Globalleşme , artan rekabet , tüketici istek ve ihtiyaçlarının sürekli değişmesi , teknolojinin hızla ilerlemesi ürünlerin ve hizmetlerin pazarlama ve satışını giderek zorlaştırmaktadır. Dersin amacı , büyük küçük tüm işletmeler için büyük önem taşıyan pazarlama ve satış faaliyetlerinin neler olduğunu ve nasıl uygulandığını örneklerle öğrencilere açıklamaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Ethem TARHAN
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Dönem Başlangıcında İlan Edilecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dönem Başlangıcında İlan Edilecektir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sınıf içi anlatım
- Konu ile ilgili güncel örneklerin öğrencilerle tartışılması
- Gerekli tablo vb. öğrencilere verilmesi
Temel Kaynaklar
-DeCarlo,T.E , ( 2006 ) Ninth Edition , Sales Management , John Wiley&Sons,Inc, New Jersey.
Diğer Kaynaklar
-Jobber,D., Lancaster,G., ( 2009 , 8th.Edition ) , Selling and Sales Management ,Prentice Hall . NY.
- Kone, L.D, ( 2000 , Ninth edition ) , Land Development , Home Builder Press, Washington DC.
- Schwartz , M., ( 2006 ) , Fundamentals of Sales Management for the Newly Appointed Sales Manager , AMACOM , NY.
- Taşkın , E., ( 2001 ), Satış Yönetimi Eğitimi , Papatya Yayıncılık, İstanbul.
- Taşkın , E , ( 2003 ) , Satış Teknikleri Eğitimi , Papatya Yayıncılık , İstanbul
- Mucuk , İsmet ( 2007 ) Pazarlama İlkeleri , Türkmen Kitabevi , istanbul
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Satış Yönetimine Genel Bakış
Sınıf İçi anlatım
2. Hafta
Pazarlama ve Satış İlişkisi
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
3. Hafta
Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
4. Hafta
Pazar Fırsatlarının İncelenmesi
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
5. Hafta
Pazarlama ve Satışı Etkileyen Makro ve Mikro Faktörler
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
6. Hafta
Pazarlama ve Satışı Etkileyen Makro ve Mikro Faktörler
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
7. Hafta
Durum / Swot Analizi
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
8. Hafta
Ara sınav
Sınav
9. Hafta
Satış Yönetimi Adımları
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
10. Hafta
Planlama Adımında Yapılacaklar
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
11. Hafta
Uygulama Adımında Yapılacaklar
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
12. Hafta
Satış Takımı Oluşturma
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
13. Hafta
Kontrol Adımında Yapılacaklar
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
14. Hafta
Gelecek İçin Planlar
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
15. Hafta
Final
Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Projeler
1
20
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Pazarlama ve satış ilişkisini anlamak
ÖÇ-2
Pazarlama ile ilgili temel kavramları öğrenmek
ÖÇ-3
Satış yönetiminin ne olduğunu anlamak
ÖÇ-4
Satış yöneticilerinin faaliyetlerini ve karşılaştıkları sorunları incelemek
ÖÇ-5
Satış için önemli olan satış gücünün oluşturulması ve yönetilmesi ile ilgili tüm adımları incelemek
ÖÇ-6
Satış yönetiminin sorumluluğunda olan pazar analizleri , satış tahminleri ve zaman yönetiminin ne olduğunun ve nasıl yapıldığının açıklanması
Program Çıktıları
PÇ-1
Proje Yönetimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
PÇ-2
Proje Yönetimi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
PÇ-3
Proje Yönetimi alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
PÇ-4
Proje Yönetimi alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
PÇ-5
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
PÇ-6
Proje Yönetimi alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
PÇ-7
Proje Yönetimi alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
PÇ-8
Proje Yönetimi alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
PÇ-9
Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-10
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
PÇ-11
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek ,
PÇ-12
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
PÇ-13
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.
PÇ-14
Proje Yönetimi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
PÇ-15
Proje Yönetimi alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
PÇ-16
Proje Yönetimi alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.