Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Geoteknik (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Zemin Dinamiği

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İMGD0005 Zemin Dinamiği 3/0/0 SA Türkçe 9
Dersin Amacı
 Zemin dinamiği ve deprem hakkında inşaat mühendisliği açısından temel kavramlar, zeminlerin dinamik etkiler altındaki davranışlarının incelenmesi ve zemin yapılarının tasarımda bu etkilerin gözönünde bulundurulması konularında öğrencilere yeterli bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Akın ÖNALP
Asistanlar YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri Öğretim yılı başladığında belirtilecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim yılı başladığında belirtilecektir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Teori ve Uygulama
Temel Kaynaklar 1. B.M.Das, Principles of Soil Dynamics, 1993.

2. Liam Finn,W.D.(1991) Dynamic Analysis in Geotechnical Engineering Proc. of ASCE Spe.Conf. Earthquake Engineering and Soil Dynamics II. pp523-591.

3. Ishihara, K. (1996) Soil Behaviour in Earthquake Geotechnics, Oxford Engineering Science Series, Oxford Science Publications, Clarendon Press, Oxford.

4. Kramer, S.L. (1996) Geotechnical Earthquake Engineering, Prentice Hall, New Jersey.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Teori
2. Hafta Zemin tabakalarında dalga yayılması Teori
3. Hafta Zeminlerin tekrarlanan yükler altında davranışı Teori, uygulama
4. Hafta Sığ ve derin temellerde dinamik yüklemeler Teori, uygulama
5. Hafta Sığ ve derin temellerde deprem etkileri Teori, uygulama
6. Hafta Sığ ve derin temellerin depreme etkisi temelinde tasarlanması Teori, uygulama
7. Hafta ARA SINAV
8. Hafta Sıvılaşma ve sıvılaşmayı etkileyen faktörler Teori, uygulama
9. Hafta Toprak barajlarda deprem etkileri Teori, uygulama
10. Hafta Şevler deprem etkileri Teori, uygulama
11. Hafta Dayanma yapıları deprem etkileri Teori, uygulama
12. Hafta Tüneller deprem etkileri Teori, uygulama
13. Hafta Yeraltı yapılarında deprem etkileri Teori, uygulama
14. Hafta FİNAL SINAVI
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 20
Final 1 50


ÖÇ-1Spesifik olarak, zemin tabakalarında dalga yayılması, zeminlerin tekrarlanan yükler altında davranıĢı, sığ ve derin temellerde dinamik yüklemeler, sıvılaĢma ve sıvılaĢmayı etkileyen faktörler, toprak barajlar, Ģevler, dayanma yapıları, tüneller ve yeraltı yapılarında deprem etkileri, makine temelleri konularının temel prensip ve kavramlarının öğrenci tarafından bilinmesi beklenmektedir.
ÖÇ-2Zemin dinamiği, temel tasarım ve analizi konularında öğrenilen teorik bilgiler bilgisayar temelli tasarım uygulamalarına aktarılarak öğrencinin bilgisayar becerileri geliĢtirilir.
ÖÇ-3Bu dersin müfredatının tamamlanmasından sonar öğrenciler kazanılan beceriler sayesinde zemin dinamiği, temel mühendisliği tasarım ve analizi konularında, araĢtırma ve uygulama yapabilirler.
ÖÇ-4Zemin dinamiği, temel mühendisliği tasarım ve analizi konularında, sektörel ihtiyaçlar temelinde, öğrenciler, anlatılan bazı ulusal ve uluslararası standartlar üzerinde bilgi sahibi olurlar.
ÖÇ-5Zemin dinamiği, temel mühendisliği tasarım ve analizi konularında, öğrenciler temel esasları ve kavramları öğrenmiĢ olacaklardır.
Program Çıktıları
PÇ-1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak,
PÇ-2- Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek,
PÇ-4- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek,
PÇ-5-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
PÇ-6-Öğrenci, mezuniyet sonrasında gerek araştırma alanında çalışabileceği gibi uygulama alanında da etkin duruma getirmek.
PÇ-7- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak,
PÇ-8- Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
PÇ-9- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
PÇ-10- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
PÇ-11- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek ,
PÇ-12- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek,
PÇ-13- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
PÇ-14- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak,
PÇ-15- Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek,
PÇ-16- Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5