Bu dersin amacı; öğrencinin bilimsel araştırma yetilerini geliştirmek, yazılı ve görsel verileri anlamalarını, anladığını aktarmalarını ve çeşitli örnekleri ödevlerle çözümleyebilmesini sağlamaktır.Dersin amacı, öğrencileri proje yönetimi alanında araştırma yöntemlerinin kuramsal temelleri, temel kavramları, araştırma teknikleri, araştırmanın aşamaları, planlanması, veri toplanması, verilerin değerlendirilmesi gibi konularda eğitmek ve bağımsız bir araştırmayı tasarlayacak ve sunacak düzeye getirmektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Temel istatistik bilgisi, tanımlayıcı istatistik kavramlarına hakimiyet ve İngilizce bilgisi yararlı olacaktır.
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Zeynep SÖZEN
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Dönem Başlangıcında İlan Edilecektir
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dönem Başlangıcında İlan Edilecektir
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, uygulama, proje hazırlama
Temel Kaynaklar
Kurtuluş, Kemal, Araştırma Yöntemleri, Türkmen Yayınları, İstanbul, 2010.
Beyhan, Karpuz, Araştırma Yöntem ve Stratejileri, Hiperlink Yay, İstanbul, 2009.
Gilbert, Nigel, From Postgraduate to Social Scientist, Sage, 2006
Diğer Kaynaklar
-Kıncal , Remzi Y.,(Ed.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2010.
Balcı, Ali, Sosyal Bilimlerde Araştırma, 7. Baskı, Ankara,Pegem Akademi Yayınları, 2009.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Araştırma yöntemlerinin irdelenmesi
Anlatım
2. Hafta
Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin irdelenmesi
Anlatım
3. Hafta
Parametrik ve parametrik olmayan teknikler
Anlatım
4. Hafta
Araştırmanın planlanması ve hipotez formülasyonu
Anlatım, uygulama
5. Hafta
Araştırma tasarımı-hipotez ilişkisi
Anlatım, uygulama
6. Hafta
Soru kağıdının hazırlanması
Anlatım, uygulama
7. Hafta
Veri toplama ve parametrik teknikler-t testi
Anlatım, uygulama
8. Hafta
Veri toplama ve parametrik teknikler-Pearson korelasyon analizi
Anlatım, uygulama
9. Hafta
Yıliçi sınavı
10. Hafta
Veri toplama ve parametrik teknikler_regresyon analizi
Anlatım, uygulama
11. Hafta
Veri toplama ve parametrik teknikler-varyans analizi
Anlatım, uygulama
12. Hafta
Veri toplama ve parametrik olmayan teknikler-Mann Whitney U testi
Anlatım, uygulama
13. Hafta
13. Veri toplama ve parametrik olmayan teknikler-Spearman korelasyon analizi, Point biserial korelasyon analizi,Kendall korelasyon analizi
Anlatım, uygulama
14. Hafta
Verilerin özetlenmesi ve yorumlanması
Anlatım, uygulama
15. Hafta
Sonuçların bilimsel bir makaleye/rapora dönüşürülmesi
Anlatım, uygulama
16. Hafta
Kaynak tarama ve kaynak gösterme
Anlatım
17. Hafta
Sunum
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
1
15
Final
1
50
ÖÇ-1
Proje Yönetimi alanında bilimsel bir araştırmanın tanımını yapabilecek.
ÖÇ-2
Hipotez kavramını anlayabilecek ve hipotez geliştirebilecek.
ÖÇ-3
Bir hipotezin test edilmesi amacıyla veri toplayabilecek
ÖÇ-4
Bir hipotezi uygun bir teknikle test edebilecek
ÖÇ-5
Bağımsız olarak bilimsel bir araştırmayı tasarlayabilecek.
ÖÇ-6
Anket hazırlayabilecek.
ÖÇ-7
Araştırmasını bilimsel bir makaleye /rapora dönüştürebilecek
ÖÇ-8
Kaynak gösterme tekniklerine hakim olabilecek/kaynak tarayabilecek
ÖÇ-9
Bilgisayar destekli bir ortamda nicel ve nitel verileri yorumlayabilecektir..
Program Çıktıları
PÇ-1
Proje Yönetimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
PÇ-2
Proje Yönetimi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
PÇ-3
Proje Yönetimi alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
PÇ-4
Proje Yönetimi alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
PÇ-5
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
PÇ-6
Proje Yönetimi alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
PÇ-7
Proje Yönetimi alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
PÇ-8
Proje Yönetimi alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
PÇ-9
Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-10
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
PÇ-11
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek ,
PÇ-12
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
PÇ-13
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.
PÇ-14
Proje Yönetimi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
PÇ-15
Proje Yönetimi alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
PÇ-16
Proje Yönetimi alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.