Bilimsel kararlar vermek için karmaşık iş durumlarının analiz tekniklerini ve araçlarını öğretmek
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Doktora Öğrencisi olmak
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr.Heyecan GİRİTLİ
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 10:00-12:45 4C-12/14
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders saatinden sonra, ilgili derslik.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme
Temel Kaynaklar
Winston, W., , Operations Research, 4th edition, Chapters 13
-Hillier and Lieberman, Introduction to Operations Research, 8th edition, Chapter 15
Diğer Kaynaklar
Yok
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Karar Vermeye Giriş
Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme
2. Hafta
Karar Ağaçları
Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme
3. Hafta
Karar Ağaçları (Devam)
Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme
4. Hafta
Bilginin Değeri
Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme
5. Hafta
Deneysel Bilgiyle Karar Verme: Önsel, Koşullu, Koşulsuz ve Sonsal Olay Olasılıkları
Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme
6. Hafta
Deneysel Bilgiyle Karar Verme (Devam
Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme
7. Hafta
Deneysel Bilgiyle Karar Verme (Devam)
Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme
8. Hafta
Arasınav
Sınav
9. Hafta
Fayda Teorisine Giriş
Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme
10. Hafta
Fayda Teorisi (Devam)
Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme
11. Hafta
Kesin Eşleniklik ve bir karar vericinin fayda fonksiyonun değerlendirilmesi
Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme
12. Hafta
Çok Özellikli Fayda Teorisi
Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme
13. Hafta
Çok Özellikli Fayda Teorisi
Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme
14. Hafta
Çok Özellikli Fayda Teorisi
Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme
15. Hafta
Final
Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Faaliyet ve olay düğümlerini birbirinden ayırt eder ve karmaşık durumları temsil eden karar ağaçları çizer
ÖÇ-2
En iyi beklenen parasal değer, minimax, maximin vb. çeşitli karar verme kriterlerini kullanarak karar ağacını çözer ve faaliyetin optimal yönünü açıkça ifade eder.
ÖÇ-3
Kesinlik eşleniği , risk primi ve beklenen parasal değer kavramlarını anlar, verilen karar verme probleminde ilişkili kararların risk primini, kesinlik eşleniğini ve beklenen parasal değerini hesaplar.
ÖÇ-4
Bilginin değeri anlar, mükemmel bilginin beklenen değerini hesaplar ve bunu verilen bir karar verme durumunda daha fazla bilgi arayıp aramayacağına karar vermek için kullanır
ÖÇ-5
Önsel (prior) ve sonsal (posterior) olasılıkları birbirinden ayırt eder, deney yapmayla ilgili kararlarda sonsal olasılıkları hesaplar ve deneysel bilginin gerekli olup olmadığına karar verir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Proje Yönetimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
PÇ-2
Proje Yönetimi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
PÇ-3
Proje Yönetimi alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
PÇ-4
Proje Yönetimi alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
PÇ-5
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
PÇ-6
Proje Yönetimi alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
PÇ-7
Proje Yönetimi alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
PÇ-8
Proje Yönetimi alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
PÇ-9
Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-10
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
PÇ-11
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek ,
PÇ-12
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
PÇ-13
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.
PÇ-14
Proje Yönetimi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
PÇ-15
Proje Yönetimi alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
PÇ-16
Proje Yönetimi alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.