Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Geoteknik (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Doktora Tez Çalışması

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İMGD5001 5 Doktora Tez Çalışması 0/0/0 Z Türkçe 30
Dersin Amacı
 Doktora Tezi Yazımı
Ön Koşullar İMGD4001
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Akın ÖNALP
Asistanlar YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri Yeni dönemde belirlenecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri Doktora Tez Danışmanı Tarafından Belirlenecek Yer ve Saatte
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Öğrencinin danışmanıyla birlikte tez konusu belirlemesi Anlatım ve tartışma
2. Hafta Öğrencinin danışmanıyla birlikte tez konusu belirlemesi Anlatım ve tartışma
3. Hafta Öğrencinin danışmanıyla birlikte tez konusu belirlemesi Anlatım ve tartışma
4. Hafta Araştırma sürecinin planlanması Anlatım ve tartışma
5. Hafta Literatür tarama Anlatım ve tartışma
6. Hafta Literatür tarama Anlatım ve tartışma
7. Hafta Veri analizi ve sonuçları yorumlama Anlatım ve tartışma
8. Hafta Veri analizi ve sonuçları yorumlama Anlatım ve tartışma
9. Hafta Veri analizi ve sonuçları yorumlama Anlatım ve tartışma
10. Hafta Tez yazımı Yazım
11. Hafta Tez yazımı Yazım
12. Hafta Tez yazımı Yazım
13. Hafta Tez yazımı Yazım
14. Hafta Tez yazımı Yazım
15. Hafta Tez yazımı Yazım
16. Hafta Tez yazımı Yazım
17. Hafta Dönem Raporu / Tez Teslimi Dönem Jürisi / Tez Savunma
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Tez Savunması 1 100


ÖÇ-1Belirli alanda tez yazımına yönelik alt-yapıya sahip olur.
ÖÇ-2Tez konusuyla ilgili olarak kuramsal ve uygulama alanlarında yetkin ve tez konusuna hakim olur.
ÖÇ-3Belirli bir alanda araştırma konusu belirleyerek, analiz ve sentez yapar.
ÖÇ-4Konuyla ilgili dış paydaşlar ile ulusal, uluslararası düzeyde bağlantı kurarak, mesleki yetkinliğini ileri düzeye taşır.
ÖÇ-5Tez konusu ile ilgili ulusal ve uluslararası literatüre hakim olur.
Program Çıktıları
PÇ-1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak,
PÇ-2- Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek,
PÇ-4- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek,
PÇ-5-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
PÇ-6-Öğrenci, mezuniyet sonrasında gerek araştırma alanında çalışabileceği gibi uygulama alanında da etkin duruma getirmek.
PÇ-7- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak,
PÇ-8- Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
PÇ-9- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
PÇ-10- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
PÇ-11- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek ,
PÇ-12- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek,
PÇ-13- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
PÇ-14- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak,
PÇ-15- Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek,
PÇ-16- Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5