Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Şehircilik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MİMARLIKTA GÜNCEL KAVRAMLAR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0111 MİMARLIKTA GÜNCEL KAVRAMLAR 3/0/0 SA Türkçe 12
Dersin Amacı
Öğrencilere mimarlığın hem kendi bilgi alanı hem de diğer disiplinlerle ilişkisi içinden farklı kavramlar ile tanıştırmak ve bunlar üzerine derinlemesine ve eleştirel düşünmelerini sağlamak.
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Neslihan DOSTOĞLU, Prof. Dr. Emel Birer, Doç. Dr. Evren ENGİNÖZ, Doç. Dr. Yasemin ERKAN YAZICI, Prof. Dr. Ayhan USTA, Prof.Dr. Evrim TÖRE, Dr.Öğr. Üyesi Ayşe Gökşin
Asistanlar yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar

Anderson, B. (1983), Imagined Communities / Reflections on the Origins and

Spread of Nationalism, Verso

 

Auge, M. (1992), Non-lieux, Seuil [Yer Olmayanlar, çev.: Turhan Ilgaz, Kesit, 1997].

 

Banham, R. (1960), Theory and Design in the First Machine Age, The Architectural Press.

 
Barthes, R. (1983), Semiotics and the City, Arnhem.

 

Baudrillard, J. (1988), Selected Writings, ed. Mark Poster, Polity.

 

Berman, M. (1982), All That Is Solid Melts Into Air, Verso [Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor, çev.: Ümit Altuğ ve Bülent Peker, İletişim, 1994].

 

Debord, G. (1977), Society of the Spectacle, Black & Red/Detroit

 

Giddens, A. (1990), The Consequences of Modernity, Polity

 

Harvey, D. (1990), The Condition of Postmodernism, Blackwell

 

Jencks, C. (1977), The Language of Postmodern Architecture, Academy Editions.

 

Koolhaas, R. (1994), Delirious New York, Monacelli.

 

Le Corbusier (1927), The City of To-morrow and Its Planning, Payson & Clarke.

 

Lefebvre, H. (1991), The Production of Space, Blackwell.

 

Sennet, R. (1992), The Fall of Public Man, W.W. Norton & Company

 

Soja, E. (1989), Postmodern Geographies, Verso.

 

Urry, J. (1995), Consuming Places, Routledge

 

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Genel bilgilendirme ve tanışma
2. Hafta Tasarımda Davranışsal Süreçler
3. Hafta Küreselleşme ve Mekan
4. Hafta Mimarlık ve Gündelik Yaşam
5. Hafta Sürdürülebilirlik ve Mimarlık
6. Hafta Değişen Kent ve Mekan Algısı
7. Hafta Sanayisizleşme Sonrasında Kent Coğrafyasının Can Simidi: “Dönüşüm”
8. Hafta Sosyo-Mekansal Bağlamda “Kapalı Yerleşmeler”
9. Hafta Tasarıma Kapsayıcı Yaklaşım: Evrensel Tasarımın İlkeleri
10. Hafta Toplumsal Hafıza, Dil ve Mimarlık
11. Hafta Ekoloji ve Tasarım
12. Hafta Mimari Tasarım Sürecinde İşbirliği
13. Hafta Afetzedelerin Barınma İhtiyacı
14. Hafta Parametrik Tasarım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1Mimarlıkta güncel kavramlar hakkında genel bilgi edinme
ÖÇ-2Kent, mekan, insan ilişkilerini kavrama
ÖÇ-3Sürdürülebilirlik ve ekoloji olgularının mimarlık ile ilişkisini kavrama
ÖÇ-4Tasarımın bilişsel süreçlerini kavrama
ÖÇ-5eleştirel ve diyalektik düşünebilme
Program Çıktıları
PÇ-1Kentsel tasarım ihtiyacını ortaya çıkaran ve aynı zamanda tasarım projesinin temel çıktıları arasında olan sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçler hakkında bilgi edinme ve kavrama,
PÇ-2Kentsel tasarımın; mimarlık, planlama, ekonomi, sosyoloji gibi diğer çalışma alanlarıyla ilişkileri ve bu ilişkilerden doğacak tehdit ve potansiyeller konusunda bilgi edinme ve eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-3Bir kentsel tasarım projesini ya da tasarım alanındaki araştırmasını, çok disiplinli bir süreçte, kuramsal ve uygulamaya dönük bilgi altyapısını kullanarak ve yeni yöntem ve bilgiler geliştirerek ortaya koyabilme becerisine sahip olma,
PÇ-4Sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçleri kentsel tasarım süreci içerisinde yönlendirebilme becerisine sahip olma,
PÇ-5Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-6Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı bireysel olarak sürdürme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-7Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı grup içerisinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri çözebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-8Edindiği bilgi ve becerileri bir yabancı dilde sözlü, yazılı ve görsel olarak, çağdaş bilgisayar programları ve tekniklerini kullanarak aktarabilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-9Özgün bir akademik / bilimsel çalışma yapma, sunma ve diyalektik çerçevede tartışma yetkinliğine sahip olma,
PÇ-10Bir kentsel tasarım projesinin gerektirdiği stratejik kararları alabilme ve etik değerlerin bilincinde olarak, özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10