Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Matematik (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Matematik (Doktora) Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Bilimsel Soruşturmada Yöntem ve Etik

Bilimsel Soruşturmada Yöntem ve Etik

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMB0001 1 Bilimsel Soruşturmada Yöntem ve Etik 3/0/0 Z Türkçe 8
Dersin Amacı
 Öğrencinin bilimi, bilimsel yöntemi ve bir bilim adamının toplumsal sorumluluklarını eleştirel bir gözle değerlendirebilecek ve uygulayabilecek bir konuma getirmek.
Ön Koşullar yoktur
Eş Koşullar yoktur
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül Fulya Yelkenci
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 18:00
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma, metin okuma
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bilim nedir? tartışma
2. Hafta Bilimsel soruşturma nasıl yapılır? tartışma
3. Hafta Bilimsel soruşturmanın öğeleri nelerdir? tartışma
4. Hafta Bilimsel soruşturmada kullanılacak yöntem ile ilgili sorunlar tartışma
5. Hafta Bilimsel soruşturma yöntemleri tartışma
6. Hafta Bilimsel soruşturma yöntemleri tartışma
7. Hafta Vize
8. Hafta Bilim adamının teorik konumu tartışma
9. Hafta Bilim adamının pratik konumu tartışma
10. Hafta Bilim adamının teknik konumu tartışma
11. Hafta Ahlaki yükümlülük ne demektir? tartışma
12. Hafta Bir bilim adamının ahlaki yükümlülükleri var mıdır? tartışma
13. Hafta Bilim adamının ahlaki yükümlülükleri neler olabilir? tartışma
14. Hafta Yöntemin ahlak ile ilişkisi var mıdır? tartışma
15. Hafta Yöntemi ahlaklı bir biçimde ortaya koymanın bilim açısından önemi. tartışma
16. Hafta Final
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Bilim kavramı üzerine düşünsel bir donanıma sahip olma
ÖÇ-2Bilimsel yöntemin ne olduğunu öğrenme
ÖÇ-3Bir bilim adamının Toplumdaki rolü hakkında fikir edinme
ÖÇ-4Bilimin insanlık açısından ne değerde olduğunu inceleme
ÖÇ-5bilimsel yöntemi uygulayabilecek yeterliliğe ulaşma
ÖÇ-6Bilim, yöntem, sorumluluk hakkında eleştirel bir bakışa sahip olma
Program Çıktıları
PÇ-1Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni matematiksel fikirler ve yöntemler geliştirebilme becerisi kazanır.
PÇ-2Matematik alanındaki güncel gelişmeleri takip eder, yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÇ-3Matematik Biliminin ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve bu süreçte karşılaşılabilecek sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda etkin bir şekilde rol alır.
PÇ-4Uzman kişiler ile matematik alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-5Ulusal ve uluslararası bilimsel çalışma gruplarında üst düzey araştırmalar yapar ve özgün çalışmalarını saygın bilimsel dergilerde yayınlayarak literatüre katkıda bulunma sorumluluğu edinir.
PÇ-6Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır.
PÇ-7Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÇ-8Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÇ-9En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9
ÖÇ 1         
ÖÇ 2         
ÖÇ 3         
ÖÇ 4         
ÖÇ 5         
ÖÇ 6