Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Matematik (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Tez

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMB0100 4 Tez 0/0/0 Z 30
Dersin Amacı
Tez yazımı.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Mert ÇAĞLAR
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Yeni dönemde belirlenecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Literatür taraması, araştırma, inceleme,tartışma, rapor, sunum.
Temel Kaynaklar -Tez konusuyla ilgili kaynaklar.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Öğrencinin danışmanıyla birlikte tez konusu belirlemesi Araştırma ve tartışma
2. Hafta Öğrencinin danışmanıyla birlikte tez konusu belirlemesi Araştırma ve tartışma
3. Hafta Araştırma sürecinin planlanması Araştırma ve tartışma
4. Hafta Araştırma yöntemleri Araştırma ve tartışma
5. Hafta Literatür tarama Araştırma ve tartışma
6. Hafta Literatür tarama Araştırma ve tartışma
7. Hafta Veri analizi ve sonuçları yorumlama Anlatım ve tartışma
8. Hafta Tez yazımı Yazım
9. Hafta Tez yazımı Yazım
10. Hafta Tez yazımı Yazım
11. Hafta Tez yazımı Yazım
12. Hafta Tez yazımı Yazım
13. Hafta Tez yazımı Yazım
14. Hafta Tez yazımı Yazım
15. Hafta Tez yazımı Yazım
16. Hafta Tez yazımı Yazım
17. Hafta Tez teslimi Sunum
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Tez savunması 1 100


ÖÇ-1Belirli alanda tez yazımına yönelik alt-yapıya sahip olur.
ÖÇ-2Tez konusuyla ilgili olarak kuramsal ve uygulama alanlarında yetkin ve tez konusuna hakim olur.
ÖÇ-3Belirli bir alanda araştırma konusu belirleyerek, analiz ve sentez yapar.
ÖÇ-4Konuyla ilgili dış paydaşlar ile ulusal, uluslararası düzeyde bağlantı kurarak, mesleki yetkinliğini ileri düzeye taşır.
ÖÇ-5Tez konusu ile ilgili ulusal ve uluslararası literatüre hakim olur.
Program Çıktıları
PÇ-1Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni matematiksel fikirler ve yöntemler geliştirebilme becerisi kazanır.
PÇ-2Matematik alanındaki güncel gelişmeleri takip eder, yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÇ-3Matematik Biliminin ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve bu süreçte karşılaşılabilecek sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda etkin bir şekilde rol alır.
PÇ-4Uzman kişiler ile matematik alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-5Ulusal ve uluslararası bilimsel çalışma gruplarında üst düzey araştırmalar yapar ve özgün çalışmalarını saygın bilimsel dergilerde yayınlayarak literatüre katkıda bulunma sorumluluğu edinir.
PÇ-6Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır.
PÇ-7Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÇ-8Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÇ-9En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9
ÖÇ 1         
ÖÇ 2         
ÖÇ 3         
ÖÇ 4         
ÖÇ 5