Doktora tezi bağlamında ele alınan konunun derinliğine incelenip incelenmediği konusunda öğrencinin yetkinliğini kanıtlaması beklenmektedir. Bu amaçla, dönem boyunca tez konusu üzerinde öğrencinin, araştırma metodolojisine ve tarihi birikime sahip olması yönünde çalışılarak ilgi alanının farklı boyutları ele alınır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Mert ÇAĞLAR
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Programa bakınız
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğrencinin danışmanıyla birlikte tez konusu belirlemesi
Araştırma ve tartışma
2. Hafta
Öğrencinin danışmanıyla birlikte tez konusu belirlemesi
Araştırma ve tartışma
3. Hafta
Araştırma Sürecinin Planlanması
Araştırma ve tartışma
4. Hafta
Araştırma Yöntemleri
Araştırma ve tartışma
5. Hafta
Literatür Tarama
Araştırma ve tartışma
6. Hafta
Literatür Tarama
Araştırma ve tartışma
7. Hafta
Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama
Araştırma ve tartışma
8. Hafta
Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama
Araştırma ve tartışma
9. Hafta
Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama
Araştırma ve tartışma
10. Hafta
Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama
Araştırma ve tartışma
11. Hafta
Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama
Araştırma ve tartışma
12. Hafta
Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama
Araştırma ve tartışma
13. Hafta
Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama
Araştırma ve tartışma
14. Hafta
Genel Görüşme
Araştırma ve tartışma
15. Hafta
Genel Görüşme
Araştırma ve tartışma
16. Hafta
Rapor Teslimi
Sunum
17. Hafta
Rapor Teslimi
Sunum
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
50
Seminer
3
50
ÖÇ-1
Belirli alanda tartışmaya yönelik alt yapıya sahip olduğunu ortaya koyması.
ÖÇ-2
Tez konusuyla ilgili olarak kuramsal ve uygulama alanlarında yetkin olması, tez konusuna hakim olması.
ÖÇ-3
Belirli bir alanda araştırma konusu belirleyerek, analiz, sentez yapabilme.
ÖÇ-4
Konuyla ilgili dış paydaşlar ile ulusal, uluslararası düzeyde bağlantı kurarak, mesleki yetkinliğini ileri düzeye taşımak.
ÖÇ-5
Tez konusu ile ilgili ulusal ve uluslararası literatüre hakim olması.
Program Çıktıları
PÇ-1
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni matematiksel fikirler ve yöntemler geliştirebilme becerisi kazanır.
PÇ-2
Matematik alanındaki güncel gelişmeleri takip eder, yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÇ-3
Matematik Biliminin ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve bu süreçte karşılaşılabilecek sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda etkin bir şekilde rol alır.
PÇ-4
Uzman kişiler ile matematik alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-5
Ulusal ve uluslararası bilimsel çalışma gruplarında üst düzey araştırmalar yapar ve özgün çalışmalarını saygın bilimsel dergilerde yayınlayarak literatüre katkıda bulunma sorumluluğu edinir.
PÇ-6
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır.
PÇ-7
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÇ-8
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÇ-9
En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.