Öğrencinin bilimi, bilimsel yöntemi ve bir bilim adamının toplumsal sorumluluklarını eleştirel bir gözle değerlendirebilecek ve uygulayabilecek bir konuma getirmek.
Ön Koşullar
yoktur
Eş Koşullar
yoktur
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül Fulya Yelkenci
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 18:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Tartışma, metin okuma
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bilim nedir?
tartışma
2. Hafta
Bilimsel soruşturma nasıl yapılır?
tartışma
3. Hafta
Bilimsel soruşturmanın öğeleri nelerdir?
tartışma
4. Hafta
Bilimsel soruşturmada kullanılacak yöntem ile ilgili sorunlar
tartışma
5. Hafta
Bilimsel soruşturma yöntemleri
tartışma
6. Hafta
Bilimsel soruşturma yöntemleri
tartışma
7. Hafta
Vize
8. Hafta
Bilim adamının teorik konumu
tartışma
9. Hafta
Bilim adamının pratik konumu
tartışma
10. Hafta
Bilim adamının teknik konumu
tartışma
11. Hafta
Ahlaki yükümlülük ne demektir?
tartışma
12. Hafta
Bir bilim adamının ahlaki yükümlülükleri var mıdır?
tartışma
13. Hafta
Bilim adamının ahlaki yükümlülükleri neler olabilir?
tartışma
14. Hafta
Yöntemin ahlak ile ilişkisi var mıdır?
tartışma
15. Hafta
Yöntemi ahlaklı bir biçimde ortaya koymanın bilim açısından önemi.
tartışma
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Bilim kavramı üzerine düşünsel bir donanıma sahip olma
ÖÇ-2
Bilimsel yöntemin ne olduğunu öğrenme
ÖÇ-3
Bir bilim adamının Toplumdaki rolü hakkında fikir edinme
ÖÇ-4
Bilimin insanlık açısından ne değerde olduğunu inceleme
ÖÇ-5
bilimsel yöntemi uygulayabilecek yeterliliğe ulaşma
ÖÇ-6
Bilim, yöntem, sorumluluk hakkında eleştirel bir bakışa sahip olma
Program Çıktıları
PÇ-1
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni matematiksel fikirler ve yöntemler geliştirebilme becerisi kazanır.
PÇ-2
Matematik alanındaki güncel gelişmeleri takip eder, yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÇ-3
Matematik Biliminin ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve bu süreçte karşılaşılabilecek sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda etkin bir şekilde rol alır.
PÇ-4
Uzman kişiler ile matematik alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-5
Ulusal ve uluslararası bilimsel çalışma gruplarında üst düzey araştırmalar yapar ve özgün çalışmalarını saygın bilimsel dergilerde yayınlayarak literatüre katkıda bulunma sorumluluğu edinir.
PÇ-6
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır.
PÇ-7
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÇ-8
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÇ-9
En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.