Seminer dersinde bir araştırmanın nasıl yapılması gerektiği, araştırma teknikleri, tamamlanan bir araştırmanın raporlanması ve tez/proje yazım kurallarının irdelenmesi amaçlanmaktadır. Dersin sonunda öğrencilerin ilgileri doğrultusunda seçtikleri bir konudan mini bir tez hazırlamaları beklenmektedir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Hasan Köni
Asistanlar
Arş. Gör. Nebile KORUCU GÜMÜŞOĞLU
Ders Gün,Saat ve Yeri
-
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 10.00-14.00/ İİBF/ Ataköy Kampüsü
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
--Konu Anlatımı
Sınıf içi tartışma
Öğrencilerin tez yazım aşamaları doğrultusunda, çalışmak istedikleri konuyu araştırarak tez yazım kurallarına uygun bir rapor hazırlamaları
Temel Kaynaklar
--Karasar, Niyazi, 2009, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara
Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan, 2005, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Klavuzu
Bir araştırmayı uygularken takip etmesi gereken aşamaları kendi araştırma projesi üzerinde pratik ederek özümsemek
ÖÇ-2
Bir araştırmayı rapor etmeyi öğrenmek
ÖÇ-3
Araştırma tekniklerini tartışarak gözden geçirmek
ÖÇ-4
Araştırmada farklı bölümleri birleştirerek anlamlı bir sonuç raporu derlemek
ÖÇ-5
Tez yazım kuralları doğrultusunda tez yazım aşamalarını uygulayarak mini bir tez hazırlamak
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Kamu hukuku alanına ve alt disiplinlerine ait kavram ve kurumlara ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmesi, derinleştirmesi ve bu kavram ve kurumlara ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelendirmelere ulaşması;
PÇ-2
PÇ 2. Kamu hukuku alanına ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz etmesi, değerlendirmesi ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşması;
PÇ-3
PÇ 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirmesi ve kullanması;
PÇ-4
PÇ 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirmesi ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırması, analiz etmesi;
PÇ-5
PÇ 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirmesi;
PÇ-6
PÇ 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirmesi ve yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırması, bu doğrultuda özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmesi ve hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunması;
PÇ-7
PÇ 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunması;
PÇ-8
PÇ 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirmesi;
PÇ-9
PÇ 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunması ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurması;
PÇ-10
PÇ 10. Bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilmesi ve meslektaşları ile iletişim kurması ve tartışması;
PÇ-11
PÇ 11. Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurması;
PÇ-12
PÇ 12. Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırması ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunması;
PÇ-13
PÇ 13. Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunması.