Dersin ana amacı şev stabilitesi çalışmalarında detaylı bir literatür bilgisi sağlamaktır. Bunu yerine getirmek için kitle hareketlerinin sınıflandırılmaları ve ortam koşulları, stabilite analizinde limit denge metodları ve olasılık yöntemleri hakkında bugüne değin edinilmiş olan bilgiler tartışılır. Mevcut şevleri güvenlik açısından araştırma teknikleri ve şev dizaynında duraylılığı sağlama teknikleri hakkında bilgiler kazandırılır.
Ön Koşullar
İMGD1001
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Ertan BOL
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 16:00-18:45 Geoteknik Lab.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dersten sonra, ilgili derslikte.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Yrd.Doç.Dr. Ertan BOL, Yamaç ve Şevlerin Duraylılığı, Ders Notları, Power Point Sunuları
-Slope/W Software Manual
Temel Kaynaklar
- Önalp, A., Arel, E., 2004. “Geoteknik Bilgisi II – Yamaç ve Şevlerin Mühendisliği”, Birsen Yayınevi, İstanbul, 414s.
Diğer Kaynaklar
-TS 8853-1991, Zeminde Yamaç ve Şevlerin Dengesi ve Hesap Metotları.
- Lambe, T.W., and F.Silva-Tulla, 1992. Stability Analysis of an Earth Slope, Spec. Tech., Publication, ASCE No.31.
- Duncan, J.M, 1996, Soil Slope Analysis in Landslides.
Yamaç Mühendisliğinde Olasılık ve Güvenirlik Kavramları
Sözlü anlatım
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
2
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Projeler
1
15
Final
1
30
ÖÇ-1
Yamaç oluşumunu açıklar
ÖÇ-2
Yamaçları duraylılığına etki eden faktörleri ayırt eder
ÖÇ-3
Heyelanları sınıflandırabilir
ÖÇ-4
Proje özelliklerine göre kayma direnci parametrelerini belirler
ÖÇ-5
Kesiti verilen bir şevin güvenliğini hesaplar
ÖÇ-6
Uygulama projelerinde karşısına çıkabilecek şev stabilitesi problemlerine çözüm önerir
ÖÇ-7
Olası heyelan riskine karşı alınabilecek önlemleri tartışır
ÖÇ-8
Heyelan riskli bölgeleri tanır
ÖÇ-9
Heyelanla ilgili bilgisayar programlarını tanır ve ders kapsamında önerilen şev stabilite bilgisayar programını kullanır
Program Çıktıları
PÇ-1
- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak,
PÇ-2
- Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3
-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek,
PÇ-4
- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek,
PÇ-5
-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
PÇ-6
-Öğrenci, mezuniyet sonrasında gerek araştırma alanında çalışabileceği gibi uygulama alanında da etkin duruma getirmek.
PÇ-7
- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak,
PÇ-8
- Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
PÇ-9
- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
PÇ-10
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
PÇ-11
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek ,
PÇ-12
- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek,
PÇ-13
- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
PÇ-14
- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak,
PÇ-15
- Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek,
PÇ-16
- Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.