Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Şehircilik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Şehircilik Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / KÜLTÜR, KONUT VE TASARIM YAKLAŞIMLARI

KÜLTÜR, KONUT VE TASARIM YAKLAŞIMLARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0115 KÜLTÜR, KONUT VE TASARIM YAKLAŞIMLARI 3/0/0 SA TÜRKÇE 7
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin, kültür kavramını ve mimari tasarımdaki önemini konut mekanlarının dünyadaki farklı uygulamaları üzerinden kavramalarını ve öğrencilerin çeşitli gelir grupları için yaşanabilir ve kaliteli konut alanları ve birimleri tasarlama yöntemlerinin farkına varmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri DR. ÖĞR. ÜYESİ ESİN HASGÜL
Asistanlar YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 09:00-11:45, Ataköy Yerleşkesi, 4B 03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 13:00-14:00, Ataköy Yerleşkesi, 2C-13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -

Ders teorik olarak sunum şeklinde verilecektir. Öğrencilerin derse katılımlarını sağlamak amacıyla dersler seminer şeklinde tartışma ortamı yaratılarak sürdürülecektir.

Temel Kaynaklar -

Alsaç, Ü., Türk Kent Düzenlemesi ve Konut Mimarlığı, İstanbul: İletişim Yayınları, 1993.

 

Davis, S. (ed.), The Form of Housing, New York: Van Nostrand Reinhold Co., 1977.

 

Güvenç, B., Kültürün ABC’si, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 1997.

 

Keleş, R., Kentleşme Politikası, Ankara: İmge Kitabevi, 1996.

 

Lang, J. ve Moleski, W., Functionalism Revisited: Architectural Theory and Practice and the Behavioral Sciences, Surrey: Ashgate Publishing Company, 2010.

 

Lynch, K., The Image of The City, Cambridge, MA: M.I.T. Press, 1960.

Nystrom, L. (ed.), City and Culture, Cultural Processes and Urban Sustainability, Kalmar: Lenanders Tryckeri, 1999.

 

Rapoport, A., House Form and Culture, Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall, Inc., 1969.

 

Yüksel, Y. D., Konut Mekanı Kavramının Tipolojik Temelleri, İstanbul: İTÜ, 1995.

Diğer Kaynaklar -

Acar, E., Two Essays on Housing, Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi, 1979.

 

Alexander, C., Isikawa, S., Silverstein, M., A Pattern Language: Towns, Buildings, Construction, New York: Oxford University Press,1977.

 

Ayan, M., Konut Alanları Tasarım İlkeleri, Ankara: Kent-Koop, Yayın:52, Araştırma: 6, 1985.

 

Broadbent, G., Emerging Concepts in Urban Space Design, London and New York: Van Nostrand Reinhold International, 1995.

 

Kostof, S., The City Assembled, The Elements of Urban Form Through History, London: Thames and Hudson, 1999.

 

Lang, J. et.al., Designing for Human Behavior, Strousburg; PA: Dowden, Hutchinson & Ross, 1974.

 

Moser, G. v.d. (ed.), People, Places and Sustainability, Seattle: Gogrefe & Huber Publishers, 2003.

 

Özer, B., Yorumlar: Kültür, Sanat ve Mimarlık, İstanbul: YEM Yayın, 1993.

 

Rossi, A., The Architecture of The City, Cambridge: M.I.T. Press, 1982.

Sey, Y., “To House the New Citizens: Housing Policies and Mass Housing”, Holod, Renata ve Evin, Ahmet (ed.), Modern Turkish Architecture, Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 1984, ss.153-177.

 

Ünügür, S. M., Hacıhasanoğlu, O., Turgut, H. (ed.), Culture & Space in the Home Environment, İstanbul: Dünya Yayıncılık, 1997.

 

Yürekli, H. ve Yürekli, F., Türk Evi: Gözlemler, Yorumlar, İstanbul: Yapı Yayınları, 2007.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin İçerik ve Amaçlarının Açıklanması Derslikte sunum ve tartışma
2. Hafta Kavramlar: Kültür, Konut, Ev, Yuva Ödev-Okuma 1 Derslikte sunum ve tartışma
3. Hafta Konutun Tarih İçindeki Gelişimi Tartışma: Ödev-Okuma 1 üzerine Derslikte sunum ve tartışma
4. Hafta Konutun Tarih İçindeki Gelişimi Ödev-Öğrenci Sunumları: Sunum konusu ve örneklerinin dağıtılması Derslikte sunum ve tartışma
5. Hafta Öğrenci Sunumları Derslikte sunum ve tartışma
6. Hafta Öğrenci Sunumları Derslikte sunum ve tartışma
7. Hafta Öğrenci Sunumları Derslikte sunum ve tartışma
8. Hafta Konut Alanları Tasarlanırken Ele Alınması Gerekli Faktörler Ödev-Okuma 2 Derslikte sunum ve tartışma
9. Hafta Konut Alanları Tasarlanırken Ele Alınması Gerekli Faktörler Tartışma: Ödev-Okuma 2 üzerine Derslikte sunum ve tartışma
10. Hafta Film Gösterimi: Konut-Kent Yaşamı Üzerine Derslikte sunum ve tartışma
11. Hafta Geleceğin Konutu Senaryoları Ödev-Araştırma 3: Geleceğin konutu üzerine rapor teslimi Derslikte sunum ve tartışma
12. Hafta Geleceğin Konutu Üzerine: Araştırma-Tartışma Tartışma: Ödev 3 üzerine Teslim Hakkında Bilgilendirme-Ödev Derslikte sunum ve tartışma
13. Hafta Teslim Hakkında Ön Fikirler-Değerlendirme Genel Değerlendirme
14. Hafta Teslim Hakkında Ön Fikirler-Değerlendirme Genel Değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta Final TESLİM
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Etkin bir biçimde okuma, konuşma ve yazma becerilerini elde etme
ÖÇ-2Tarih içinde kentsel ve mimari süreçlerle ilgili bilgi edinme ve yorum yapabilme
ÖÇ-3Açık ve net soru geliştirme, düşünceyi ifade için soyut kavramları kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme
ÖÇ-4Toplumun maddi ve manevi tüm birikimlerini oluşturan kültür kavramını ve mimari tasarımdaki önemini konut mekanlarının dünyadaki farklı uygulamaları üzerinden kavrama,
ÖÇ-5Çeşitli gelir grupları için yaşanabilir ve kaliteli konut alanları ve birimleri tasarlama yöntemlerinin farkına vararak kavrama
Program Çıktıları
PÇ-1Kentsel tasarım ihtiyacını ortaya çıkaran ve aynı zamanda tasarım projesinin temel çıktıları arasında olan sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçler hakkında bilgi edinme ve kavrama,
PÇ-2Kentsel tasarımın; mimarlık, planlama, ekonomi, sosyoloji gibi diğer çalışma alanlarıyla ilişkileri ve bu ilişkilerden doğacak tehdit ve potansiyeller konusunda bilgi edinme ve eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-3Bir kentsel tasarım projesini ya da tasarım alanındaki araştırmasını, çok disiplinli bir süreçte, kuramsal ve uygulamaya dönük bilgi altyapısını kullanarak ve yeni yöntem ve bilgiler geliştirerek ortaya koyabilme becerisine sahip olma,
PÇ-4Sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçleri kentsel tasarım süreci içerisinde yönlendirebilme becerisine sahip olma,
PÇ-5Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-6Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı bireysel olarak sürdürme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-7Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı grup içerisinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri çözebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-8Edindiği bilgi ve becerileri bir yabancı dilde sözlü, yazılı ve görsel olarak, çağdaş bilgisayar programları ve tekniklerini kullanarak aktarabilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-9Özgün bir akademik / bilimsel çalışma yapma, sunma ve diyalektik çerçevede tartışma yetkinliğine sahip olma,
PÇ-10Bir kentsel tasarım projesinin gerektirdiği stratejik kararları alabilme ve etik değerlerin bilincinde olarak, özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5