Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Geoteknik (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İleri Zemin Mekaniği

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İMGD1001 1 İleri Zemin Mekaniği 3/0/0 Z Türkçe 9
Dersin Amacı
Zemin mekaniğinin detaylı kavramlarının projelerde ve arazilerde uygulamalarının öğrenilmesi.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Akın ÖNALP
Asistanlar YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri Sömestr başında ilan edilecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri Sömestr başında ilan edilecektir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım ve Tartışma

Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Temel Kavramlar -Anlatım ve Tartışma
2. Hafta Temel Kavramlar -Anlatım ve Tartışma
3. Hafta Killer ve mineralojisi -Anlatım ve Tartışma
4. Hafta Killer ve mineralojisi -Anlatım ve Tartışma
5. Hafta Yapı ve Doku -Anlatım ve Tartışma
6. Hafta Yapı ve Doku -Anlatım ve Tartışma
7. Hafta Konsalidasyon teorileri -Anlatım ve Tartışma
8. Hafta Kayma Direnci -Anlatım ve Tartışma
9. Hafta Kritik durum zemin mekaniğinin temelleri -Anlatım ve Tartışma
10. Hafta Kritik durum zemin mekaniğinin temelleri -Anlatım ve Tartışma
11. Hafta Doygun olmayan zeminin mekaniği -Anlatım ve Tartışma
12. Hafta Doygun olmayan zeminin mekaniği -Anlatım ve Tartışma
13. Hafta Kompaksiyon teorisi -Anlatım ve Tartışma
14. Hafta Kompaksiyon teorisi -Anlatım ve Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Zeminlerin temel özelliklerinin detay ve kabullerinin anlaşılması.
ÖÇ-2Laboratuar’dan gelen sonuçların yorumlanabilmesi ve projelendirebilmesi.
ÖÇ-3Arazi deneylerinden gelen sonuçların yorumlanabilmesi.
ÖÇ-4Kayma dirençlerinin çeşitli ölçülebilme teknikleri.
ÖÇ-5Drenleri boyutlandırabiliyor olmak.
Program Çıktıları
PÇ-1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak,
PÇ-2- Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek,
PÇ-4- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek,
PÇ-5-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
PÇ-6-Öğrenci, mezuniyet sonrasında gerek araştırma alanında çalışabileceği gibi uygulama alanında da etkin duruma getirmek.
PÇ-7- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak,
PÇ-8- Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
PÇ-9- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
PÇ-10- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
PÇ-11- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek ,
PÇ-12- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek,
PÇ-13- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
PÇ-14- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak,
PÇ-15- Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek,
PÇ-16- Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5