Öğrencilere bilimsel bir araştırma önerisi hazırlayabilmek, gerekli araştırma yöntem ve tekniklerini seçebilmek,elde edilen bulguları yorumlayarak tartışabilmeleri için gerekli temel bilgi ve becerileri kazandırmak ve araştırma ve yayın etiği konusundaki bilgilerini artırarak, bilimsel yazım ve etik kurallarına uygun biçimde araştırma raporu hazırlayabilmelerini sağlamak amaçlanmıştır.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi P. Çağla KANDIRALIOĞLU CUYLAN
Asistanlar
Arş. Gör. Yıldız Diridiri
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma 16:00-18:45, 7. KAT DEKAN YARDIMCILIĞI OFİSİ
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr.Öğr.Üyesi P. Çağla KANDIRALIOĞLU CUYLAN
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulama
Temel Kaynaklar
- Tuncay, Can, Hukuksal Etik, Seçkin Yayınları, 3. Baskı, 2017.
- Demircioğlu, Yaşar, İdari Yargı Kararları Çerçevesinde Bilimsel Yayın Etiği Soruşturmaları, Ankara Barosu Dergisi, 2014/I.
- Balcı, A. (2009), Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler (7. Baskı), Ankara: Pegem Akademi.
- Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.K., Karadeniz, Ş., ve Demirel, Funda. (2010),Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
-Cumhur Ertekin, Nihat Berker, Aslıhan Tolun, Dinçer Ülkü, “Bilimsel araştırmalarda etik ve sorunlar”, TÜBA yayınları.
Diğer Kaynaklar
- Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bilimin Tanımı ve İşlevleri, Bilgi Türleri, Bilimsel Araştırma ve Özellikleri
Sözlü Anlatım, Tartışma
2. Hafta
Bilimsel Bilgi ve Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş
Sözlü Anlatım, Tartışma
3. Hafta
Etik Ve Bilimsel Araştırmada Temel Etik İlkeler
Sözlü Anlatım, Tartışma
4. Hafta
Araştırma Etiği Kavramı Ve Temel İlkeleri
Araştırma Sürecinde Etik Dışı Davranışlar Ve Etik İhlalleri
Sözlü Anlatım, Tartışma
5. Hafta
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sözlü Anlatım, Tartışma
6. Hafta
Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama Metotları
Sözlü Anlatım, Tartışma
7. Hafta
Bilimsel Yayın Türleri (Tez, Makale Yazım Teknikleri), Sunum Hazırlama
Sözlü Anlatım, Tartışma
8. Hafta
Bilimsel araştırmalardaki etik konular, intihal, sahtecilik, çarpıtma, tekrar yayın, dilimleme, haksız yazarlık, diğer etik ihlaller
Sözlü Anlatım, Tartışma , Öğrenci Sunumu
9. Hafta
Bilimsel araştırmalardaki etik konular, intihal, sahtecilik,çarpıtma, tekrar yayın, dilimleme, haksız yazarlı
Sözlü Anlatım, Tartışma , Öğrenci Sunumu
10. Hafta
Bilimsel Raporlama, Kaynak Kullanma, Atıf Yöntemleri, Kaynakça Düzenleme
Sözlü Anlatım, Tartışma , Öğrenci Sunumu
11. Hafta
Araştırma ve yayın etiği ile ilgili hukuki mevzuatın incelenmesi
Sözlü Anlatım, Tartışma , Öğrenci Sunumu
12. Hafta
TÜBİTAK Araştırma Ve Yayın Kurulu Yönetmeliği--YÖK Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi
Sözlü Anlatım, Tartışma , Öğrenci Sunumu
13. Hafta
Araştırma Etik Kurulları / Yayın Etiğine Aykırı Örnek İncelemeleri
Sözlü Anlatım, Tartışma , Öğrenci Sunumu
14. Hafta
Araştırma Etik Kurulları / Yayın Etiğine Aykırı Örnek İncelemeleri
Sözlü Anlatım, Tartışma , Öğrenci Sunumu
15. Hafta
Final Haftası
16. Hafta
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
70
Derse Devam / Katılım
1
30
ÖÇ-1
Bilimsel araştırma sürecini ve özelliklerini açıklayabilir
ÖÇ-2
Araştırma konusu belirleyebilme, araştırma konusu ile ilgili literatürü tarayabilme ve araştırma probleminden hareketle bilimsel bir araştırma önerisi hazırlayabilir
ÖÇ-3
Araştırmalarda uyulması gereken etik ilkeleri bilir ve uygular
ÖÇ-4
Etik standartlar, intihal tespit yazılımları ve yasal sınırlamaları bilir ve uygular
ÖÇ-5
Araştırma konusu belirleyebilir
Program Çıktıları
PÇ-1
1.Özel hukuk alanına ve alt disiplinlerine ait kavram ve kurumlara ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmesi, derinleştirmesi ve bu kavram ve kurumlara ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelendirmelere ulaşması;
PÇ-2
2.Özel hukuk alanına ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz etmesi, değerlendirmesi ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşması;
PÇ-3
3.Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirmesi ve kullanması;
PÇ-4
4.Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirmesi ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırması, analiz etmesi;
PÇ-5
5.Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirmesi;
PÇ-6
6.Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirmesi ve yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırması, bu doğrultuda özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmesi ve hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunması;
PÇ-7
7.En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunması;
PÇ-8
8.Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirmesi;
PÇ-9
9.Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunması ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurması;
PÇ-10
10.Bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilmesi ve meslektaşları ile iletişim kurması ve tartışması;
PÇ-11
11.Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurması;
PÇ-12
12.Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırması ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunması;
PÇ-13
13.Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunması;