminin tarihsel gelişimi, biçimin tarihsel toplumsal ve ekonomik gelişmelere etkisi hakkında bilgi verme
Anlatım
4. Hafta
Kentsel örüntülerin çözümlenmesine yönelik yöntemler ve modeller hakkında bilgi verme
Anlatım
5. Hafta
Kentsel mekan düzenlemesi, kapalılık ve açıklık kavramları, meydanlar ve avlular, sokaklar, caddeler ve yollar hakkında bilgi verme
Anlatım
6. Hafta
Vize
Vize
7. Hafta
Arazi gezisi
Arazi gezisi
8. Hafta
Atölye çalışması
Atölye çalışması
9. Hafta
Atölye çalışması
Atölye çalışması
10. Hafta
Atölye çalışması
Atölye çalışması
11. Hafta
Atölye çalışması
Atölye çalışması
12. Hafta
Atölye çalışması
Atölye çalışması
13. Hafta
Atölye çalışması
Atölye çalışması
14. Hafta
Sunumlar
öğrenci sunumları
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Projeler
1
30
Final
1
40
ÖÇ-1
Kentsel örüntü, kent morfolojisi, mekansal kurgunun gelişimi gibi unsur ve süreçler hakkında bilgi edinme ve kavrama
ÖÇ-2
Kent biçiminin tarihsel gelişimi, biçimin tarihsel toplumsal ve ekonomik gelişmelere etkisi hakkında bilgi edinme ve kavrama
ÖÇ-3
Kentsel örüntülerin çözümlenmesine yönelik yöntemler ve modeller hakkında bilgi edinme ve kavrama
ÖÇ-4
Örnek bir yerleşim üzerinde yapılacak kent çözümlenme çalışmasıyla bilgilerini kentsel tasarım süreci içerisinde yönlendirebilme becerisine sahip olma
ÖÇ-5
Kent çözümleme çalışmasını bireysel olarak sürdürme yetkinliğine sahip olma
Program Çıktıları
PÇ-1
Kentsel tasarım ihtiyacını ortaya çıkaran ve aynı zamanda tasarım projesinin temel çıktıları arasında olan sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçler hakkında bilgi edinme ve kavrama,
PÇ-2
Kentsel tasarımın; mimarlık, planlama, ekonomi, sosyoloji gibi diğer çalışma alanlarıyla ilişkileri ve bu ilişkilerden doğacak tehdit ve potansiyeller konusunda bilgi edinme ve eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-3
Bir kentsel tasarım projesini ya da tasarım alanındaki araştırmasını, çok disiplinli bir süreçte, kuramsal ve uygulamaya dönük bilgi altyapısını kullanarak ve yeni yöntem ve bilgiler geliştirerek ortaya koyabilme becerisine sahip olma,
PÇ-4
Sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçleri kentsel tasarım süreci içerisinde yönlendirebilme becerisine sahip olma,
PÇ-5
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-6
Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı bireysel olarak sürdürme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-7
Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı grup içerisinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri çözebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-8
Edindiği bilgi ve becerileri bir yabancı dilde sözlü, yazılı ve görsel olarak, çağdaş bilgisayar programları ve tekniklerini kullanarak aktarabilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-9
Özgün bir akademik / bilimsel çalışma yapma, sunma ve diyalektik çerçevede tartışma yetkinliğine sahip olma,
PÇ-10
Bir kentsel tasarım projesinin gerektirdiği stratejik kararları alabilme ve etik değerlerin bilincinde olarak, özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,