Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Kamu Hukuku (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Seminer

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
KHD0105 2 Seminer 3/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Seminer dersinde bir araştırmanın nasıl yapılması gerektiği, araştırma  teknikleri, tamamlanan bir araştırmanın raporlanması ve tez/proje yazım kurallarının irdelenmesi amaçlanmaktadır. Dersin sonunda öğrencilerin ilgileri doğrultusunda seçtikleri bir konudan mini bir tez hazırlamaları beklenmektedir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Hasan Köni
Asistanlar Arş. Gör. Nebile KORUCU GÜMÜŞOĞLU
Ders Gün,Saat ve Yeri -
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 10.00-14.00/ İİBF/ Ataköy Kampüsü
Öğretim Yöntem ve Teknikleri --Konu Anlatımı
 

 Sınıf içi tartışma
 

Öğrencilerin tez yazım aşamaları doğrultusunda, çalışmak istedikleri konuyu araştırarak tez yazım kurallarına uygun bir rapor hazırlamaları
Temel Kaynaklar --Karasar, Niyazi, 2009, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara

 Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan, 2005, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.

Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Klavuzu

 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Araştırma Yöntemleri Sözlü Anlatım
2. Hafta Raporlar (çeşitleri, raporlama teknikleri, outline, içerik ve kaynakça hazırlama, dipnot kullanımı) Sözlü Anlatım, uygulama
3. Hafta Outline hazırlama Sözlü Anlatım, uygulama
4. Hafta Kaynakça Hazırlanması Sözlü Anlatım, uygulama
5. Hafta Bilimsel yayın tarama ve alıntı yapma Sözlü Anlatım, uygulama
6. Hafta Kamuoyu araştırması nasıl yapılır? Sözlü Anlatım, uygulama
7. Hafta Anket hazırlama teknikleri Sözlü Anlatım, uygulama
8. Hafta Öğrenci sunumları proje, uygulama
9. Hafta Öğrenci sunumları proje, uygulama
10. Hafta Öğrenci sunumları proje, uygulama
11. Hafta Öğrenci sunumları proje, uygulama
12. Hafta Öğrenci sunumları proje, uygulama
13. Hafta Öğrenci sunumları proje, uygulama
14. Hafta Öğrenci sunumları proje, uygulama
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Bir araştırmayı uygularken takip etmesi gereken aşamaları kendi araştırma projesi üzerinde pratik ederek özümsemek
ÖÇ-2Bir araştırmayı rapor etmeyi öğrenmek
ÖÇ-3Araştırma tekniklerini tartışarak gözden geçirmek
ÖÇ-4Araştırmada farklı bölümleri birleştirerek anlamlı bir sonuç raporu derlemek
ÖÇ-5Tez yazım kuralları doğrultusunda tez yazım aşamalarını uygulayarak mini bir tez hazırlamak
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Kamu hukuku alanına ve alt disiplinlerine ait kavram ve kurumlara ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmesi, derinleştirmesi ve bu kavram ve kurumlara ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelendirmelere ulaşması;
PÇ-2PÇ 2. Kamu hukuku alanına ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz etmesi, değerlendirmesi ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşması;
PÇ-3PÇ 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirmesi ve kullanması;
PÇ-4PÇ 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirmesi ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırması, analiz etmesi;
PÇ-5PÇ 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirmesi;
PÇ-6PÇ 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirmesi ve yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırması, bu doğrultuda özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmesi ve hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunması;
PÇ-7PÇ 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunması;
PÇ-8PÇ 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirmesi;
PÇ-9PÇ 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunması ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurması;
PÇ-10PÇ 10. Bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilmesi ve meslektaşları ile iletişim kurması ve tartışması;
PÇ-11PÇ 11. Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurması;
PÇ-12PÇ 12. Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırması ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunması;
PÇ-13PÇ 13. Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunması.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13
ÖÇ 1             
ÖÇ 2             
ÖÇ 3             
ÖÇ 4             
ÖÇ 5