Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Matematik (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Grupların Gösterilişi Teorisi II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMB0021 Grupların Gösterilişi Teorisi II 3/0/0 SA Türkçe 7
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Frobenius Grupları,Clifford Teoremi, M-Gruplar,Brauer’in Karakterlerin Karakterizasyonu, Normal p-Tamamlayıcılar, Genelleştirilmiş Kuaternion Sylow 2- Alt gruplar. .konularıyla ilgili makaleleri anlamak ve araştırma yapmak için alt yapı oluşturmaktır.
Ön Koşullar Grupların Gösterilişi Teorisi I
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Neşe YELKENKAYA
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Programa bakınız
Görüşme Saatleri ve Yeri Prof. Dr. Erhan GÜZEL - 3-A-07, Pazartesi 10:00-11:00,
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Konu Anlatımı ve tartışma.
Temel Kaynaklar L. Dornhoff, Group representation Theory,Part A , Marcel Dekker,Inc., New York,1971

J.P.Serre, Représentations Linéaires des Groupes Finis, Hermann,Paris,1967
Diğer Kaynaklar -I. M. Isaacs, Character Theory of Finite Groups, Academic Press, 1976.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Frobenius Grupları Yazılı ve sözlü anlatım.
2. Hafta Frobenius Grupları Yazılı ve sözlü anlatım.
3. Hafta Clifford Teoremi Yazılı ve sözlü anlatım.
4. Hafta M-Grupları Yazılı ve sözlü anlatım.
5. Hafta M-Grupları Yazılı ve sözlü anlatım.
6. Hafta Karakterlerin Brauer Karakterizasyonu Yazılı ve sözlü anlatım.
7. Hafta Karakterlerin Brauer Karakterizasyonu Yazılı ve sözlü anlatım.
8. Hafta Parçalanış cisimleri üzerine Brauer Teoremi. Yazılı ve sözlü anlatım.
9. Hafta Arasınav Yazılı
10. Hafta Normal p-Tamamlayıcıları Yazılı ve sözlü anlatım.
11. Hafta Normal p-Tamamlayıcıları Yazılı ve sözlü anlatım.
12. Hafta Genelleştirilmiş Kuaternion Sylow 2- Alt gruplar Yazılı ve sözlü anlatım.
13. Hafta Genelleştirilmiş Kuaternion Sylow 2- Alt gruplar Yazılı ve sözlü anlatım.
14. Hafta Temel Kavramların gözden geçirilmesi. Yazılı ve sözlü anlatım.
15. Hafta Final Sınavları Yazılı.
16. Hafta Final Sınavları Yazılı.
17. Hafta Final Sınavları Yazılı.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 20
Final 1 50


ÖÇ-1Adi gösterliş teorisi ile ilgli temel kavramları bilir.
ÖÇ-2Karakter teorisi hakkında bilgi sahibidir.
ÖÇ-3Frobenius Teoremini, grupların gösteriliş teorisini kullanarak, ispatlar.
ÖÇ-4Frobenius Gruplar, Clifford Theremi, M-Grupları ve Genelleştirilmiş Kuaternion Sylow 2- Alt gruplar hakkında bilgi sahibidir.
ÖÇ-5Bu konuyla ilgili bazı teorik problemleri çözer.
Program Çıktıları
PÇ-1Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni matematiksel fikirler ve yöntemler geliştirebilme becerisi kazanır.
PÇ-2Matematik alanındaki güncel gelişmeleri takip eder, yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÇ-3Matematik Biliminin ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve bu süreçte karşılaşılabilecek sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda etkin bir şekilde rol alır.
PÇ-4Uzman kişiler ile matematik alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-5Ulusal ve uluslararası bilimsel çalışma gruplarında üst düzey araştırmalar yapar ve özgün çalışmalarını saygın bilimsel dergilerde yayınlayarak literatüre katkıda bulunma sorumluluğu edinir.
PÇ-6Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır.
PÇ-7Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÇ-8Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÇ-9En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9
ÖÇ 1         
ÖÇ 2         
ÖÇ 3         
ÖÇ 4         
ÖÇ 5