Zemin dinamiği ve deprem hakkında inşaat mühendisliği açısından temel kavramlar, zeminlerin dinamik etkiler altındaki davranışlarının incelenmesi ve zemin yapılarının tasarımda bu etkilerin gözönünde bulundurulması konularında öğrencilere yeterli bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Akın ÖNALP
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
Öğretim yılı başladığında belirtilecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim yılı başladığında belirtilecektir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Teori ve Uygulama
Temel Kaynaklar
1. B.M.Das, Principles of Soil Dynamics, 1993.
2. Liam Finn,W.D.(1991) Dynamic Analysis in Geotechnical Engineering Proc. of ASCE Spe.Conf. Earthquake Engineering and Soil Dynamics II. pp523-591.
3. Ishihara, K. (1996) Soil Behaviour in Earthquake Geotechnics, Oxford Engineering Science Series, Oxford Science Publications, Clarendon Press, Oxford.
4. Kramer, S.L. (1996) Geotechnical Earthquake Engineering, Prentice Hall, New Jersey.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Teori
2. Hafta
Zemin tabakalarında dalga yayılması
Teori
3. Hafta
Zeminlerin tekrarlanan yükler altında davranışı
Teori, uygulama
4. Hafta
Sığ ve derin temellerde dinamik yüklemeler
Teori, uygulama
5. Hafta
Sığ ve derin temellerde deprem etkileri
Teori, uygulama
6. Hafta
Sığ ve derin temellerin depreme etkisi temelinde tasarlanması
Teori, uygulama
7. Hafta
ARA SINAV
8. Hafta
Sıvılaşma ve sıvılaşmayı etkileyen faktörler
Teori, uygulama
9. Hafta
Toprak barajlarda deprem etkileri
Teori, uygulama
10. Hafta
Şevler deprem etkileri
Teori, uygulama
11. Hafta
Dayanma yapıları deprem etkileri
Teori, uygulama
12. Hafta
Tüneller deprem etkileri
Teori, uygulama
13. Hafta
Yeraltı yapılarında deprem etkileri
Teori, uygulama
14. Hafta
FİNAL SINAVI
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Spesifik olarak, zemin tabakalarında dalga yayılması, zeminlerin tekrarlanan yükler altında davranıĢı, sığ ve derin temellerde dinamik yüklemeler, sıvılaĢma ve sıvılaĢmayı etkileyen faktörler, toprak barajlar, Ģevler, dayanma yapıları, tüneller ve yeraltı yapılarında deprem etkileri, makine temelleri konularının temel prensip ve kavramlarının öğrenci tarafından bilinmesi beklenmektedir.
ÖÇ-2
Zemin dinamiği, temel tasarım ve analizi konularında öğrenilen teorik bilgiler bilgisayar temelli tasarım uygulamalarına aktarılarak öğrencinin bilgisayar becerileri geliĢtirilir.
ÖÇ-3
Bu dersin müfredatının tamamlanmasından sonar öğrenciler kazanılan beceriler sayesinde zemin dinamiği, temel mühendisliği tasarım ve analizi konularında, araĢtırma ve uygulama yapabilirler.
ÖÇ-4
Zemin dinamiği, temel mühendisliği tasarım ve analizi konularında, sektörel ihtiyaçlar temelinde, öğrenciler, anlatılan bazı ulusal ve uluslararası standartlar üzerinde bilgi sahibi olurlar.
ÖÇ-5
Zemin dinamiği, temel mühendisliği tasarım ve analizi konularında, öğrenciler temel esasları ve kavramları öğrenmiĢ olacaklardır.
Program Çıktıları
PÇ-1
- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak,
PÇ-2
- Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3
-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek,
PÇ-4
- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek,
PÇ-5
-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
PÇ-6
-Öğrenci, mezuniyet sonrasında gerek araştırma alanında çalışabileceği gibi uygulama alanında da etkin duruma getirmek.
PÇ-7
- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak,
PÇ-8
- Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
PÇ-9
- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
PÇ-10
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
PÇ-11
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek ,
PÇ-12
- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek,
PÇ-13
- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
PÇ-14
- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak,
PÇ-15
- Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek,
PÇ-16
- Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.