Öğrencinin, GIS ile afet yönetimini öğrenmesini sağlamak.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Muhammet ŞAHİN
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 13:00-15:45 Geomatik Lab.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders saatida sonra, ilgili derslikte.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatma,tartışma.
Temel Kaynaklar
-Andrew N. Rencz, Robert A. Ryerson, (1999), Manual of Remote Sensing, Volume 3, Remote Sensing for the Earth Sciences, NewYork: John Wiley &Sons, Inc.
Diğer Kaynaklar
-Emergency Management Series, (2001), published by FEMA (Federal Emergency Management Agency, USA),.
Lillesand,T.M.&Kiefer,R.W., (1999), Remote sensing and image interpretation, 4th ed. ISBN 0471255157, 736 pp.
Longley P A, Goodchild M F, Maguire D J, and Rhind D W (eds) (1999), Geographical Information Systems: Principles, techniques, management and applications.New York, John Wiley.
Paul A Longley, Michael F Goodchild, David J Maguire, David W Rhind, (2001), Geographic Information Systems And Science, John Wiley & Sons, Ltd, New York.
Emergency Management Series (2001), (14 volumes, in Turkish), published by ITU Press
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Sözlü anlatım
2. Hafta
Afet yönetimi
Sözlü anlatım
3. Hafta
Afet yönetiminin bileşenleri
Sözlü anlatım
4. Hafta
Doğal,bölgesel ve teknolojik afetler
Sözlü anlatım
5. Hafta
Tehlike analizi
Sözlü anlatım
6. Hafta
Zarar azaltma stratejileri
Sözlü anlatım
7. Hafta
Hasar tespiti
Sözlü anlatım
8. Hafta
Afet yönetimi bazlı CBS
Sözlü anlatım
9. Hafta
Veri elde etme ve entegrasyon
Sözlü anlatım
10. Hafta
Uzaktan algılama uygulamaları
Sözlü anlatım
11. Hafta
Afet senaryolarının oluşturulması
Sözlü anlatım
12. Hafta
HAZUS (Hazard US) programının uygulamaları
Sözlü anlatım
13. Hafta
Uygulama
Sözlü anlatım,uygulama
14. Hafta
Uygulama
Sözlü anlatım,uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Final
1
50
ÖÇ-1
1.Afetler,
ÖÇ-2
2.Tehlike analizi,
ÖÇ-3
3.Zarar azaltma stratejileri,
ÖÇ-4
4.Hasar tespiti,
ÖÇ-5
5.GIS ile afet yönetimini
öğrenmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
- Geomatik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek,
PÇ-2
Geomatik alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak.
PÇ-3
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek,
PÇ-4
Geomatik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
PÇ-5
Geomatik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÇ-6
Geomatik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-7
Geomatik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÇ-8
Geomatik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-9
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-10
Geomatik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-11
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-13
Geomatik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-14
Geomatik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
PÇ-15
Geomatik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÇ-16
Geomatik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.