Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Matematik (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Seminer

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMB0098 2 Seminer 0/0/0 Z Türkçe 8
Dersin Amacı
Doktora tezi bağlamında ele alınan konunun derinliğine incelenip incelenmediği konusunda öğrencinin yetkinliğini kanıtlaması beklenmektedir. Bu amaçla,   dönem boyunca tez konusu üzerinde öğrencinin, araştırma metodolojisine ve tarihi birikime sahip olması yönünde çalışılarak  ilgi alanının farklı boyutları ele alınır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Mert ÇAĞLAR
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Programa bakınız
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Lİteratür taraması, Araştırma, İnceleme, Tartışma, Rapor, Sunum
Temel Kaynaklar  Öğrenci tez konusuna göre yönlendirilecektir.
Diğer Kaynaklar  -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Öğrencinin danışmanıyla birlikte tez konusu belirlemesi Araştırma ve tartışma
2. Hafta Öğrencinin danışmanıyla birlikte tez konusu belirlemesi Araştırma ve tartışma
3. Hafta Araştırma Sürecinin Planlanması Araştırma ve tartışma
4. Hafta Araştırma Yöntemleri Araştırma ve tartışma
5. Hafta Literatür Tarama Araştırma ve tartışma
6. Hafta Literatür Tarama Araştırma ve tartışma
7. Hafta Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama Araştırma ve tartışma
8. Hafta Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama Araştırma ve tartışma
9. Hafta Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama Araştırma ve tartışma
10. Hafta Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama Araştırma ve tartışma
11. Hafta Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama Araştırma ve tartışma
12. Hafta Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama Araştırma ve tartışma
13. Hafta Veri Analizi, Sonuçları, Yorumlama Araştırma ve tartışma
14. Hafta Genel Görüşme Araştırma ve tartışma
15. Hafta Genel Görüşme Araştırma ve tartışma
16. Hafta Rapor Teslimi Sunum
17. Hafta Rapor Teslimi Sunum
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 50
Seminer 3 50


ÖÇ-1Belirli alanda tartışmaya yönelik alt yapıya sahip olduğunu ortaya koyması.
ÖÇ-2Tez konusuyla ilgili olarak kuramsal ve uygulama alanlarında yetkin olması, tez konusuna hakim olması.
ÖÇ-3Belirli bir alanda araştırma konusu belirleyerek, analiz, sentez yapabilme.
ÖÇ-4Konuyla ilgili dış paydaşlar ile ulusal, uluslararası düzeyde bağlantı kurarak, mesleki yetkinliğini ileri düzeye taşımak.
ÖÇ-5Tez konusu ile ilgili ulusal ve uluslararası literatüre hakim olması.
Program Çıktıları
PÇ-1Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni matematiksel fikirler ve yöntemler geliştirebilme becerisi kazanır.
PÇ-2Matematik alanındaki güncel gelişmeleri takip eder, yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÇ-3Matematik Biliminin ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve bu süreçte karşılaşılabilecek sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda etkin bir şekilde rol alır.
PÇ-4Uzman kişiler ile matematik alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-5Ulusal ve uluslararası bilimsel çalışma gruplarında üst düzey araştırmalar yapar ve özgün çalışmalarını saygın bilimsel dergilerde yayınlayarak literatüre katkıda bulunma sorumluluğu edinir.
PÇ-6Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır.
PÇ-7Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÇ-8Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÇ-9En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9
ÖÇ 1         
ÖÇ 2         
ÖÇ 3         
ÖÇ 4         
ÖÇ 5