Öngerilmeli betonarme yapılar dersinde gerek endüstri yapılarında gerekse altyapı/üstyapı elemanlarında kullanılan öngermeli betonarme elemanların malzeme özellikleri ve projelendirme konusunda giriş düzeyinde bilgilendirme yapılacaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Cem YALÇIN
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Dönem başlangıcında ilan edilecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dönem başlangıcında ilan edilecektir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım ve uygulama
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Öngermeli elemanlarda kullanılan yapısal malzemeler
Anlatım, uygulama, ödev
2. Hafta
Öngerme teknikleri
Anlatım, uygulama, ödev
3. Hafta
Öngerme teknikleri
Anlatım, uygulama, ödev
4. Hafta
Öngermeli beton hesap teknikleri
Anlatım, uygulama, ödev
5. Hafta
Öngermeli beton hesap teknikleri
Anlatım, uygulama, ödev
6. Hafta
Öngermeli beton hesap teknikleri
Anlatım, uygulama, ödev
7. Hafta
Farklı kesitler için öngermeli beton hesabı
Anlatım, uygulama, ödev
8. Hafta
Farklı kesitler için öngermeli beton hesabı
Anlatım, uygulama, ödev
9. Hafta
Öngerme kayıplarının hesabı
Anlatım, uygulama, ödev
10. Hafta
Öngerme kayıplarının hesabı
Anlatım, uygulama, ödev
11. Hafta
Kesme hesabı ve donatılaması
Anlatım, uygulama, ödev
12. Hafta
Kesme hesabı ve donatılaması
Anlatım, uygulama, ödev
13. Hafta
Örnek proje üzerinde uygulama
Anlatım, uygulama, ödev
14. Hafta
Örnek proje üzerinde uygulama
Anlatım, uygulama, ödev
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Projeler
1
30
Final
1
40
ÖÇ-1
Öngerilmeli betonarme sistemlerde kullanılan malzemeler anlatılacaktır.
Öngermeli betonarme taşıyıcı sistem elemanlarının yürürlükteki şartnamelere göre projelendirmesi anlatılacak ve uygulanacaktır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Yapı Mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek,
PÇ-2
Yapı Mühendisliği alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak.
PÇ-3
Yapı Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek,
PÇ-4
Yapı Mühendisliği alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
PÇ-5
Yapı Mühendisliği alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÇ-6
Yapı Mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-7
Yapı Mühendisliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÇ-8
Yapı Mühendisliği alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-9
Yapı Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-10
Yapı Mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-11
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-13
Yapı Mühendisliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-14
Yapı Mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
PÇ-15
Yapı Mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÇ-16
Yapı Mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.