Zeminlerin doğrusal ve doğrusal olmayan elastik davranışının, küçük deformasyon rijitliği ve azalımı kavramlarının öğrenilmesi, laboratuvar ve arazide kayma modülünün elde edilebildiği deneylerin belirlenmesi,ölçümü,ampirik ifadelerle karşılaştırılması, bu kavramları etkileyen faktörlerin araştırılması ve belirlenmesi, rijitlik azalımını hesaba katan modellerin geoteknik yapılar üzerinde kullanımı: İstinat duvarları, yüzeysel ve derin temeller ve tüneller.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Sadık ÖZTOPRAK
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 13:00-15:45, İKÜ Geoteknik Lab.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 16:00-17:00, İKÜ Geoteknik Lab.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Düz Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bilgisayar destekli anlatım, Ödev ve sunumlar
Temel Kaynaklar
Ulusal ve/veya uluslararası makale/tezler
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Zeminlerin doğrusal ve doğrusal olmayan elastik davranışı.
Kısa araştırmalar ve sunum yaptırma. Dönem Ödevi / Projesi ve sunum yaptırma.
2. Hafta
Zeminlerin doğrusal ve doğrusal olmayan elastik davranışı.
Kısa araştırmalar ve sunum yaptırma. Dönem Ödevi / Projesi ve sunum yaptırma.
3. Hafta
Küçük deformasyon rijitliğinin karakterizasyonu ve ölçümü.
Kısa araştırmalar ve sunum yaptırma. Dönem Ödevi / Projesi ve sunum yaptırma.
4. Hafta
Laboratuvar ve arazide kayma modülünün elde edilebildiği deneyler.
Kısa araştırmalar ve sunum yaptırma. Dönem Ödevi / Projesi ve sunum yaptırma.
5. Hafta
Kayma modülünün amprik olarak elde edilmesi.
Kısa araştırmalar ve sunum yaptırma. Dönem Ödevi / Projesi ve sunum yaptırma.
6. Hafta
Yapı ve anizotropinin küçük deformasyon rijitliğine etkisi.
Kısa araştırmalar ve sunum yaptırma. Dönem Ödevi / Projesi ve sunum yaptırma.
7. Hafta
Yapı ve anizotropinin küçük deformasyon rijitliğine etkisi.
Kısa araştırmalar ve sunum yaptırma. Dönem Ödevi / Projesi ve sunum yaptırma.
8. Hafta
Arasınav
9. Hafta
Kumlu zeminlerin rijitlik ve rijitlik azalımının modellenmesi.
Kısa araştırmalar ve sunum yaptırma. Dönem Ödevi / Projesi ve sunum yaptırma.
10. Hafta
Kumlu zeminlerin rijitlik ve rijitlik azalımının modellenmesi.
Kısa araştırmalar ve sunum yaptırma. Dönem Ödevi / Projesi ve sunum yaptırma.
11. Hafta
Killi zeminlerin rijitlik ve rijitlik azalımının modellenmesi.
Kısa araştırmalar ve sunum yaptırma. Dönem Ödevi / Projesi ve sunum yaptırma.
12. Hafta
Killi zeminlerin rijitlik ve rijitlik azalımının modellenmesi.
Kısa araştırmalar ve sunum yaptırma. Dönem Ödevi / Projesi ve sunum yaptırma.
13. Hafta
Zeminlerin deformasyon davranışına dayanan arazi deneylerinin yorumlanması; pressiyometre deneyi ve plaka yükleme deneyi.
Kısa araştırmalar ve sunum yaptırma. Dönem Ödevi / Projesi ve sunum yaptırma.
14. Hafta
Zeminlerin deformasyon davranışına dayanan arazi deneylerinin yorumlanması; pressiyometre deneyi ve plaka yükleme deneyi.
Kısa araştırmalar ve sunum yaptırma. Dönem Ödevi / Projesi ve sunum yaptırma.
15. Hafta
Zeminlerin deformasyon davranışına dayanan arazi deneylerinin yorumlanması; pressiyometre deneyi ve plaka yükleme deneyi.
Kısa araştırmalar ve sunum yaptırma. Dönem Ödevi / Projesi ve sunum yaptırma.
16. Hafta
Zeminlerin deformasyon davranışına dayanan arazi deneylerinin yorumlanması; pressiyometre deneyi ve plaka yükleme deneyi.
Kısa araştırmalar ve sunum yaptırma. Dönem Ödevi / Projesi ve sunum yaptırma.
17. Hafta
Zeminlerin deformasyon davranışına dayanan arazi deneylerinin yorumlanması; pressiyometre deneyi ve plaka yükleme deneyi.
Kısa araştırmalar ve sunum yaptırma. Dönem Ödevi / Projesi ve sunum yaptırma.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
25
Final
1
50
ÖÇ-1
Zeminin doğrusal ve doğrusal olmayan elastik davranışını anlamak
ÖÇ-2
Kayma modülü ve rijitlik azalımı kavramlarını öğrenmek
ÖÇ-3
Rijitliği etkileyen faktörlerin belirlenmesi
ÖÇ-4
Konuyla ilgili ampirik ifadelerin yorumlanabilmesi
ÖÇ-5
Nümerik yöntemlerde doğru parametre belirleme
ÖÇ-6
Deformasyona dayalı tasarım yapabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak,
PÇ-2
- Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3
-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek,
PÇ-4
- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek,
PÇ-5
-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
PÇ-6
-Öğrenci, mezuniyet sonrasında gerek araştırma alanında çalışabileceği gibi uygulama alanında da etkin duruma getirmek.
PÇ-7
- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak,
PÇ-8
- Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
PÇ-9
- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
PÇ-10
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
PÇ-11
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek ,
PÇ-12
- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek,
PÇ-13
- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
PÇ-14
- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak,
PÇ-15
- Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek,
PÇ-16
- Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.