Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Geoteknik (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İleri Temel Mühendisliği

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İMGD0004 İleri Temel Mühendisliği 3/0/0 SA Türkçe 9
Dersin Amacı
 Laboratuar ve arazi deneylerinden gelen parametrelerle, temel tasarımı ve kapasite hesaplamalarının yapılabilmesi.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Akın ÖNALP
Asistanlar YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri Sömestr başında ilan edilecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri Sömestr başında ilan edilecektir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım ve Tartışma

Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Zemin İnceleme Yöntemleri -Anlatım ve Tartışma
2. Hafta Zemin İnceleme Yöntemleri -Anlatım ve Tartışma
3. Hafta İstinat Duvarları -Anlatım ve Tartışma
4. Hafta İstinat Duvarları -Anlatım ve Tartışma
5. Hafta Destekli ve yanal Deplasmanlı Kazıklar -Anlatım ve Tartışma
6. Hafta Ankrajlı Perdeler -Anlatım ve Tartışma
7. Hafta Palplanj Kazıkları -Anlatım ve Tartışma
8. Hafta Yüzeysel Temeller -Anlatım ve Tartışma
9. Hafta Tekil ve Sürekli Temeller -Anlatım ve Tartışma
10. Hafta Radye ve Derin Temeller -Anlatım ve Tartışma
11. Hafta Ayak ve Keson Temeller -Anlatım ve Tartışma
12. Hafta Problemli Zeminlerdeki Temeller -Anlatım ve Tartışma
13. Hafta Donatılı Zemin -Anlatım ve Tartışma
14. Hafta Zemin İyileştirme Yöntemleri. -Anlatım ve Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Zemin ve kaya parametreleriyle temel tasarımı yapabiliyor olmak.
ÖÇ-2Zemin ve kaya parametreleriyle temel kapasitesi hesabı yapabiliyor olmak.
ÖÇ-3Çeşitli temel türlerinin uygulamalarının öğrenilmesi.
ÖÇ-4Problemli zeminlerde temel tasarımı uygulamalarının öğrenilmesi.
ÖÇ-5Zemin iyileştirme yöntemlerinin öğrenilmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak,
PÇ-2- Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek,
PÇ-4- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek,
PÇ-5-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
PÇ-6-Öğrenci, mezuniyet sonrasında gerek araştırma alanında çalışabileceği gibi uygulama alanında da etkin duruma getirmek.
PÇ-7- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak,
PÇ-8- Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
PÇ-9- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
PÇ-10- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
PÇ-11- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek ,
PÇ-12- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek,
PÇ-13- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
PÇ-14- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak,
PÇ-15- Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek,
PÇ-16- Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5